40 jaj ze wsi! :)

1. Data: 2006-10-07 16:02:27

Temat: 40 jaj ze wsi! :)
Od: "fuksa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

co z tym zrobić?
jajecznica, jutro omlety z sosem grzybowym, ale więcej nie wiem :|

jakieś ciastka może, ale nie bezy- będę wdzięczna za pomysł :)

Kiedyś była dyskusja o omletach i naleśnikach, "mojego" przepisu tam nie
widziałam ;)

proporcje na jedno jajko: zółtko ucieramy z łyżka mąki i łyżką wody, białko
ubijamy i delikatnie mieszamy, smażymy na rumiano z obu stron- może to nie
omlet, ale pod tą nazwą sprzedali go mojej mamie na kursie gotowania w
latach 60-tych :) innych omletów nie lubię!

--
Ola

2. Data: 2006-10-07 16:17:21

Temat: Re: 40 jaj ze wsi! :)
Od: "Hau hau" <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fuksa" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> omlet, ale pod tą nazwą sprzedali go mojej mamie na kursie gotowania w
> latach 60-tych :) innych omletów nie lubię!
-----------
To dlaczego Panie nie pojechała na manifestacje do warszawki..
A tam by się takie jajeczka przydały...świeże i ze wsi....i po stówie z za
rzut.

Hau..
A swoja droga, do chłodziarki, i można zużywać około miesiąca..

3. Data: 2006-10-07 17:47:43

Od: "Myszanka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

fuksa wrote:
> co z tym zrobić?
> jajecznica, jutro omlety z sosem grzybowym, ale więcej nie wiem :|

ja w przypadku nadmiaru dobrych jajek robie zwykle paste jajeczna do
chleba - zuzywam w ten sposob okolo 10-15 jajek (gotuje je na twardo,
rozdrabniam siatką, dodaję majonezu, szczypiorku lub pietruszk, soli,
pieprzu, papryki, moze byc tez troche curry).

Drugie takie danie to salatka z jajek i porów, może być np. taka:
http://kuchnia.verusinter.net/przepis.php?NUMER=7004
ale ja robię wersje bez sera ale za to z groszkiem konserwowym i
doprawiam łyżeczką curry.

pozdrawiam
Ania

4. Data: 2006-10-09 08:49:10

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fuksa" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> co z tym zrobić?

Moja babcia piekła sernik z proporcji 1kg sera - 10 żółtek.Pieczony w
duchówce pieca węglowego - poezja.

pozdr

cherokee

5. Data: 2006-10-10 16:24:03

Od: "andett" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fuksa" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> co z tym zrobić?
> jajecznica, jutro omlety z sosem grzybowym, ale więcej nie wiem :|

A lodówki nie masz, żeby je tam włożyć i używać w kuchni normalnie. Mogą
przecież bardzo długo leżeć. Ja przywożę większe ilości i nigdy nie mam
kłopotu z nadmiarem.

6. Data: 2006-10-10 18:31:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"fuksa" <f...@w...pl> wrote in message
> [...]

Kupić maszynkę do makaronu Marcato, oraz suszarkę i zrobić makaron, wysuszyć
go na suszarce. Proporcje: 1kg mąki na 10 jajkach, bez wody!!!

Maszynka i suszarka tu, za pobraniem:
http://www.galeriakuchenna.pl/index.php?&id3=10&id4=
1

rosol