znow podloga - teraz korek

1. Data: 2001-07-07 20:12:27

Temat: znow podloga - teraz korek
Od: "Grzes" <j...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie ostatnio przewija sie temat podlog wiec co sadzicie o korku.
Bylem sie dowiadywac i sa 2 technologie:
- gotowe panele do przyklejenia (z wykonczona wierzchnia warstwa)
- panele do lakierowania samodzielnego.
Czy ktos ma jakies doswiadczenia z taka podloga? Ktora wersja lepiej sie
sprawdza? No i jak wogole sprawdza sie korek na podlodze?

Pozdrawiam
JG

1. Data: 2001-07-09 14:54:07

Temat: Re: znow podloga - teraz korek
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktos ma jakies doswiadczenia z taka podloga? Ktora wersja lepiej sie
> sprawdza? No i jak wogole sprawdza sie korek na podlodze?

Mam korkowe laminowane plytki na podlodze w kuchni. Jestem baaardzo zadowolony.
Po dwoch latach urzytkowania nie widac sladow ani zadnych uszczerbkow - a wiele
ciezkich i ostrych przedmiotow spadlo. Bez wzgledu na pore roku
jest "delikatnie ciepla" (terakota w lazience jest "nieprzyjemna" - zimna).
Tluszcz ktory czasami pada z patelni jest latwo usuwalny - generalnie latwa w
utrzymaniu porzadku.

poz. marcin

1. Data: 2001-07-09 15:43:16

Od: olivka <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzes wrote:

> [...]
> Czy ktos ma jakies doswiadczenia z taka podloga? Ktora wersja lepiej sie
> sprawdza? No i jak wogole sprawdza sie korek na podlodze?

Mam podłogę z płytek korkowych Wicanders: w kuchni (od dwóch lat), a od
kilku miesięcy w przedpokoju. Podłoga jest świetna i wszystkim się
podoba. Jest bardzo łatwa do utrzymania w czystości, ciepła, cicha i nie
jest śliska. Nie zauważyłam na niej jeszcze żadnych zarysowań, mimo że w
mieszkaniu nadal co nieco jest remontowane i podłoga jest nieustannie
narażona na różne zniszczenia. Polecam korek po stokroć!
Pozdrawiam
Olivka

1. Data: 2001-07-10 09:32:04

Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzes" <j...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
sie
> sprawdza? No i jak wogole sprawdza sie korek na podlodze?

Witam.
Też myslałem o korku. Byłem w "Domu Korkowym" obejrzeć sobie to "coś" i
szczerze mówiąc opadły mi ręce. Zawiodłem się okrutnie...
Dlaczego? Ano dlatego, że aby podłoga z korka była wytrzymała musi być
zalaminowana. I taka zalaminowana podłoga wygląda zupełnie jak linoleum.
Z całej "korkowości" podłogi zostaje tylko wzór korka przykryty
lakierem/laminatem. Sprzedawca w sklepie zresztą sam przyznał mi rację,
że właściwie kładąc taką podłogę zyskujemy li i jedynie korkowy wzór.
Kupując wykładzinę PCV dobrej jakości wydamy mniej, a efekt będzie ten
sam. Albo panele. Poza tym, korek jest też sprzedawany w postaci paneli.
Niestety, grubość panela "korkowego" jest mniejsza od paneli "typowych"
i nie da się ich ze soba połączyć, np styk sypialnia-przedpokój.
Jedyne co zwróciło moją uwagę, to "tapety" korkowe. Fajne, ładne i
"nieplastikowe". Do sypialni nad łóżko wg mnie idealne. No i różne
kolory.
Niemniej jednak nie mogę oczywiście potępiać posiadaczy takich podłóg.
Są to po prostu moje własne przemyślenia i spostrzeżenia. Wnioski i
decyzje należą do zainteresowanego tematem.

Adam 'Rolek' Rolbiecki
- Kto ty jesteś? Polak mały!
- Jaki znak Twój? Koziorożec!

1. Data: 2001-07-10 15:40:20

Od: "Grzes" <j...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam 'Rolek' Rolbiecki <a...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9iei5c$1e6$...@n...tpi.pl...
> [...]
> że właściwie kładąc taką podłogę zyskujemy li i jedynie korkowy wzór.
> Kupując wykładzinę PCV dobrej jakości wydamy mniej, a efekt będzie ten

Hmmm, walsciwie co by nie rozwazac (parkiet, deski) to zawsze mozna
stwierdzic ze takie polakierowane dechy to tak jak wykladzina PCV. Tylko
efekt jakby nie ten sam.

Grzes

1. Data: 2001-07-10 19:22:12

Od: olivka <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam 'Rolek' Rolbiecki wrote:

> Kupując wykładzinę PCV dobrej jakości wydamy mniej, a efekt będzie ten
> sam.

Eee! Chyba przesadzasz... i co do efektu (miałam wykładzinę PCV i wiem
jak taki koszmarek wygląda po 2 latach użytkowania) i co do ceny
(naprawdę dobrej jakości wykładzina PCV może być droższa od korka, no
jeszcze zależy jaki korek się wybierze).
Pozdrawiam
Olivka

1. Data: 2001-07-12 06:09:07

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzes napisał(a):

> [...]
> Czy ktos ma jakies doswiadczenia z taka podloga? Ktora wersja lepiej sie
> sprawdza? No i jak wogole sprawdza sie korek na podlodze?

U nas leży taka podłoga w kuchni (lakierowana "fabrycznie"). Mamy ją 1,5
roku. O zaletach pisałam Ci już na łamach innej grupy ;-)). Przed
ukłożeniem należy zwrócić uwagę, czy podłoga jest równa. Wszelkie jej
niedoskonałości będą potem baardzo widoczne. A kładzie się łatwo i
przyjemnie.

Pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2001-07-13 06:41:43

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzes napisał(a):

> O kurcze ale wsypa :). Dzieki za rady. Bardzo nam sie podoba korek na
> podlodze ale nikt ze znajomych jeszcze tego nie praktykowal wiec szukam
> opinii wszedzie gdzie tylko mozna.
>
> Pozdrawiam
> Grzes

Grzesiu, żadna wsypa. Normalna rzecz, że szukasz opinii wszędzie, gdzie
się da :-). Moim zdaniem jeśli naprawdę bardzo Wam się podoba taka
podłoga, to nie zostaje nic innego, jak podwinąć rękawy i go położyć
;-).
Na tej podłodze u mnie widoczne są wszystkie łączenia. Nie ma między
nimi szczelin, więc żadnych ciemnych granic nie widać. Ale jeśli baardzo
chcecie mieć podłogę "jednolitą" lepiej byłoby chyba położyć korek
nielakierowany i potem całość polakierować.
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania, np. odnośnie kładzenia korka, pisz
śmiało (może być na priv).

Pozdrawiam
Gosia

Mrówki ATAKUJA !!!!
OCIEPLENIE DOMU
Halogeny 3 * 20W, czy to samo co 1 * 60W (220v)?
Panele czy wykładzina? (dlugie) cd.
- Poradniki budowlane w portalu Dom.pl