Plamy na policzkach

1. Data: 2009-05-10 07:29:40

Temat: Plamy na policzkach
Od: Gusia <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, proszę o pomoc, może ktoś miał taki sam problem. Moje dziecko
(lat 8) od jakiegoś czasu ma problem ze skórą na policzkach. Zimą
nawet na bardzo lekkim mrozie, ale nie tylko zimą, bo to samo dzieje
się również w innych porach roku, np. latem kiedy jest chłodniejszy
dzień i wieje wiatr, dostaje na policzkach silny rumieniec. Właściwie
są to czerwono-fioletowe nieregularne plamy, wręcz wybrzuszenia, po
jednej olbrzymiej na każdym poliku. Po ustaniu czynnika wywołującego
je, ten rumieniec do dwóch godzin znika i nie pozostaje po nim ślad.
Pokusiłam się nawet o zrobienie zdjęcia takiego policzka telefonem, bo
tylko to miałam wtedy przy sobie i z tym zdjęciem biegaliśmy po
dermatologach i zwykłych lekarzach, nikt nie wie, co to jest i każdy
radzi tylko natłuszczanie. Próbowaliśmy dostępnych w aptekach kremów i
maści, kremów na mróz, nic nie pomaga. Mała tylko raz w tym roku była
przez moment na sankach i trzeba było się zwijać, bo zrobiła się
fioletowa. Może ktoś miał podobny przypadek i wiecie Państwo, co z tym
się robi, albo gdzie trzeba się udać? Chcielibyśmy "wyprowadzić" jej
buźkę przed zimą. Nadmieniam, że na co dzień kolor policzków jest taki
jak ma być, choć czasami pod skórą widać pojedynczą delikatniutką
kaszkę, ledwie zauważalną, taką jak mają niemowlaki ze skazą białkową.
Nie wiem czy to ma coś wspólnego z plamami. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Agnieszka

2. Data: 2009-05-10 15:00:59

Temat: Re: Plamy na policzkach
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie jest to od wędlin?

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

3. Data: 2009-05-10 16:43:17

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak słyszę, jakie są objawy, to od razu mi się kojarzy z występowaniem
zimnych przeciwciał we krwi i anemią hemolityczną... Te plamy są od
rozpadu krwinek...
Problem w tym, że raczej występują te plamy na kończynach - te są
najzimniejsze. Na twarzy - no nie wiem.

Tutaj jest opis:
http://emedicine.medscape.com/article/135327-overvie

Tutaj opis przypadku:
http://www.ons.org/publications/journals/cjon/Volume
5/Issue1/050141.asp
i zdjęcie z tej strony (można obejrzeć plamy na nogach, ale
podobieństwo z plamami dziecka może nie być, a może być):
http://www.ons.org/publications/journals/cjon/Volume
5/Issue1/images/feet.gif

Na tej stronie opisano też inne przyczyny powstawanie takich plam, ale
znowu bardziej odnoszą się do kończyn, nie do twarzy:
"peripheral vascular disease (PVD), acute onset of bilateral arterial
clots or emboli, Raynaud's disease or phenomenon of the feet/toes,
Buerger's disease, connective tissue disease, deep vein thrombosis".
W każdym razie możesz drążyć temat od strony hematologicznej, pójść do
hematologa i się zapytać, a jeśli zostałabyś przyjęta nieprzychylnie,
to można zrobić badania samemu - nazwa: zimne przeciwciała lub zimne
aglutyniny. Niestety trochę kosztują - ok. 100 zł - nie chcę Cię
naciągać.

No może jeszcze być to:
http://en.wikipedia.org/wiki/Acrocyanosis
To akurat może być na twarzy - jak opisują.

To są takie pomysły na diagnozę, teraz powinien się tym zająć lekarz.
Wszystkie te pomysły są niestety po angielsku - po polsku mało i
niestety ja tylu przyczyn też nie mam możliwości opisywać i
przetłumaczać. Możesz jednak spróbować tłumacza z googla.

http://translate.google.pl/?sl=en

wystarczy wpisać adres strony w okienko i mamy coś takiego:
http://translate.google.pl/translate?prev=hp&hl=pl&j
s=n&u=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FAcrocya
nosis&sl=en&tl=pl

Można trochę zrozumieć...

