2-3 dniowy nieprzerwany pomiar pracy serca - czym?

1. Data: 2009-05-09 14:37:23

Temat: 2-3 dniowy nieprzerwany pomiar pracy serca - czym?
Od: "amichal88" <U...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Prosze o porade, gdzie mozna zakupic, wypozyczyc urzadzenie do
badania tetna. Wiem ze sa urzadzenia, ktore podlacza sie na 1-3 dni -
rejestruja prace ciagla w dzien i w nocy. Bardzo dziekuje za pomoc.

Mi.

2. Data: 2009-05-09 17:28:56

Od: "JacekG." <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

amichal88 pisze:
> [...]
> badania tetna. Wiem ze sa urzadzenia, ktore podlacza sie na 1-3 dni -
> rejestruja prace ciagla w dzien i w nocy. Bardzo dziekuje za pomoc.

Popytaj o "holter" jest to monitoring nie tylko tętna przez 24h.
Pozdrawiam.
JacekG.

3. Data: 2009-05-20 17:06:04

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Takie badanie to tzw. Holter - od nazwiska wynalazcy. Jest to EKG
zapisywane na taśmie urządzenia będącego de facto połączeniem walkmana i
mini-aparatu do ekg.
Takie badanie zleca kardiolog, on też je ocenia, potrzebny jest do tego
specjalistyczny sprzęt (do odczytania kilometrów zapisu).
Samo urządzenie wygląda tanio, ale jest drogie, więc raczej nikt ci tego
nie pożyczy ot tak - możesz dostać to jako pacjent

T.

Ciemny stolec?
Cisnienie -czy ok?
pisk w uchu i katar