self-raising flour ?

1. Data: 2001-12-18 14:46:52

Temat: Re: self-raising flour ?
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Isia <i...@m...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9vnkkd$3gl$...@n...tpi.pl...
> Witam wszystkich :-)
>
> Zostalam poproszona o przetlumaczenie kilku angielskojezycznych
> przepisow i mam problem z maka. W przepisie wystepuje self-raising
> flour, ktorej w Polsce nie ma w sprzedazy. Mysle, ze da sie to jakos
> zastapic zestawem maka+proszek do pieczenia, ale nie wiem w jakich
> proporcjach, a nie chcialabym, zeby przepisy okazaly sie bezuzyteczne.
> Macie jakis pomysl, Krysiu, Magdaleno B.?

Nie miałam styczności z przepisami z samo-rosnącą mąką, ale ilośc proszku
może zależeć od przepisu na ciasto. Ciężkie ciasta, w których jest dużo
owoców (takie jak dziad i inne z tartymi jabłkami itp) wymagaja więcej
proszku, keksy mniej itd.
Ale dokładnie Ci nie poradzę, bo pewnie się znajdzie jakas dobra
doświadczona dusza z listy.

pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-12-18 14:47:51

Temat: self-raising flour ?
Od: "Isia" <i...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich :-)

[...]

Pozdrowienia
ISIA

PS. Pat, dochodza do Ciebie moje maile?

1. Data: 2001-12-18 15:23:09

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisała:
> [...]
> proporcjach, a nie chcialabym, zeby przepisy okazaly sie bezuzyteczne.
> Macie jakis pomysl, Krysiu, Magdaleno B.?

Kiedys juz byla mowa na grupie o tej gotowej mace z proszkiem do pieczenia.
Aby wiedziec, jak to zastapic, musialabys podac dokladniej, co tlumaczysz
i jakie ilosci maki wchodza w rachube.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-12-18 17:09:49

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Isia wrote:

> [...]
> proporcjach, a nie chcialabym, zeby przepisy okazaly sie bezuzyteczne.
> Macie jakis pomysl, Krysiu, Magdaleno B.?

Z sieci:
to make self-rising flour:
For each cup of all-purpose flour, add 1 1/2 teaspoons of baking soda and
1/2 teaspoon of salt.

Czyli na polskie:
na kazda szklanke maki (250 ml) dodaj 1 lyzeczke polskiego proszku do
pieczenia plus 3/4 lyzeczki sody oczyszczanej, wymieszac.

MB

Konkurent dla Outcook'a
"Cos" z kurczaka
makowiec-pytanie