zużycie gazu - piec dwufunkcyjny

1. Data: 2009-02-15 18:09:42

Temat: zużycie gazu - piec dwufunkcyjny
Od: "ced" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W mieszkaniu jest dwufunkcyjny piec gazowy. Zastanawia mnie ile będzie
zużywał gazu do ogrzewania, a w konsekwencji ile to będzie kosztować?

Teraz mamy mrozy zatem,ktoś może podzieli się informacjami ile zużywa gazu
przy pow. około 50 m2?

2. Data: 2009-02-15 19:07:16

Temat: Re: zużycie gazu - piec dwufunkcyjny
Od: Art <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ced pisze:
> [...]
> zużywał gazu do ogrzewania, a w konsekwencji ile to będzie kosztować?
>
> Teraz mamy mrozy zatem,ktoś może podzieli się informacjami ile zużywa

Zapłacisz tak między 300 a 500 zł za miesiąc, zależy od warunków meteo
lokalizacji ścian, szczelności okien, drzwi itp.
Alternatywy nie ma, 1 tona koksu kosztuje bodaj 1100 zł, ja płacę
700-900 zł za gaz
za ogrzewanie parteru budynku jednorodzinnego z lat 80' /ocieplony, okna
plastik/
Paląc koksem spalałem 10 ton koksu na sezon co oznacza 11000 zł rocznie
na opał
przy gazie wychodzi trochę ponad połowę tej kwoty.

3. Data: 2009-02-15 19:21:33

Od: "ced" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Art" <s...@w...pl> napisał w wiadomości n
> Zapłacisz tak między 300 a 500 zł za miesiąc, zależy od warunków meteo
> lokalizacji ścian, szczelności okien, drzwi itp.

dzięki za info. Stan szczelności pomeszczeń dobry.

4. Data: 2009-02-15 19:29:03

Od: hephalump <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Art pisze:

> [...]
> na opał
> przy gazie wychodzi trochę ponad połowę tej kwoty.

E tam. Ja zużywam w sezonie grzewczym około 230 m3 gazu miesięcznie. Ze
względu na niskie zużycie gazu (zwłaszcza latem ~30 m3 w 2 miesiące ;])
zostałem przeniesiony przez zakład gazowniczy z taryfy w3 do w2.

Piec ogrzewa i zapewnia ciepłą wodę w domu jednorodzinnym o pow ok 130
m2. Ogrzewanie wspomagane kominkiem. Dom jest nowy ale stoi na niezłym
wygwizdowie.

--
<<śmierć wegetarianom>>
to powiedział *hephalump*

5. Data: 2009-02-15 19:36:40

Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Feb 2009 20:07:16 +0100, Art <s...@w...pl> wklepał(-a):

>Zapłacisz tak między 300 a 500 zł za miesiąc, zależy od warunków meteo
>lokalizacji ścian, szczelności okien, drzwi itp.

Przesada. Tyle to raczej za 2 miesiące. U mnie wyszło za 12.11-13.01 (czyli 2
miesiące) 230 m^3 gazu (46 m^2, ogrzewanie + gotowanie + mycie + zmywanie
naczyń).

--
Sławomir Szyszło

6. Data: 2009-02-16 06:48:00

Od: Art <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hephalump pisze:

> [...]
>
> Piec ogrzewa i zapewnia ciepłą wodę w domu jednorodzinnym o pow ok 130
> m2. Ogrzewanie wspomagane kominkiem. Dom jest nowy ale stoi na niezłym

Nie mam kominka, a wodę grzeje w elektrycznych przepływowych
U mnie średnioroczne spalanie gazu wyniosło:
2005 rok - 3262 metry
2006 rok - 2976 metrów
2008 rok - 2516 metrów

W 2007 była wymiana licznika i przeoczyłem sprawę
Mam pierdolca i 31.12. każdego roku spisuje wszystkie liczniki :-)

7. Data: 2009-02-16 06:49:28

Od: Art <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sławomir Szyszło pisze:
> [...]
> miesiące) 230 m^3 gazu (46 m^2, ogrzewanie + gotowanie + mycie + zmywanie

Pewnie jesteś podgrzewany z każdej strony przez sąsiadów.

8. Data: 2009-02-16 09:19:16

Od: "Adam" <adamus1272[nospam}@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
277m3 - od 10.01 do 05.02
dom około 120m2 kocioł 2funkcyjny jedyne żródło ciepła i ciepłej wody

Adam

9. Data: 2009-02-16 18:30:28

Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Feb 2009 07:49:28 +0100, Art <s...@w...pl> wklepał(-a):

>Pewnie jesteś podgrzewany z każdej strony przez sąsiadów.

Mieszkanie jest narożne, więc właściwie tylko z jednej. No, druga ściana to
klatka schodowa.

--
Sławomir Szyszło

10. Data: 2009-02-18 14:22:57

Od: "krzysiek.B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To nie do końca tak,bo żaden z was nie napisał jaką temperature utrzymuje
w mieszkaniu (domu) chociarz IMHO nie można porównywać domu do mieszkania.
U mnie mieszkanie 47m2 kamienica z 1937 cegła nieocieplona 2 piętra
mieszkanie na 1 piętrze,klatka nie ogrzewana okna drzwi nowe.Piec gazowy
z komorą zamkniętą.Okres jak teraz koniec stycznia i luty (niedawno się
sprowadziłem)temperatury na zewnątrz około -8 do +6 warszawa.
2 osoby jest zmywarka.temperatura w mieszkaniu w dzień od 11.00 do 2.00- 22.5
od 2.00 do 11.00- 20.5 w dziennym w sypialni od 1.5 do 2 stopni mniej w
łazience w nocy 22 w dzień 25,kuchnia około 22 zależy czy się gotuje
zużycie około 160m3 na miesiąc.
i co wy na to ?

pozdrufka Krzysiek.B

Maszynka do Strzyzenia
Wyciszanie mieszkania. Maty ? Kasetony ?
Zimna łazienka (otwory wentylacyjne)
Gładż natryskowa prosze o pomoc
[Sprzedam] Zegary ścienne ze starego drewna Nowe modele !!