200 ml smietany 30%...

1. Data: 2004-08-25 08:34:39

Temat: 200 ml smietany 30%...
Od: "Ewa" <e...@z...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziendobry,

Zostalo mi tyle smietany po wczorajszej karbonarze i zastanawiam sie co by
tu teraz z nia zrobic. Wole rzeczy na slono niz na slodko... Ale slodkie tez
by mogly byc. Ubic? A moze w cos wpichcic? Tylko w co? Bede wdzieczna za
sugestie :)

MarchEf

1. Data: 2004-08-25 08:36:08

Temat: Re: 200 ml smietany 30%...
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@z...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
tez
> by mogly byc. Ubic? A moze w cos wpichcic? Tylko w co? Bede wdzieczna za

w wątku o cieście drożdzowym jest przepis na babkę z taką ilością kremówki
jako jednym ze składników ciasta.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-08-25 08:41:13

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Aug 2004 10:34:39 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Ewa*, w
wiadomości news:<news:cghivc$o6o$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> [...]
> by mogly byc. Ubic? A moze w cos wpichcic? Tylko w co? Bede wdzieczna za

Najprościej to ubić z cukrem i zjeść z jakimiś owocami, wiadomo.
Ja kremówki używam także do indyka w sosie śmietankowo-cebulowym. Indycze
plastry posypuję wybranymi przyprawami (sól, pieprz ziołowy, tymianek)
obsmażam. Dużo cebuli smażę aż szklista. Kremówką wypłukuję patelnię po
smażeniu indyka i wlewam to do cebuli. W sosiku umieszczam indyka i troszkę
podduszam, żeby było rozpływające się w ustach i żeby sosik ładny się
zrobił.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-08-25 10:06:44

Od: "Luiza" <d...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

ubic na maslo i zjesc z ciastem drozdzowym lub swiezym chlebem, co prawda
malo bedzie tego ale na kolacje wystarczy:)

--
pozdrawiam Luiza
gg:1010560

1. Data: 2004-08-25 11:03:54

Od: "Nina" <n...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ti`Ana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
troszkę
> podduszam, żeby było rozpływające się w ustach i żeby sosik ładny się

I rozmarynu dodać....

Nina
http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu
ser&userid=185791

1. Data: 2004-08-25 12:08:30

Od: MaricnS <s...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:
> [...]
> by mogly byc. Ubic? A moze w cos wpichcic? Tylko w co? Bede wdzieczna za

Na obiad polecam:
Makaron + soso simietoanowo jakis tam
Sos:
trochę oliwy z oliwek nalac na dno patelni- dodac bazylii i zaraz
smietany - wychodzi pyszny sosik smietanowo bazyliowy pycha :)
marcin

1. Data: 2004-08-25 12:08:56

Od: "Ewa" <e...@z...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najprościej to ubić z cukrem i zjeść z jakimiś owocami, wiadomo.
> Ja kremówki używam także do indyka w sosie śmietankowo-cebulowym.

Och rrrany ale mi zrobilas smaka na to cos, chyba polece po indyka :)

Pozdrawiam,
MarchEf

PS Oczywiscie pozostale sugestie zostaly zalogowane, dziekuje wszystkim,
jeszcze nie raz zostanie mi smietana po karbonarze (uwielbiam ja) wiec... :)

1. Data: 2004-08-25 16:21:18

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:

> [...]
> by mogly byc. Ubic? A moze w cos wpichcic? Tylko w co? Bede wdzieczna za

Podam Ci 4 przepisy z mojego archiwum, ktore "zuzywaja" smietanke:

Dobry i latwy przepis na piersi kurzece na 2 osoby:

2 piersi
2 lyzeczki kruszonego pieprzu
2 lyzki masla
1/4 szklanki rosolu
1/4 szklanki smietanki
1/4 kg pieczarek
Ugotowany ryz na 2 osoby

Pieczarki pokroic i usmazyc. Piersi posypac grubo pieprzem i usmazyc na masle w
glebokiej patelni, az brazowe po obu stronach. Zdjac piersi z patelni, zalac ja
rosolem i smietanka, dodac pieczarki i dusic 2 minuty. Wlozyc piersi spowrotem
do patelni, doprowadzic do zawrzenia i podac na ryzu. Zaznaczam, ze ta ilosc
pieprzu jest prawie kompletnie zneutralizowana smietanka, wiec nalezy je
naprawde grubo posypac.

