230Vw łazience

1. Data: 2008-06-23 05:08:46

Temat: 230Vw łazience
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

230V jako oświetlenie w łazience - jak teraz zmienić? Do każdej żarówki
przed jakiś mały transformator toroidalny? Albo wymienić żarówki co będą
bezpieczniejsze - np LED?
Bo coraz mniej bezpiecznie czuje sie w takiej łazience.

2. Data: 2008-06-23 05:42:53

Temat: Re: 230Vw łazience
Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Jun 2008 07:08:46 +0200, Osadnik napisał(a):

> [...]
> bezpieczniejsze - np LED?
> Bo coraz mniej bezpiecznie czuje sie w takiej łazience.

Powieś Łukasiewicza.

3. Data: 2008-06-23 10:05:24

Od: "Andy" <d...@d...de> szukaj wiadomości tego autora

"Osadnik" <o...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> bezpieczniejsze - np LED?
> Bo coraz mniej bezpiecznie czuje sie w takiej łazience.

Stary to jest nic, satelita Ci moze spasc na glowe, tygrysy tez w Polsce z
Zoo uciekaja. A te samochody na ulicach - ciagle sie czyta, ze jakis na
chodnik wjezdza i ludzi miazdzy. Oddychac sie nie boisz ? Przeciez tyle
zanieczyszczen w powietrzu. A moze chodzisz z butla tlenowa ?

Czlowieku, odpusc. Od czego bezpieczniki roznicowe ? Po drugie, czy za
przeproszeniem to oswietlenie masz w wannie ?

Andy

4. Data: 2008-06-23 11:03:52

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Andy" <d...@d...de> wrote in message news:g3nsh7$tab$1@news01.versatel.de...

> [...]
>
> Czlowieku, odpusc. Od czego bezpieczniki roznicowe ? Po drugie, czy za
> przeproszeniem to oswietlenie masz w wannie ?

Babusa podejrzewa o wrzut suszarki...

5. Data: 2008-06-23 21:13:01

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andy pisze:
> [...]
> zanieczyszczen w powietrzu. A moze chodzisz z butla tlenowa ?
>
> Czlowieku, odpusc. Od czego bezpieczniki roznicowe ?

jeśli są - stara instalacja starego typu o różnicówkach nie słyszała ;-)
o Przewodzie neutralnym tez nie - musiałem punktowo dorobić w ważnych
miejscach.

> Po drugie, czy za
> przeproszeniem to oswietlenie masz w wannie ?

Nie, ale w b. małej łazience gdzie woda skrapla się dość intensywnie na
płytkach a wnętrze łazienki bardzo szybko jest we mgle wentylacja jest
tyle że grawitacyjna i inna być nie może.
Gdyby sie woda nie skraplała na metalowych oprawkach to jeszcze by uszło
tyle tylko ze największe niebezpieczeństwo jest po tym jak w łazience
jest duża wilgotność a światło jeszcze nie zostało zapalone.

6. Data: 2008-06-23 21:41:26

Od: "Andy" <d...@d...de> szukaj wiadomości tego autora

"Osadnik" <o...@w...pl>

> jeśli są - stara instalacja starego typu o różnicówkach nie słyszała ;-) o
> Przewodzie neutralnym tez nie - musiałem punktowo dorobić w ważnych
> miejscach.

Czekaj, czekaj. Stara instalacja dwuprzewodowa ? To faktycznie samobojca
jestes.
Ale nie wiedzac jak sa przeprowadzone u Cibie kable, trudno doradzic.

Albo kladziesz nowa instalacje od licznika - i wtedy zero problemow z
roznicowymi, po prostu je zakladasz.
Albo faktycznie odcinasz Twoja stara dwuprzewodowke poza lazienka i
podpinasz do tejze starej instalacji transformatory. Oprawek halogenow 12 V
do zastosowan w pomieszczeniach wilgotnych jest wszedzie od groma.

ANdy

7. Data: 2008-06-24 10:37:41

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andy pisze:
> [...]
> podpinasz do tejze starej instalacji transformatory. Oprawek halogenow 12 V
> do zastosowan w pomieszczeniach wilgotnych jest wszedzie od groma.

albo ostwietlenie basenowe :)

patelnia podobna do Philipiaka
oświetlenie LED
kominek - powierzchnia kratki