???

1. Data: 2009-06-21 21:40:57

Temat: ???
Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym jest świadomość?

Pozdrawiam
Vicky

2. Data: 2009-06-21 21:47:10

Temat: Re: ???
Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Vicky pisze:
> Czym jest świadomość?

światłem

--
http://2.bp.blogspot.com/_YdzolJh3fL8/ShWxpdtRu3I/AA
AAAAAAB8U/bKd9LeKhNFc/s1600-h/27yqslt.jpg

3. Data: 2009-06-21 21:50:57

Od: "Saulo" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Vicky <b...@p...onet.pl>

> Czym jest świadomość?

złudzeniem :)

co cię tak nagle naszło?

saulo

4. Data: 2009-06-21 21:50:58

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zależy.

Każda osoba ma świadomość na poziomie zwierzęcym: świadomość
swojego bytu, tego, że musi przeżyć, bólu itd.

Poprawne pytanie to: "czym jest moja świadomość".

--
CB

"Vicky" <b...@p...onet.pl> napisał(-a)
w wiadomości news:h1m9de$lq7$1@achot.icm.edu.pl:

5. Data: 2009-06-21 21:56:33

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Taka świadomość oparta na percepcji?

Czym jest zatem świadomość wykraczająca poza percepcję,
która nie jest przy tym objawem schizofrenii?

--
CB

"Saulo" <s...@l...po> napisał(-a)
w wiadomości news:h1ma02$h5d$1@news.onet.pl:

6. Data: 2009-06-21 22:00:21

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam się, że świadomość oparta na percepcji jest zawodna
i w wielu obszarach niespójna.

--
CB

"cbnet" <c...@n...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:h1m0nj$4tm$1@node1.news.atman.pl:

7. Data: 2009-06-21 22:13:40

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja bym powiedział ogólnie że świadomość człowieka to jest
_coś takiego_ co sprawia, że wykracza się poza zmysłowość,
percepcję i świat stricte realny, ale w taki sposób, który pozwala
następnie na całkowitą integrację z rzeczywistością w stanie
wzbogaconym psycho-mentalnie, co automatycznie skutkuje
wzbogaceniem rzeczywistości.

Czyli świadomość, to _coś takiego_ co skutkuje wzbogaceniem
rzeczywistości.

Odwracając sytuację: jeśli świadomość nie pozwala na taką
integrację z rzeczywistością, to nie jest świadomość, lecz
stan powiedzmy ogólnie chorobowy.
Notabene: to prawdopodobnie jest ten punkt, w którym pojawia
się pytanie: "czym jest świadomość?".

O to chodzi?

--
CB

"cbnet" <c...@n...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:h1m0d5$4sl$1@node1.news.atman.pl:

8. Data: 2009-06-21 22:22:29

Od: "Fragile" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vicky" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czym jest świadomość?

Wewnetrznym odbiciem zycia, swiata oraz siebie.
Wewnetrznym odbiciem tego, co zewnetrzne i wewnetrzne.
Lustrem.

Pozdrawiam,
F.

9. Data: 2009-06-21 22:27:43

Od: "Fragile" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> następnie na całkowitą integrację z rzeczywistością w stanie
> wzbogaconym psycho-mentalnie, co automatycznie skutkuje

Ale to imo juz nieco zahacza o duchowosc...

Pozdrawiam,
F.

10. Data: 2009-06-21 22:39:47

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Albo jeszcze inaczej:
świadomość to taka permanentna właściwość psychomentalna
człowieka, która wyrastając i funkcjonując na poziomie nierzeczywistym,
pozwala na pełniejszą percepcję rzeczywistości, przyczyniając się
w następstwie [przez to] [zwrotnie] do wzbogacenia rzeczywistości.

Czyli świadomość człowieka jest integralną częscią rzeczywistości,
lecz jej źródło znajduje się poza tym co zmysłowe, realne i ściśle
związane z percepcją.

--
CB

"cbnet" <c...@n...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:h1m1nn$51f$1@node1.news.atman.pl:

> [...]
> stan powiedzmy ogólnie chorobowy.
> Notabene: to prawdopodobnie jest ten punkt, w którym pojawia

wzor dla nowej europy
SOWA
Władze Jasła chcą wyciąć i spalić 67-letni dąb, posadzony na cześć
Progresywna regresja
Ważne pytanie