zmywarka - padła pompa?

1. Data: 2005-10-25 09:03:02

Temat: zmywarka - padła pompa?
Od: mk <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nagle zmywarka po 4 latach pracy przestała odprowadzać wodę.
Odkręciłem osłonę zgodnie z instrukcją - nic nie znalkazłem - czysto.
Wąż odpływowoy wygląda na drożny - przynajmniej na odcinku ok. pół metra
od zmywarki do końca. Syfon zapewne także drożny.
Kiedy przekręcam programoator to pompa niby się załącza na ułamek
sekundy (jakby próbowała podjąć pracę, ale jej nie kontynuuje).

Wzywać serwis czy coś przeoczyłem?

Marcin

2. Data: 2005-10-25 12:57:07

Temat: Re: zmywarka - padła pompa?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mk" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Kiedy przekręcam programoator to pompa niby się załącza na ułamek
> sekundy (jakby próbowała podjąć pracę, ale jej nie kontynuuje).

Bardzo podobny objaw u mnie spowodowany był malutką chrząstką, która
jakoś przeszła przez filtr i zablokowała wirnik pompy, pomogło
wepchnięcie w otwór łaczący komorę zmywania z pompą elastycznego
czegoś i poruszenie wirnikiem, kość wypłynęła przy pierwszym płukaniu,
wężem odpływowym do podstawionego wiadra.
To była dość zbójecka metoda, jeśli nie pomoże i jeśli zmywarki nie
masz na gwarancji, może spróbuj się samodzielnie do tej pompy dobrać?
Bo po objawach sądząc masz spore szanse na to, że u Ciebie też coś ją
po prostu blokuje.

J.

3. Data: 2005-10-25 13:51:33

Od: mk <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> na gwarancji, może spróbuj się samodzielnie do tej pompy dobrać? Bo po
> objawach sądząc masz spore szanse na to, że u Ciebie też coś ją po
> prostu blokuje.

Dzięki.
A czy wirnik, jak popchnę palcem ma się lekko gładko poruszać czy z
oporami? Bo u mnie aktualnie z oporami (Bosch).

Marcin

4. Data: 2005-10-25 17:03:19

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mk wrote:

> A czy wirnik, jak popchnę palcem ma się lekko gładko poruszać
> czy z
> oporami? Bo u mnie aktualnie z oporami (Bosch).

Zależy, co rozumiesz przez opory, jeśli to takie ledwo wyczuwalne
sprężyste "pulsowanie" w miarę obracania go palcem, to jest to
normalne, natomiast jesli wyraźnie o coś trze, czy zawadza, to
raczej tak być nie powinno.

J.

5. Data: 2005-10-26 06:47:38

Od: mk <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> [...]
> sprężyste "pulsowanie" w miarę obracania go palcem, to jest to normalne,
> natomiast jesli wyraźnie o coś trze, czy zawadza, to raczej tak być nie

To pierwsze mam na myśli - czyli jest ok. To ki diabeł? Rozkręcać???

Marcin

6. Data: 2005-10-28 22:58:49

Od: zenon <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mk napisał:

> [...]
> Kiedy przekręcam programoator to pompa niby się załącza na ułamek
> sekundy (jakby próbowała podjąć pracę, ale jej nie kontynuuje).

Nie wzywaj serwisu, bo za oryginalną pompę skasują cię jak za ...
Wymontuj pompę, podłącz woltomierz, sprawdź czy napięcie podaje
- jak tak, to padła pompa, jak nie ma napięcia - to nie pompa.
Mała uwaga - często się zdarza, że pompa podłączona do prądu w gniazdku
"na sucho" może się kręcić, ale pod obciążeniem już nie daje rady.

Jeśli to pompa - znajdź sklep z częściami AGD, jedź z pompą - dopasują
ci zamiennik.

Do mojej Candy serwis chciał 200 za pompę oryginał + 100 robocizna
z dojazdem.
Zamiennik polski kupiłem za 80zł i chodzi od 2 lat bez problemu.

Grzejnik Instal Projekt - czy warto
Jaką kupić kuchnie gazową?
renowacja okien drewanianych W-wa
Jaki piec?