zrodla niesmialosci

1. Data: 2002-08-20 07:54:43

Temat: zrodla niesmialosci
Od: p...@f...sos.com.pl (-=\\Pioter/=-) szukaj wiadomości tego autora

czesc

Pytanie jest proste: Co jest przyczyna niesmialosci ? Tak ogólnie.
Staram sie to rozgryzc w swoim przypadku ale wyniki sa dosyc
niejednoznaczne, dlatego wolalbym poznac opinie innych grupowiczow na
ten temat.

Piotr

P.S. Wiekszosc, nawet dosyc dobrych znajomych (plci zenskiej) nie
wierzy mi kiedy mowie ze jestem niesmialy [!]. Podobno nie sprawiam
takiego wrazenia na zewnatrz. Ciekawe nieprawdaz ? Ma ktos moze tak
samo ?

1. Data: 2002-08-20 08:07:06

Temat: Re: zrodla niesmialosci
Od: "tren R" <t...@2...achtung.pl> szukaj wiadomości tego autora

ufolud -=\Pioter/=- rozstawil szeroko macki, splunal i cicho
<news:3d61f3e2.6122934@news.tpi.pl> zapiszczal:

>Ma ktos moze tak
> samo ?

ja. po prostu umiemy z tym walczyc.
skutecznie.

--
trenR
gg #1290613

1. Data: 2002-08-20 08:30:53

Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

p...@f...sos.com.pl (-=\\Pioter/=-) writes:

> [...]
> Staram sie to rozgryzc w swoim przypadku ale wyniki sa dosyc
> niejednoznaczne, dlatego wolalbym poznac opinie innych grupowiczow na

hm.... IMHO kompleksy, obawa przed zranieniem, skompromitowaniem sie;
sprzyja niesmialosci osobowosc introwertyczna, nadwrazliwosc,
niepewnosc; niskie poczucie wlasnej wartosci, trudnosci w kontaktach z
innymi ludzmi.

w kazdym niesmialym czlowieku wystepuje mieszanka powyzszych, w roznym
stopniu i natezeniu.
Niesmialosc na szczescie da sie pokonac.

Zacznij od autoobserwacji i analizy swoich emocji w momentach napadow
niesmialosci.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2002-08-20 08:40:00

Od: "TheStroyer" <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=\Pioter/=-" <p...@f...sos.com.pl> napisał w
wiadomości news:3d61f3e2.6122934@news.tpi.pl...
> czesc
>
> Pytanie jest proste: Co jest przyczyna niesmialosci ?

Lęk.

JGrabowski

1. Data: 2002-08-20 08:49:49

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

"TheStroyer" <a...@c...com> wrote in message

| Użytkownik "-=\Pioter/=-" <p...@f...sos.com.pl> napisał w
| wiadomości news:3d61f3e2.6122934@news.tpi.pl...

| Lęk.

A co jest prxyczyną lęku? ;-)

Saulo

1. Data: 2002-08-20 09:23:31

Od: "Kis Smis" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

TheStroyer <a...@c...com> napisał(a):

> Lęk.

Pytanie "Co jest przyczyną niesmiałości" i odpowiedź "Lęk" kojarzą mi się z
dialogiem z Króla Leara:
"Dlaczego nasz Pan zwariował?" "Zapewne z powodu braku rozumu"

Wydaje mi się że sensowna odpowiedź na pytanie Piotera będzie taka która
pomoże mu poradzić sobie z problemem. Nie sądzę żeby odpowiedzi Ninki
(kompleksy, obawa przed zranieniem) czy Thestroyera (lęk) posuwały sprawę do
przodu.
Bo jak nie bać się zranienia? Zwiększając grubość swojej skóry?
Albo jak pozbyć sie lęku? A co jesli lęk jest od przeżyciem źródłowym, które
najwyżej mozna zasłonić ale nie zlikwidować? A jeśli nie źródłowym to co jest
przyczyna lęku jak,słusznie pyta Saulo.

Takie odpowiedzi służą chyba tylko straszeniu i dokopywaniu pytającemu.
Bo dlaczego nie można odpowiedzieć, że niesmiałość wynika z wzrostu
świadomości?
Z tego że bardziej zdajemy sobie sprawę, że kontakty z innymi ludźmi sa
ważne, że nasze zachowania wobec innych ludzi mają wpływ na tych ludzi i na
naszą przyszłość.
Może drugim biegunem nieśmiałości nie jest smiałość lecz bezczelność i nie
zważanie na innych.

Uważam że nieśmiałość nie jest żadnym nieszczęściem, ale świetną okazją
skłaniającą do zastanowienia się nad soba i innymi. Żeby tę okazje
wykorzystać trzeba tylko nie stchórzyć i wchodzić w kontakty z ludźmi,
zwłaszcza w takie w których niesmiałość występuje najsilniej. Nie byłoby
dobrze tej niesmiałości zagłuszać i zastępować chojractwem i bezczelnością.
Ważne żeby kontaktować się z ludźmi. Choćby z pewna niesmiałością. Wtedy
będziemy mieli matariały do dalszych badań.

pozdrowienia
kis

1. Data: 2002-08-20 09:24:51

Od: "TheStroyer" <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> "TheStroyer" <a...@c...com> wrote in message

> A co jest prxyczyną lęku? ;-)

A o to chyba trzeba zapytac albo siebie samego, albo isc do specjalisty...

