żółtaczka u noworodka

1. Data: 2002-01-20 18:39:36

Temat: żółtaczka u noworodka
Od: "JanuszHor" <h...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

mam barszo poważne pytanie .Moja wnuczka urodziła się 2 stycznia i
praktycznie od tego czsu ma żóltaczke,po dwóch tygodniach wypisali ją ze
szpitala i powiedzieli że wszysko jest Ok.Dzisiaj zbadano jej poziom
bilirubiny i jest 13,4.Lekarz pediatra powiedział ,żę dziecku trzeba podawać
luminal dlaczego? przecież to lek uspokjający.Bardzo proszę o odpowiedź
JanuszHor

2. Data: 2002-01-20 20:31:54

Temat: Re: żółtaczka u noworodka
Od: "Małgonia" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poczytaj tutaj:
http://www.gastrologia.pl/quiz/quiz16.htm.
Z tego co wiem, (mój maluszek też miał przedłużającą się żółtaczkę) luminal
stosowało się w hiperbilirubinemii parę lat temu. Może skonsultujcie się z
jeszcze innym lekarzem. To na pewno nie zaszkodzi. Poniżej podaję link do
strony, zawierającej pare informacji nt. żółtaczki noworodków
http://www.imid.med.pl/karmienie/zoltacz-post.html
Jeśli masz jakies pytania - służę w miare możliwości informacjami.
Pozdrawiam - Maleństwo w szczególności. Gosia.

3. Data: 2002-01-20 21:53:06

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Sun, 20 Jan 2002 19:39:36 +0100, "JanuszHor"
<h...@p...com> napisał coś takiego:

>Lekarz pediatra powiedział ,żę dziecku trzeba podawać
>luminal dlaczego? przecież to lek uspokjający.Bardzo proszę o odpowiedź

Dlatego że luminal pobudza szlak przemian bilirubiny prowadzący do jej
usuwania - tak w dużym skrócie można odpowiedzieć.
--
Cosa
c...@p...onet.pl

4. Data: 2002-01-21 02:46:11

Od: ula p. <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JanuszHor wrote:

> [...]
> bilirubiny i jest 13,4.Lekarz pediatra powiedział ,żę dziecku trzeba
> podawać luminal dlaczego? przecież to lek uspokjający.Bardzo proszę o

Moje dziecko również przy przedłużajacej się żółtaczce dostawało Luminal,
który jak mi powiedziano, oprócz działania uspokajajacego, rozkłada
bilirubinę.

ula p.
Łódź

5. Data: 2002-01-24 17:50:22

Od: "AC" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

przedlużająca się żółtaczka, pod warunkiem,że nie jest to wcześniak, stanowi
sygnał,aby zrobić badania dodatkowe.
czy corka miala oznaczane miano CMV i toxo we krwi w czasie ciazy?
proponuje skonsultowanie dziecka w poradni, moze niekoniecznie u tego samego
lekarza. nie warto z tym zwlekac, im szybciej "przebada "sie dziecko, tym
szybciej bedzie wiadomo, czy potrzebne sa dalsze kroki czy byl to falszywy
alarm.
z pozdrowieniami
AC

6. Data: 2002-02-14 20:09:36

Temat: Odp: żółtaczka u noworodka
Od: "Aro" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
podawać
> luminal dlaczego? przecież to lek uspokjający.Bardzo proszę o odpowiedź

Zadaj to pytanie rowniez na pl.soc.dzieci.
kAro

Czosnek w HCV
hipoterapia
Obrzezanie
tlumaczenie
Czy mógłby ktoś te badania zinterpretować ?