żywotniki zachodnie

1. Data: 2004-05-20 12:15:00

Temat: żywotniki zachodnie
Od: "mletka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam żywotniki zachodnie wysokości ok. 4m wiek ok. 12lat. Od dwóch lat żółkną
i zasychają zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz co spowodowało mocne
przerzedzenie. Posadzone są w szpalerze w miejscu reprezentacyjnym więc
zależy mi bardzo na ich wyglądzie. Problem polega chyba na niewystarczającej
wilgotności podłoża ( choroby żadnej nie widzę) dlatego też myslę o
przycięciu ok 0,5m a nawet 1m ale nie wiem czy to im nie zaszkodzi. Dodam,
że posadzone są na glebie piaskowej, w miejscu słonecznym jednakże z tyłu
rosną po sąsiedzku wysokie sosny, nigdy nie były przycinane.

2. Data: 2004-05-20 20:46:34

Temat: Re: żywotniki zachodnie
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> przycięciu ok 0,5m a nawet 1m ale nie wiem czy to im nie zaszkodzi. Dodam,
> że posadzone są na glebie piaskowej, w miejscu słonecznym jednakże z tyłu
> rosną po sąsiedzku wysokie sosny, nigdy nie były przycinane.

Zywotniki lubia zyzne gleby, a poniewaz maja plytki system korzeniowy, musza
miec zapewniony dostep wody. Nie znosza tez suchego powietrza. Cien sosen
tez moglby im przeszkadzac.

Elfir

3. Data: 2004-05-25 17:33:41

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"mletka" <m...@b...pl> wrote in message

> Mam żywotniki zachodnie wysokości ok. 4m wiek ok. 12lat. Od dwóch lat
żółkną
> i zasychają [...] myslę o
> przycięciu ok 0,5m a nawet 1m [...]

Dobrze znosza ciecie ale czy warto je ciac, podczas gdy, jak z opisu wynika,
maja za sucha i jalowa glebe?
Zadbaj o poprawe warunkow glebowych.
Jestem przeciwnikiem drastycznego ciecia ale jesli chcesz, to tnij. Przezyja
;)

Pozdrawiam,
Bpjea

Co z ta brzoskwinia?