20-letnia węgierka

1. Data: 2006-11-29 09:41:51

Temat: 20-letnia węgierka
Od: michalina <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Węgierce, na działce teściów, został obcięty ułamany konar. Od strony
cięcia kora zrobiła się czarna i zaczęły na niej rosnąć huby, czy to
jest stan normalny po amputacji, czy też dzieje sie coś złego, a jeśli
tak to jak temu zaradzić.
Moje doświadczenia z drzewami owocowymi sięgają 4 lat. Nie jestem w
stanie im pomóc, więc ładnie proszę o porady.
--
michalina

2. Data: 2006-11-29 09:53:52

Temat: Re: 20-letnia węgierka
Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

michalina napisał(a):
> [...]
> Moje doświadczenia z drzewami owocowymi sięgają 4 lat. Nie jestem w
> stanie im pomóc, więc ładnie proszę o porady.

Czytaj:
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=401
pozdr. Jerzy

3. Data: 2006-11-29 10:55:00

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ekjlci$22t$1@atlantis.news.tpi.pl JerzyN
<0...@m...pl> napisał(a):

> Czytaj:
> http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=401
> pozdr. Jerzy

Hejka. Przeczytałem i nie znalazłem odpowiedzi na pytania Oli. :-(
Pozdrawiam parcjalnie Ja...cki

4. Data: 2006-11-29 15:26:40

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> W wiadomości news:ekjlci$22t$1@atlantis.news.tpi.pl JerzyN

Cięcie na czop zalecane jest także dla śliw, a szczególnie tych odmian,
które są wrażliwe na choroby drewna.

> Hejka. Przeczytałem i nie znalazłem odpowiedzi na pytania Oli. :-(

Ja też.

> Pozdrawiam parcjalnie Ja...cki

Znajdziesz tam też odpowiedź i dla siebie dlaczego nie powinieneś
wycinac na gładko zdrewniałych wilków na czereśni.
pozdr. Jerzy

5. Data: 2006-11-29 16:09:38

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalina" <m...@n...vp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> stan normalny po amputacji, czy też dzieje sie coś złego, a jeśli tak to
:)
po obcieciu powinno sie rane zasklepic
:)
dobra jest farba emulsyjna
ktora zasusza rane z dodatkiem jakiegos srodka grzybobojczego
:)
ja najczesciej uzywam emusji z Topsinem
albo jakims preparatem z aktywna miedzia
:)
to co sugeruje Jerzy
to jedna ze szkol ktora ma wiecej przeciwnikow niz zwolennikow
:)
faktem jest
ze takie rany po wyrwaniu szybko sie zablizniaja
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

6. Data: 2006-11-29 16:36:57

Od: michalina <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

_hehehe napisał(a):

> [...]
> :)
> faktem jest
> ze takie rany po wyrwaniu szybko sie zablizniaja

Rana po usunięciu konara została prawidłowo zaopatrzona specjalnym
grzybobójczym preparatem.
Nie mam niestety teraz czasu aby podjechać do nich i obfotografować.
Czy fakt, że pojawiły sie huby oznacza kres śliwki?
--
michalina

7. Data: 2006-11-29 16:56:14

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ekkd05$a4n$1@atlantis.news.tpi.pl michalina
<m...@n...vp.pl> napisał(a):

> Czy fakt, że pojawiły sie huby oznacza kres śliwki?

Hejka. Owocniki grzyba (huby) wyrastają zazwyczaj dopiero na obumarłych
częściach gałęzi i pni. :-(
Pozdrawiam zgnile Ja...cki

8. Data: 2006-11-29 16:56:17

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalina" <m...@n...vp.pl> napisał w wiadomości
> _hehehe napisał(a):

> Rana po usunięciu konara została prawidłowo zaopatrzona specjalnym
> grzybobójczym preparatem.
:)
jesli tzw mascia ogrodnicza
to ona oprocz tego
ze zawiera srodki grzybo i bakterio bojcze
to ma utrzymywac wilgoc w tym rejonie
:)
w przypadku takiej rany po obcieciu
dla szybszego zagojenia korzystniejsze jest zasuszenie rany
:)
wlasnie to na celu ma farba emulsyjna
do ktorej prewencyjnie dodajemu czy to Topsinu
Funabenu czy czegos podobnego
:)

> Nie mam niestety teraz czasu aby podjechać do nich i obfotografować.
> Czy fakt, że pojawiły sie huby oznacza kres śliwki?
:)
z tego co pamietam
nie same huby wykanczaja drzewa ale one wytwarzaja zgnilizne drzew
ktora jest pozywka wielu chorob
ktore w koncu powoduja smierc drzewa
:)

9. Data: 2006-11-29 16:59:55

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ekke9l$rur$1@nemesis.news.tpi.pl _hehehe
<s...@s...pl> napisał(a):

> :)
> z tego co pamietam
> nie same huby wykanczaja drzewa ale one wytwarzaja zgnilizne drzew
> [...]
Hejka. Wężykiem < rotfl >
Pozdrawiam kiksująco Ja...cki

10. Data: 2006-11-29 17:01:01

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
>W wiadomości news:ekkd05$a4n$1@atlantis.news.tpi.pl michalina

> Hejka. Owocniki grzyba (huby) wyrastają zazwyczaj dopiero na obumarłych
> częściach gałęzi i pni. :-(
> Pozdrawiam zgnile Ja...cki
:)
z tego co wiem