?

1. Data: 2002-08-01 09:58:05

Temat: ?
Od: "...::: SzPaNeR :::..." <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy introwertyka stać na obiektywną introspekcję?

1. Data: 2002-08-01 10:46:57

Temat: Re: ?
Od: "amnesiac_wawa" <a...@Z...SPAMUpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "...::: SzPaNeR :::...":

> Czy introwertyka stać na obiektywną introspekcję?

A czy jest coś takiego, jak "obiektywna introspekcja"?

amnesiac

1. Data: 2002-08-01 10:51:55

Od: "...::: SzPaNeR :::..." <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "amnesiac_wawa" <a...@Z...SPAMUpoczta.onet.pl> napisał
w wiadomości news:aib3d7$nbd$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "...::: SzPaNeR :::...":

> A czy jest coś takiego, jak "obiektywna introspekcja"?

Obiektywna w sensie bardziej filozoficznym niz naukowym - może tak...

1. Data: 2002-08-01 11:12:38

Od: "...::: SzPaNeR :::..." <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "...::: SzPaNeR :::..." <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "amnesiac_wawa" <a...@Z...SPAMUpoczta.onet.pl>
napisał
> w wiadomości news:aib3d7$nbd$1@news.onet.pl...

> Obiektywna w sensie bardziej filozoficznym niz naukowym - może tak...

Bo niewiem czy istnieje coś takiego jak filozoficzna introspekcja...

Pozdrawiam
Radek.

1. Data: 2002-08-01 11:38:40

Od: "amnesiac_wawa" <a...@Z...SPAMUpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "...::: SzPaNeR :::...":

> Bo niewiem czy istnieje coś takiego jak filozoficzna introspekcja...

Ajajaj. Pojęcie "obiektywny" to chyba zrozumiałe jest tylko na gruncie
filozofii. A ile ja wysiłku włożyłem na tej grupie, by je zdyskredytować...
A ta "filozoficzna introspekcja" - cóż to takiego jest???

Mimo to, chyba wiem co miałeś na myśli zadając pytanie w pierwszym poście.
Chodziło chyba o to, czy introwertyk nie ma przypadkiem zbyt zawężonego
horyzontu, czy perspektywa, którą siłą rzeczy przyjmuje, nie jest za bardzo
jednostronna. Jeśli taka była Twoja intencja, to roboczo odpowiedziałbym, że
nie ma doskonałych introwertyków. BTW można by zadać pytanie czy "radykalny"
ekstrawertyk jest zdolny do jakiejkolwiek introspekcji. Znam takich, którzy
mają z tym bardzo poważne problemy.

amnesiac

1. Data: 2002-08-01 12:01:59

Od: g...@i...pl (guniek) szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem juz który uzytkownik to napisał:
(wybaczycie- prawda?;-))
> [...]

IMO tak,
To tak jakby obserwował Cię "Nikt"
"Nikt" - to chyba jak "Ty" pozbawiony "Ja" (czyli przekonań, oczekiwań...)

Dlaczego interesuje Cie introwertyk?

pozdrawiam
guniek

1. Data: 2002-08-01 12:15:56

Od: "...::: SzPaNeR :::..." <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "guniek" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
.

> IMO tak,
> To tak jakby obserwował Cię "Nikt"
> "Nikt" - to chyba jak "Ty" pozbawiony "Ja" (czyli przekonań, oczekiwań...)
>
> Dlaczego interesuje Cie introwertyk?

Nie uważam się za introwertyka, chciałem jedynie spytać czy uwarzacie
czy takiego człowieka stać na taką "akcję" poznawczą... ale jeśli już pytasz
to interesuje mnie taka "introspekcja filozoficzna" dotycząca mojej osoby.

> pozdrawiam
> guniek

pozdrawiam
Radek.

1. Data: 2002-08-01 13:22:36

Od: "amnesiac_wawa" <a...@Z...SPAMUpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "guniek":

> IMO tak,
> To tak jakby obserwował Cię "Nikt"
> "Nikt" - to chyba jak "Ty" pozbawiony "Ja" (czyli przekonań, oczekiwań...)

No właśnie. A przecież nie ma żadnego "Nikta". Nie ma też czegoś takiego,
jak "Ja" - pozbawiony przekonań, oczekiwań itd. Nie mając przekonań czym
miałbym się kierować obserwując siebie samego? Na co zwracać uwagę i po co?
Obserwując i oceniając muszę posługiwać się jakimiś kryteriami. A te
kryteria to przekonania właśnie!

pozdrawiam
amnesiac, wiecznie czepiający się ;-)

1. Data: 2002-08-01 13:25:53

Od: "...::: SzPaNeR :::..." <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "amnesiac_wawa" <a...@Z...SPAMUpoczta.onet.pl> napisał
w wiadomości news:aibch2$g3u$1@news.onet.pl...
> [...]
co?
> Obserwując i oceniając muszę posługiwać się jakimiś kryteriami. A te

Tak, ale te kryteria mogą być właśnie obiektywne, nie związane
bezpośrednio z Twoimi przekonaniami. Obserwujesz "z boku" inteligentnie*
analizując zaistniałe sytuacje.

*inteligentnie - samokontrola emocjonalna.

> pozdrawiam
> amnesiac, wiecznie czepiający się ;-)

Pozdrwiam
Radek.

1. Data: 2002-08-01 13:48:32

Od: g...@i...pl (guniek) szukaj wiadomości tego autora

Radek:
> Nie uważam się za introwertyka,

wcale tego nie sugerowałam:-)

> chciałem jedynie spytać czy uwarzacie
> czy takiego człowieka stać na taką "akcję" poznawczą... ale jeśli
> już pytasz
> to interesuje mnie taka "introspekcja filozoficzna" dotycząca mojej osoby.

pytam, bo zastanawiałam sie dlaczego zawęzyłes pytanie do introwertyków.

Nie wazne co my uważamy- próbuj i przekonaj sie sam :-)
No i później daj znać, do czego doszedłeś!
Może nawet "zapytaj" siebie dlaczego wysłałeś na grupe to pytanie i jakie
znaczenia miała mieć odpowiedz.

> pozdrawiam
> Radek.

pozdrawiam
guniek

nie wiem czy się cieszyć czy iść do lekarza
Muzyka techno - miłość czy uzależnienie?
Wpływ pogody na piekno kobiet
Przydługawe ... dla Marselka :-))
Gdzie złożyć skargę na psychologa ???