20-letnia węgierka

61. Data: 2006-12-03 15:24:32

Temat: Re: 20-letnia węgierka
Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> napisał w wiadomości
news:ekue33$nia$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> U mnie w ogrodzie sa tylko bez opryskow, a urodzaj z reguly taki, ze tych
> nierobaczywych i tak nie przejem :)
:))))))))
a moze ten ogrod masz przy jakiejs ruchliwej ulicy
?
pytam bo mieszkam przy takiej ulicy i takim skrzyzowaniu
i w ogrodzie przy tym domku rosnie jablonka
:)
nikt nigdy jej nie pryska i tez nie ma wcale robakow
:)))))
chetnych na jej owoce tez zreszta nie ma
:))))))
z pozdrowieniami i usmeichami
smal

62. Data: 2006-12-04 07:42:15

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_hehehe" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> :)))
> w zaleznosci od odmiany
> drzewo moze miec mniejsza lub wieksza odpornosc na jakies choroby
> ale nie ma odmian odpornych na robaki
> :)

Ale można przerwać cykl rozwojowy robaka i ograniczyć jego populację.
W młodych latach mieszkałem w leśniczówce i był przy niej poniemiecki duży
sad. Nikt nigdy niczym nie pryskał drzew. Robaczywych owoców było trochę,
ale nie za dużo. Dołem chodziło sobie stadko świnek (czasami w paski) i
wyjadało wszystko co spadło.

Pozdrawiam
Leszek
www.ogrodniczy.eu

63. Data: 2006-12-04 08:05:53

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robaczywych owoców było trochę, ale nie za dużo.

Pan Julian Osetek, ten od upraw biodynamicznych, wyjaśniał to zjawisko
w ten sposób,że każde stworzenie ma swoją przestrzeń życiową, i na wysokich
drzewach nie ma mszycy,bo ona lata nisko.Każdy robal ma swój poziom życia.
Pozdsrawiam.Mirzan

64. Data: 2006-12-04 13:42:24

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba napisał(a):
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w
> wiadomości news:eks4jc$n62$1@nemesis.news.tpi.pl...
>>

> Dlaczego najlepiej tuż przed deszczem.?

cyt.:
"... deszcz sprzyja kiełkowaniu spor grzyba".
Ale to wiedzieli juz przed wojną [II-gą].
Przynajmniej prof. J. Brzeziński tak zaleca w "Uprawa drzew i krzewów
owocowych" str. 238 WydanieVII.
pozdr. Jerzy

65. Data: 2006-12-04 14:41:06

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> a moze ten ogrod masz przy jakiejs ruchliwej ulicy
> ?

Ogrod polozony jest w dosc spokojnej dzielnicy zdala od wiekszych drog.
Skazenie jest przecietne (tj. takie jakie moze byc w miescie ale nie
najwyzsze).
W okolicy najbardziej truja ci sasiedzi, ktorzy weglem pala (czasem na
rozpalke dorzuca tez jakies smieci - nie widac ale czuc wyraznie...).

Pozdrawiam,
Bpjea

66. Data: 2006-12-04 14:44:55

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Dla pewności zakładamy pułapki feromonowe. :-)

A ja wywieszam budki dla ptakow :)
W przyszlym roku bedzie tez darmowa dziupla po dzieciolach, jesli tylko
sikorkom sie spodoba.
Do tego rozne drobne ptactwo gniezdzi sie w zakamarkach ogrodu a tych
zakamarkow troche jest :)
(zgodnie z zasada, ze ogrod bez chaszczy to... ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

67. Data: 2006-12-04 14:56:11

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:el1ca6$fu3$1@atlantis.news.tpi.pl Bpjea
<b...@...pl (bez x)> napisał(a):

> A ja wywieszam budki dla ptakow :)

Hejka. To oczywiste. Nie wyobrażam sobie ogrodu bez budek dla ptaszorów
i zimowego dokarmiania. :-)
Pozdrawiam aliancko Ja...cki

68. Data: 2006-12-04 16:19:47

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ale można przerwać cykl rozwojowy robaka i ograniczyć jego populację.
:))
w przyrodzie jest przemiennosc
sa lata mniej lub bardziej 'robaczywe'
:))))
> [...]
> sad. Nikt nigdy niczym nie pryskał drzew. Robaczywych owoców było trochę,
> ale nie za dużo. Dołem chodziło sobie stadko świnek (czasami w paski) i
z tego co piszesz wynika tylko
ze robactwo bylo bardziej patriotyczne
i olewalo poniemiecki a sad
a swinie jak to swinie ....
:)))))))))))))))))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

69. Data: 2006-12-04 16:25:54

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wysokich
> drzewach nie ma mszycy,bo ona lata nisko.Każdy robal ma swój poziom życia.
:)
pojecie wysoko jest wzgledne
mszyce nie tylko lata ale sa roznoszone przez mrowki
:)
widzialem wysokie tak na 7metrow drzewa czeresni
calkowicie oblepione mszycami
:)

70. Data: 2006-12-04 16:33:39

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W okolicy najbardziej truja ci sasiedzi, ktorzy weglem pala (czasem na
> rozpalke dorzuca tez jakies smieci - nie widac ale czuc wyraznie...).
moja Ponderoza ze 2 km od miasta
prawie w szczerym polu
:)
normalna sprawa posrod pol min z rzepakiem jest to
ze wszystko co zolto kwitnie jest czarne od Slodyszka rzepakowego
:)
pelen podziwu bylem jednak
ze moje lilie wabily na takim odludzi Poskrzypke liliowa
:)
w ktorys niedzielny poranek
w 2-3 godziny na jednej kepce dorwalem kilkadziesiat Poskrzypek
:)
z pozdrowieniami i usmeichami
smal

MI5 Persecution: Lander on C4