JGrabowski

1. Data: 2002-08-20 09:31:49

Od: "TheStroyer" <a...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> Bo jak nie bać się zranienia? Zwiększając grubość swojej skóry?
> Albo jak pozbyć sie lęku? A co jesli lęk jest od przeżyciem źródłowym,
które
> najwyżej mozna zasłonić ale nie zlikwidować?

No chyba lepiej zeby byl zasloniety, niz na pierwszym planie ;)

> Takie odpowiedzi służą chyba tylko straszeniu i dokopywaniu pytającemu.
> Bo dlaczego nie można odpowiedzieć, że niesmiałość wynika z wzrostu
> świadomości?

Mysle, ze to troche poezja. Niesmialym sie jest niezaleznie od swiadomosci
otaczajacego swiata, a nawet rzeklbym ze im mniejsza ta swiadomosc, tym
"dzikszy" i mniej smialy moze byc czlowiek. Niesmialosc mozna zwalczyc
raczej
przez walke ze soba i swoim strachem - owszem, trzeba znac jego powody,
ale to jak odpowiedzialem Saulo - trzeba albo budowac siebie i umiec wniknac
w swoje mysli, albo zglosic sie do specjalisty...

> Ważne żeby kontaktować się z ludźmi. Choćby z pewna niesmiałością. Wtedy
> będziemy mieli matariały do dalszych badań.

No tak, ale najwiekszy problem niesmialych polega na tym, ze ich niesmialosc
uniemozliwia im kontaktowanie sie z ludzmi ;) Wycofuja sie i uciekaja. A nie
tak latwo przelamac ten lek - wiec wracamy niejako do punktu wyjscia...

JGrabowski

1. Data: 2002-08-20 16:46:11

Od: "Adela" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

>"TheStroyer" <a...@c...com> wrote in message
>news:ajsvco$hla$1@news2.ipartners. pl...

>A co jest prxyczyną lęku? ;-)

Jesli to jest LEK to nie ma przyczyny. Ja bardzo w tej materii wierze
Kierkegaardowi z jego rozroznieniem na lek i strach. Strach ma swoja przyczyne,
ktora mozna zlokalizowac, i wypracowac sobie strategieradzenia sobie z nim. Lek
jest okrutniejszy bo nieuzasadniony. Nie ma przyczyny. Mysle ze takiego stanu
doswiadczaja ludzie w depresji.

A wracajac do sprawy niesmialosci -- czasem jak mi sie wydaje przyczyna moze
byc strach a czasem lek. A jezeli przyczyna jest strach nieracjonalny to moze
to byc fobia lub jej poczatki.

*adela*
--
http://out-of-season.blog.pl
I'm not disorganised I'm polychronic.

1. Data: 2002-08-20 18:50:18

Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

"Kis Smis" <k...@N...gazeta.pl> writes:

> [...]
> najwyżej mozna zasłonić ale nie zlikwidować? A jeśli nie źródłowym to co jest

Niesmialosci mozna sie pozbyc.
Sama sie jej, bedac w podstawowce i szkole sredniej, pozbylam.
Metoda zreszta najprostrza pod sloncem. Za kazdym razem, kiedy
umieralam z niepewnosci, balam sie, nie chcialam czegos zrobic - sama
sie do tego zmuszalam. Potem, po fakcie, okazywalo sie, ze jednak nikt
mnie nie zjadl, zyje, a co najwazniejsze koledzy i kolezanki jednak
nie potraktowali mnie tak, jak w najczarniejszych myslach
przewidywalam. Zyskiwalam pozytywne wzmocnienie.
Trzeba sie przemoc, na to nie ma rady. Potem, im wiecej takich
cwiczen, tym latwiej to idzie, az w koncu juz bez zastanawiania sie i
myslenia robie sie te rzeczy, ktorych kiedys sie obawialo, niemalze
machinalnie.

> Takie odpowiedzi służą chyba tylko straszeniu i dokopywaniu pytającemu.
> Bo dlaczego nie można odpowiedzieć, że niesmiałość wynika z wzrostu
> świadomości?

Raczej odwrotnie. Im bardziej jestes sam siebie swiadomy, im wiekszy
masz dystans do siebie i swiata Cie otaczajacego tym bardziej
zauwazasz, ze niczym nie uzasadniony lek jest zupelnie bez sensu.
Bo WIDZISZ na przykladzie innych ludzi, ze oni sie myla, ze maja z
czyms problemy, ze ciagle im sie cos nie udaje. Widzisz, ze nie ma
ludzi doskonalych - czemuz wiec Ty mialbys byc doskonaly? Wbrew
pozorom ludziom latwiej przychodzi akceptacja innych, z wadami i
problemami, niz "doskonalych".

> Uważam że nieśmiałość nie jest żadnym nieszczęściem, ale świetną okazją
> skłaniającą do zastanowienia się nad soba i innymi. Żeby tę okazje

niesmialosc jest koszmarnie upierdliwa w zyciu codziennym.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

samobojstwo?