zupa marchwiowa (?)

1. Data: 2001-12-18 22:22:55

Temat: zupa marchwiowa (?)
Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
moj maz marzy o zupie marchwiowej, ale nie takiej jaka ja robie, bo mu nie
smakuje (mowi ze "smieciowka" i wkladam tam wszystko "co zwiednie w lodowce"
cytaty doslowne). Moze wiec poratujecie jakims pomyslem lub przepisem,
sprawdzonym i prostym bo ja w kolko slysze ze nie wiem co to "normalna"
marchwiowa ;-) )

W rewanzu cos powyzej ...
--
POzdrówka
Sassenach

1. Data: 2001-12-19 07:29:06

Temat: Re: zupa marchwiowa (?)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Witajcie,
>moj maz marzy o zupie marchwiowej, ale nie takiej jaka ja robie, bo mu nie
>smakuje (mowi ze "smieciowka" i wkladam tam wszystko "co zwiednie w lodowce"

mnie w mlodosci wczesnej karmili czyms co nazywali zupka
marchwiowa...a byla to rozgotowana i nastepnie rozdyzdzana
marchewka w rosolku, bez innych zbednych farfocli. ja tym plulam,
a teraz zapach i smak za mna chodza...

Za to zupy cytrynowej nienawidzilam z sila niezwykla wtedy i
teraz ;)

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-12-19 08:12:32

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

sassanach napisala:

> Moze wiec poratujecie jakims pomyslem lub przepisem,
> sprawdzonym i prostym bo ja w kolko slysze ze nie wiem co to "normalna"
> marchwiowa ;-) )

Może spróbuj na wywar z jarzyn (albo rosołek, jak mąż mięsożerny)
dać dużo utartej marchwi z tego rosołku. To klasyczna zupka dla dzieci,
jest troche mdła, dla dorosłych trzeba dodać pieprzu i może jeszcze
czegoś. Jak ma być nie do popijania, to pasują mi do niej kluseczki
kładzione.

Krycha

1. Data: 2001-12-19 13:03:09

Od: "patudu" <p...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis pochodzi z takiej pomarańczowej książki o kuchni
wegetariańskiej, uzależniają się wszyscy poczęstowani, ja
też- od pierwszego razu. Podaję w zarysie, nie mam ksiązki
pod ręką. I tak zawsze się udaje.
Masło na patelnię, marchewkę na masło (zwykle biorę paczkę
mrożonej), trzymać aż zmięknie, potem to do ok. 1litra
bulionu (u mnie z kostki), do tego pół szklanki soku z
pomarańczy (z takim z kartonu też wychodzi), dużo tymianku i
gotować. Potem wszystko rozetrzeć (bo to zupa-krem). Już na
talerzu każdy dodaje sobie do zupy gałki muszk. (ja lubię
dużo) i robi pięknego dużego kleksa ze śmietany.
U mnie schodzą każde ilości.
Pozdrawiam, pa.

1. Data: 2001-12-19 14:54:53

Od: "patudu" <p...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uppsss... Zapomniałam o cebuli. Jedną dużą w kawałkach do
garnka razem z bulionem, sokiem, tymiankiem i marchewką.
Pozdr. pa.

1. Data: 2001-12-19 22:20:40

Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Nie bylabym soba gdybym Wam nie podziekowala, z tych rad i sugestii cos
jutro ugotuje. Nie zawodzicie jak zwykle.
Dzięki bo potrzebna mi byla inspiracja.
--
POzdrówka
Sassenach

1. Data: 2001-12-20 23:17:27

Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie,
> moj maz marzy o zupie marchwiowej,
> Sassenach
---------------------------
Zupa marchewkowa
1 cebula
1 lyzka masla
0,5 lyzeczki cukru
1 ziemniak
5 marchewek
0,5 lyzeczki posiekanego koperku
0,5 l buljonu z kostki
1 niecala lyzeczka soku z cytryny
3-4 lyzki smietany kremowki
0,5 lyzeczki soli
szczypta pieprzu
Posiekac i podsmazyc cebule z cukrem w garnku. Pokroic w kostke ziemniaki,
pokroic na plasterki marchew. Wlozyc do garnka z cebula i zalac buljonem.
Gotowac okolo 20 minut i zmiksowac na pure. Wmieszac sok z cytryny i smietane,
dodac soli i pieprzu i na koniec koperek.
Zagotowac i podawac.

Zupa marchewkowa z pomarancza
50 dkg marchwi
0,5 l wody i 2 kostki buljonu
4 lyzki smietany creme fraiche (tlusta kwasna)
0,5 szklanki soku z pomaranczy
ew szczypta zmielonej cholendry
Pokroic marchewki i zalac goracym buljonem.Gotowac az beda miekkie. Zmiksowac.
Dodac smietane. Podgrzac. Dodac cholenre jak sie chce i na koniec sok z
pomaranczy.

smacznego
baska

Barszcz w 24-godziny?