"Cos" z kurczaka

1. Data: 2001-12-18 13:35:38

Temat: "Cos" z kurczaka
Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Witam Panstwa
Jesli juz pisalem o tym danku, z gory przepraszam. Ostatnimi czasy od kiedy
mieszkam w pudlach, mam w glowie wiatrak.
Jest to zabawne danko pasujace na przystawke albo na lekki obiad.
150 piersi kurczaka gr na glowe (oczywiscie mozna wiecej)
tarta bulka albo chleb
maslo, cytryna (lemon jeszcze lepiej)
sol, pieprz szczypiorek czy inne przyprawy jak kto woli.

Piersi kurczaka pokroic na waskie i male kawaleczki (jak do emince z
zurichu)
Smazyc mieso na ostrym ogniu garstka po garstce az bedzie PRAWIE gotowe,
sol, pieprz Uzywam do tego stopionego masla ktore nie sie pali na patelni
Dokladnie czyscic patelnie (deglasujac np lyzka bialego wina) przed kazda
nowa porcja.
Zachowac.
Na duzej i glebokiej patelni rozpuscic powoli maslo solone (albo posolone)
Wrzucic don starty chleb podniesc temperature, dodac sok z cytryny, jak
zacznie sie puszyc wsypac kurczaka, wymieszac bardzo dokladnie i zostawic na
ogniu az panierka sie zarumieni a mieso dopiecze.
Posypac szczypiorkiem i podawac z salata i bialym winem.
No i jesc...

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2001-12-18 13:43:16

Temat: Re: "Cos" z kurczaka
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dokladnie czyscic patelnie (deglasujac np lyzka bialego wina) przed kazda
stopionego czy sklarowanego masła używasz?

> [...]
> ogniu az panierka sie zarumieni a mieso dopiecze.
> Posypac szczypiorkiem i podawac z salata i bialym winem.

z ryżem też by to chyba podeszło. Wypróbuję na 100%. Uwielbiam drobie
(jeść).

Waldek

1. Data: 2001-12-18 13:58:47

Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

"Beurre fondue"
czyli maslo stopione, ale chyba masz racje ze po polsku to bedzie sie
nazywac "klarowane"
Cala zabawa polega na tym ze sie nie pali na patelni
Oczywiscie to drugie maslo (solone) juz jest normalne ze wzgledu na lepsszy
smak, dlatego tak trzeba nianczyc sie z temperatura.
Co do ryzu, to jestem absolutnie zdania ze mozna go jesc ze wszystkim, a
nawet i bez niczego...
Danie "chorobowe" u mnie to ryz z sosem pomidorowym i nic wiecej.
--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2001-12-18 14:22:15

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> "Beurre fondue"
> czyli maslo stopione, ale chyba masz racje ze po polsku to bedzie sie
> nazywac "klarowane"
tak. To to, co u nas się Butterschmalz nazywa.

> [...]
> nawet i bez niczego...
> Danie "chorobowe" u mnie to ryz z sosem pomidorowym i nic wiecej.
tyż dobre! Albo z curry i keczupem, ulubione żarcie mojego młodszego.

Waldek

1. Data: 2001-12-31 13:42:56

Od: d...@e...net.ae (Tomek W) szukaj wiadomości tego autora

Paul wrote:

> sol, pieprz Uzywam do tego stopionego masla ktore nie sie pali na patelni
> Dokladnie czyscic patelnie (deglasujac np lyzka bialego wina) przed kazda
> nowa porcja.

No wiec zrobilem i jako wielbicielowi tartej buleczki b.smakowalo.
Ale co to jest to deglasownie -wlanie lyzki wina na patelnie i jak
sie spieni to do zlewu?
A to stopione maslo>? Czy to to samo co "ghee" hinduskie? Czy to
kupujesz
czy sam prerabiasz?
Dosiego
Tomek W

1. Data: 2001-12-31 15:11:54

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie spieni to do zlewu?
> A to stopione maslo>? Czy to to samo co "ghee" hinduskie? Czy to

ghee to z mleka bawolego a nie krowiego, ale praktycznie można zastąpić.

Waldek

1. Data: 2001-12-31 19:05:53

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"waldemar z domu" <w...@t...de> a écrit dans le message news:
a0pv6l$mjk$05$...@n...t-online.com...

> [...]

Deglasacja = lyzka plynu na rozgrzana patelnie + odparowac. Niczego nie
wyrzucac...

Ewcia

--
Niesz !

makowiec-pytanie
moze wiecie co to za wino
Mak bez mielenia :o)
Tajne / Pouffffne/ Pilne - spotkanie w Krakowie
Schab ze śliwkami