2 w jednym - trawnik i perukowiec

1. Data: 2004-07-04 20:06:00

Temat: 2 w jednym - trawnik i perukowiec
Od: "Weronika Styka" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Drugi raz w tym roku pozwalam sobie zawracać głowę szanownym koleżankom i
kolegom moim trawnikiem. Trawnik ma drugi rok, 400 mkw. i został założony
zgodnie z sztuką opisaną w internecie i literaturze. Podłoże ma PH od 5 do 6.
Od początku trawnik jest pechowy - w pierwszym roku ryty przez krety
(zwalczone w koncu moim sposobem), w tym zaczeły porastać go w ogromnej
ilości grzybki (zniszczone za radą PT grupowiczów Topsinem i Dithanem). Nowy -
aktualny problem jest dużo poważniejszy niż ww. Z trawnika "zniknęły"
wszystkie delikatne trawki, a pozostała jedynie chyba mietlica, trawa podobna
do zboża, taka rurka otoczona ok. 3 - 4 centymetrową, zwiędnietą, otaczającą
ją inną rurką. Wygląda to tragicznie, zielony kolor zaczyna sie dopiero na
wysokości właśnie kilku cm nad ziemią, a kosiarka podniesiona na maksymalna
wysokość 7 cm pozostawia ostre szpikulce - rżysko, a gdy obniżę do 5 cm, to
znika trawnik a pojawia się brązowy step. Co robić, po ogromnych wydatkach
poniesionych na trawnik nie jestem w stanie zaczynać od nowa :(, czy jest
możliwe dosianie do tej mietlicy jakiejś delikatniejszej trawy, jeśli tak,
jaka to winna być odmiana? Mieszanka którą wysiałam zakładając trawnik
nazywała się "Gazon". Aha, pod koniec maja opryskałam trawnik "Starane", może
to on jest przyczyną zdziczenia mojej byłej ozdoby ogrodu?
Niejako przy okazji, problem mniejszej rangi: spotkał się ktoś z
brunatnieneim lisci perukowca? Na posiadanym "złotym" od krawędzi zaczynają
więdnąc pojedyńcze liscie, powoli więdniecie obejmuje cały liść, a jak jest
mniej wiecej w jego połowie, listek zwija się w górę w trąbkę. Obejrzałam
liść pod dużą lupą i zauważyłam minimini iskrzące jak diamenciki punkty,
niewidoczne gołym okiem. Może ktoś mi pomóc?

Z góry dzięki
Weronika

2. Data: 2004-07-04 20:15:15

Temat: Re: 2 w jednym - trawnik i perukowiec
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Weronika Styka" <w...@g...pl> napisał w
wiadomości news:cc9nv8$rss$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> liść pod dużą lupą i zauważyłam minimini iskrzące jak diamenciki punkty,
> niewidoczne gołym okiem. Może ktoś mi pomóc?

Myśle, że po prostu perukowiec, tak jak wiekszość żółtolistnych krzewów, sie
przypala. Podlej porządnie, na wszelki wypadek, i wiele wiecej nie zdziałasz
:((

Pozdrawiam
Kaśka

3. Data: 2004-07-04 20:35:54

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Weronika Styka" <w...@g...pl> napisał w
wiadomości news:cc9nv8$rss$1@inews.gazeta.pl...

> Na posiadanym "złotym"
>
> Z góry dzięki
> Weronika

A ja chciałabym zobaczyć (na priva) jak wygląda złoty perukowiec ponieważ
jestem szczęśliwą posiadaczką trzech bordowych ...
Serdecznie Miłka

4. Data: 2004-07-04 20:38:34

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Weronika Styka" <w...@g...pl> wrote in message

> [...]
> wysokość 7 cm pozostawia ostre szpikulce - rżysko, a gdy obniżę do 5 cm, to
> znika trawnik a pojawia się brązowy step.

Na to najlepsza rada to dosiac koniczyne. Po koniczynie stapa sie miekko
i luksusowo. Brazowego stepu tez nie ma.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2004-07-04 21:07:03

Od: "Wojtek Bialkowski" <w...@s...info.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wysokość 7 cm pozostawia ostre szpikulce - rżysko, a gdy obniżę do 5 cm,
> znika trawnik a pojawia się brązowy step.

To wygląda na rajgras czyli życicę trwałą. To znikniecie tych delikatnych
trawek spowodowane zmoże być zbyt duża wilgocią (co wspaniale znosi rajgras)
lub żyzną gleba.
Mietlica to trawa bardzo szlachetna z rozłogami i nie rośnie strzeliście w
gore - faktycznie lubi również wilgoć.
To znikniecie może tez spowodowane jest zbyt wysokim cieciem i zostały te
trawy zdominowane przez domniemany rajgras.

> [...]
> możliwe dosianie do tej mietlicy jakiejś delikatniejszej trawy, jeśli tak,

Do gleby wilgotnej dosiej właśnie mietlice.
Jeśli jednak masz glebę piaszczysta możesz dosiać Kostrzewy. Najłatwiej to
zakup mieszankę ozdobna zazwyczaj powinny się składać w 80% właśnie z
Kostrzew.

Pozdrawiam
Wojtek

6. Data: 2004-07-05 14:01:18

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Weronika Styka" <w...@g...pl> napisał w
wiadomości news:cc9nv8$rss$1@inews.gazeta.pl...
po ogromnych wydatkach
> poniesionych na trawnik nie jestem w stanie zaczynać od nowa :(, >

koniczyna, na kórą też nie mam siły.
Anka

http://www.gazeta.pl/usenet/

7. Data: 2004-07-05 14:38:39

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> wrote in message

> koniczyna, na kórą też nie mam siły.

Trzeba popatrzec tak: "Moj trawnik byl okropny, jak z tych brukowych zurnali.
Teraz zarosla go wspaniala, piekna koniczyna."

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2004-07-05 20:57:30

Od: "Weronika Styka" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka <m...@t...pl> napisał(a):

> A ja chciałabym zobaczyć (na priva) jak wygląda złoty perukowiec ponieważ
> jestem szczęśliwą posiadaczką trzech bordowych ...

Niestety, nie mam do tej pory zdjęcia, moja odmiana to "Golden Spirit" i po
wpisaniu tego w Google, może jeszcze z słówkiem "Cotinus" znajdziesz parę
zdjęć, chociaż wg mnie są zrobione byle jak i nawet w przybliżeniu nie oddają
piękna tej rośliny. Piszesz, ze masz trzy bordowe, ja mam dwa bordowe i jeden
złoty posadzone w trójkąt (prawie trójkat ;)) o boku ok. metra, więc się
przerastają. Wrażenie niesamowite, bo kolor złoty - nie żółty czy cytrynowy,
ale złociuteńki idealnie współgra z tymi bordowaymi :)

Pozdrawiam
Weronika

9. Data: 2004-07-05 20:59:39

Od: "Weronika Styka" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Weronika Styka <w...@g...pl> napisał(a):

> Drugi raz w tym roku pozwalam sobie zawracać...

Dziękuję wszystkim za pomoc i rady, wszystkim dziękuję jednakowo - równo,
wiem, że każdy pomógł mi tyle ile potrafił ;)

Pozdrawiam
Weronika

halo halo
rośliny do płyty ażurowej