4. Data: 2009-05-10 19:27:51

Od: " Karol" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusia <a...@o...pl> napisał(a):

czy te plamy wygladaja podobnie jak na tym zdjeciu i czy dziecko ma nadwage?

http://emedicine.medscape.com/article/1082003-media

5. Data: 2009-05-14 19:14:27

Od: Gusia <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

TAK!!!! Idealnie pasuje. Co to jest, Panie Karolu?

6. Data: 2009-05-14 19:15:42

Od: Gusia <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak na zdjęciu i nadwaga, zapomniałam dodać.

7. Data: 2009-05-15 17:33:14

Od: "Karol " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusia <a...@o...pl> napisał(a):

> TAK!!!! Idealnie pasuje. Co to jest, Panie Karolu?

przez internet nie mozna podac diagnozy:)

Trzeba pojsc do lekarza i dowiedziec sie czy te czerwone plamy nie sa
przypadkiem objawem jakiejs choroby ogolnoustrojowej.

Dermatolog powinien wiedziec co z tym fantem zrobic. Jesli wykluczy sie
chorobe ogolnoustrojowa, to obok zdjecia ktore wkleilem w tabelce po prawej
stronie sa podane linki do dokladnego opisu co to jest *cold panniculitis*.
Mozesz to sobie wydrukowac i spytac dermatologa, czy aby to nie jest wlasnie
ten problem.

*Cold panniculitis* to nic groznego i zwiazny jest ze specyficzna kompozycja
tluszczy w warstwie podskornej. Z czasem jak dziecko dorasta, ta kompozycja
zmienia sie tak, ze skora staje sie mniej wrazliwa na niska temperature.
Problem ten pojawia sie najczesciej u dzieci i u osob doroslych (np. na
nogach, twarzy lub innych czesciach ciala) ktore maja nadwage i w zwiazku z
tym sporo tluszczy z grupy kwasow tluszczowych nasyconych, nagromadzoych w
warstwie podskornej.

Napisalem ten post tylko po to aby Cie uspokoic, ale jednoczesnie poradzic
jednak wizyte u lekarza, aby sie upewnic jak jest naprawde.

8. Data: 2009-05-15 18:41:26

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusia pisze:
> Tak jak na zdjęciu i nadwaga, zapomniałam dodać.

Jak pamiętam z moich czasów wczesno-szkolnych to było w szkole kilka
bardzo grubych dziewczynek z takimi czerwonymi policzkami. Nikt z
dorosłych ani dzieci na to uwagi nie zwracał, po prostu było wiadomo, że
u grubasek to normalne.
Odchudź córkę, a pozbędzie się takich wypieków a co najważniejsze wielu
innych groźnych chorób w przyszłości wynikających z otyłości. No i
będzie szczęśliwsza w życiu mogąc się podobać.

STranger

9. Data: 2009-05-15 19:30:03

Od: Gusia <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim, Państwa odpowiedzi bardziej mi pomogły, no i
uspokoiły mnie trochę. Początkiem czerwca czekają nas testy na
alergię, tak na wszelki wypadek w związku z tą skórą, a od zaraz i
natychmiast dietka ;-)) . Pozdrawiam serdecznie. Agnieszka

10. Data: 2009-05-15 20:19:36

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze dla ścisłości - to *Cold panniculitis* nazywa się po polskiemu
"zapalenie tkanki podskórnej z zimna". Rzeczywiście się tego nie
leczy, jako jakiejś oddzielnej jednostki chorobowej, ewentualnie można
zastanowić się nad stosowaniem środków stosowanych przy odmrożeniach
(jakieś maści z witaminami itp.). Ale to tylko byłoby leczenie
pozorowane, leczeniem przyczynowym jest odchudzanie. Moja rada
dotycząca odchudzania - nie chodzi tu tylko o dietę. Pierwszą rzeczą,
którą trzeba zrobić to odgonić od komputera/telewizora. Najlepiej
zapisać na jakieś zajęcia typu gimnastyka, ostatecznie basen, żeby nie
było wymówek.

2-3 dniowy nieprzerwany pomiar pracy serca - czym?
Ciemny stolec?
Cisnienie -czy ok?
pisk w uchu i katar
szczepienie przeciw WZW B