Sos bialy
1 lyzeczka masla
1 posiekany zabek czosnku
1/4 szklanki mocnego rosolu
1/2 szklanki smietanki kremowki
1 lyzka startego parmezanu
Usmazyc czosnek na masle, az zmatowieje, dodaje rosol i smietanke. Gotowac na
malutkim ogniu az troche odparuje, 5 minut. W ostatniej chwili doprawic sola i
bialym pieprzem, i dodac parmezan. Zamieszac, wylac na makaron i od razu podac.

Sos zielony nr.1
garsc lisci swiezej kolendry
mala garsc lisci swiezej bazylii
pol szklanki rosolu
pol szklanki smietanki
duzo pieprzu
maly zabek czosnku
Zmielic wszystko w blenderze, przelac do malego garnuszka, doprowadzic do
zawrzenia i podgotowac przez 5 minut na malym ogniu. Goracy wylac na makaron
(czy mieso lub rybe), podac natychmiast, mozna posypac orzeszkami piniowymi.

Sos zielony nr.2
1/2 zabka czosnku
1/2 lyzki oliwy
1/2 szklanki smietanki
1 lyzka pesto
W malym garnuszku podsmazyc czosnek w oliwie, gdy jeszcze ciagle bialy, dodac
lyzke pesto, troche smietanki i rozmacic. Dodac reszte smietanki, doprowadzic
do wrzenia na malutkim ogniu, czesto mieszajac, i uwazajac, zeby nie wykipialo.
Polac makaron (czy mieso lub rybe). Posypac swiezo kruszonym pieprzem. Mozna
tez posypac parmezanem.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-08-25 22:16:20

Od: "Adiola" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tez
> by mogly byc. Ubic? A moze w cos wpichcic? Tylko w co? Bede wdzieczna za

Pewnie juz za pozno, ale lepiej pozno niz wcale, przypominam tort chlebowy,
mniam

TORT CHLEBOWY

Potrzebne: ( na pol litra smietany zuzywam caly wagon chleba tostowego)

bita smietana z 500 ml i pol lyzki soli, ubic tak jak te na slodko

majonez ok 4 do 8 lyzek ( dekoracyjny winiary)

pasztet ( miekki, najlepiej z puszki)

szynka ( plasterki pokrojone w kostke, z 8 szt)

ogorki konserwowe 4-6 szt

chleb tostowy

do dekoracji : ogorek swiezy, pomidor, jajca na twardo, losos wedzony,
czarny kawior lub czarne oliwki,

Chleb tostowy trzeba okroic ze skorek ( mozna je poznije wysuszyc, zmielic i
bedzie
tarta bulka), ulozyc na plaskiej tacy prostokatnej kromki jedna przy
drugiej i
posmarowac :
1 warstwa - bita smietana + pasztet ( dopieprzyc i dosolic, zeby mdle nie
bylo)
2 warstwa - chleb tostowy na tych samych miejscowkach co poprzedni
3 warstwa - bita smietana + majonez ( pol na pol) + ogorki konserwowe
zsiekane bardzo drobno ( na pulsacyjnym w malakserze sa ok.) + szynka(
moze byc bez niej, ja lubie)
4 warstwa - chleb tostowy ( j. w. )
5 warstwa jest zwienczeniem calosci :
caly tort okladamy bita smietana z majonezem ( boki tez), dookola
okladamy plasterkami swiezego ogorka, na gorze ukladamy plasterki jajka,
na jajko kawior lub polowki oliwek, dekorujemy pomidorem, lososiem
pokreconym na ksztalt kwiatka, koperkiem i czym sobie chcemy , byle bylo
ladne.

Tort musi polezakowac w lodowce ze 4 godziny, ale najlepszy jest nastepnego
dnia.
Proporcje dalam na "oko", dawno tego tortu nie robilam, ale powinno
wystarczyc tak jak podalam.
Adiola

1. Data: 2004-08-26 09:24:57

Od: "Ewa" <e...@z...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie juz za pozno, ale lepiej pozno niz wcale, przypominam tort
chlebowy,
> mniam

Ochhh nie jest za pozno, bo tyle tu tych lakoci ze wciaz nie moge sie
zdecydowac... Mysle ze dzis wieczorem podejme ostateczna decyzje poki
jeszcze smietana zyje :-)

MarchEf

Szarlotka. Prawda i mit.
Mieso
Cd. Ogorki kiszone - Jak sie spodziewalam :-(
jak zrobic sos czosnkowy ze SPHINXA
kuchnia portugalska - pulpety rybne - szybko i tanio