Barszcz w 24-godziny?

1. Data: 2001-12-18 22:37:12

Temat: Barszcz w 24-godziny?
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam świątecznie,

słyszałam o istnieniu przepisu na barszcz przygotowywany przez 24 h. Podobno
drobno pokrojone buraki zalewa sie wrzątkiem i odstawia na dobę, żeby oddały
sok. Żadnego gotowania, podgrzewania itp. A później się tylko doprawia.

Czy coś o tym wiecie? (mnie przygotowanie barszczu na smażonej cebuli i czosnku
zabiera jedynie ok. 3 h :-(((, a stać mnie, żeby za cenę dobrego smaku
pochodzić koło niego nieco dłużej)

Dzięki i pozdr

Kundzia

1. Data: 2001-12-19 06:28:19

Temat: Re: Barszcz w 24-godziny?
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> czosnku zabiera jedynie ok. 3 h :-(((, a stać mnie, żeby za cenę dobrego
> smaku pochodzić ko"o niego nieco d"użej)

No coz, i mnie juz sie kusza buraki na barszcz wigilijny. I nie bedzie
w nim ani cebuli, ani czosnku.

Moj przepis jest taki -- z grubsza, bo proporcje zalezne sa od
skladnikow jakimi dysponuje. Buraki nie zawsze tak samo smakuja,
zwlaszcza zas kwas wychodzi czasem mniej, czasem bardziej kwasny. Wiec
przygotowuje kwas zawczasu, zeby w przypadku jesli nie wyjdzie, miec
kilka dni na powtorzenie. W przeddzien gotowania pieke buraki w
piekarniku (moze w tym roku zrobie to w nowonabytej kuchence
mikrofalowej?). Nastepnie gotuje upieczone i pokrajane buraki,
wloszczyzne i grzyby -- wszystko oddzielnie. W dniu wigilii lacze trzy
wywary kierujac sie smakiem, podgrzewam. Kiedy juz jest smaczne i
prawie wrze, doprawiam kwasem buraczanym do smaku, sole i juz nie gotuje
wiecej, by nie stracili koloru.

Wladyslaw

Wladyslaw
--
Wladyslaw Los

1. Data: 2001-12-19 07:09:47

Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

...przerywamy program aby na żywo przekazać
co w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) oświadczył/a:

> Moj przepis jest taki [...ciach...] Kiedy juz jest smaczne
> i prawie wrze, doprawiam kwasem buraczanym do smaku, sole i juz nie
> gotuje wiecej, by nie stracili koloru.

fajny przepis ale bez czosnku kwas? muszę kiedyś spróbować...

--
wojmat
"Polski mam paszport na sercu. Skąd pytam, skąd go wziąłem? A wziąłem

1. Data: 2001-12-19 09:03:43

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piekarniku (moze w tym roku zrobie to w nowonabytej kuchence
> mikrofalowej?). Nastepnie gotuje upieczone i pokrajane buraki,
masz kuchenkę z opiekaczem? Chyba ci to bardziej ugotowane niż opieczone
wyjdzie.

> [...]
> wywary kierujac sie smakiem, podgrzewam. Kiedy juz jest smaczne i
> prawie wrze, doprawiam kwasem buraczanym do smaku, sole i juz nie gotuje

jak robisz kwas buraczany? Zostawiasz samopas, czy jakoś inaczej?

Waldek

1. Data: 2001-12-19 19:19:57

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

> masz kuchenkę z opiekaczem? Chyba ci to bardziej ugotowane niż opieczone
> wyjdzie.

Jak najbardziej z opiekaczem i termoobiegiem. Ostatnio w nie zrobilem
schab pieczony -- rewlacja, golonke pieczona po bawarsku -- palce lizac,

> jak robisz kwas buraczany? Zostawiasz samopas, czy jakoś inaczej?

Zalewam pokrojone buraki woda i odstawiam na kilka dni.

--
Wladyslaw Los

fondue
mielenie maku - pomocy