A to wiśnia

1. Data: 2006-11-03 12:00:21

Temat: A to wiśnia
Od: "Gsue" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie,
jak w temacie. :) Nabyłem ponad rok temu dom wraz z ... wiśnią (między
innymi). Wiśnie nie jest baaardzo stara - wg poprzednich właścicieli ma ok.
10 lat. Oczekiwałem na wiosnę kwiatów i potem owoców a tymczasem kwiatów
było kilka a owoców jeszcze mniej. Te, które wyrosły były ładne, duże,
smaczne ...
Od byłych właścicieli już się niczego nie dowiem-opuścili kraj.
Nie znam się na drzewach. Ale czy wiśnia może owocować np. co drugi rok jak
to się zdarza np. jabłoniom (pomijając powody)? Jakieś inne pomysły, żeby
zmusić drzewko do owocowania?

Pozdrawiam
Gsue

2. Data: 2006-11-03 12:24:07

Temat: Re: A to wiśnia
Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gsue"

> [...]
jak
> to się zdarza np. jabłoniom (pomijając powody)? Jakieś inne pomysły, żeby

Teraz już późno, ale wczesną wiosną zdejmij warstwę darni, która jest pod
drzewkiem - na szerokośc korony, kup kompost lub ziemię pomieszaną z
obornikiem i wysyp wokól drzewka w miejsce zdjętej darni.Możesz jeszcze
pod spód sypnąc trochę nawozu sztucznego do drzew owocowych .

Prześwitl koronę - ale to się robi po zborze owoców - latem.
Wytnij gałazki krzyżujące się, suche, i skróć konary o 1/3. Przyglądnij sie
drzewku - jesli widzisz ze gdzies jest zbyt gęste, to wytnij najsłabsze
gałazki w tym miejscu. Generalnie wycina się tez gałęzie które idą pionowo w
góre albo do srodka korony (jesli takie są ), a zostawia zwisające w dół i
idące poziomo.
na rezultaty tych zabiegów (widoczne w owocowaniu) musisz poczekać do r 2008
:)
Generalnie co roku wczesną wiosną nalezy drzewko podsypac jakims
wieloskładnikowym nawozem (zakładając ze rośnie na dość ubogiej glebie).

--
ewa

3. Data: 2006-11-03 21:36:46

Od: "miszka_" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> idące poziomo.
> na rezultaty tych zabiegów (widoczne w owocowaniu) musisz poczekać do r

Dodam mały szczególik dotyczący cięcia.
Wiśnia rodzi na gałęziach drugorocznych. Jeśli tegorocznych nie wytniesz
wszystkich drzewko Ci odpłaci już w 2007.

Cięcie można wykonać pod koniec lutego. Kiedyś z konieczności praktykowałem
chociaż też jestem zwolennikiem cięcia letniego.
--
PZDR, miszka_
_________________________________

4. Data: 2006-11-03 23:02:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gsue" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...] Nabyłem ponad rok temu dom wraz z ... wiśnią [...]
> Oczekiwałem na wiosnę kwiatów i potem owoców a tymczasem kwiatów było
> kilka a owoców jeszcze mniej. Te, które wyrosły były ładne, duże, smaczne

Na podstawie jednego owocowania nie wyciagaj pochopnych wnioskow.
Ostatnia zima byla dosc ostra i w wielu rejonach kraju przemarzly paki
kwiatowe.
Obserwuj ja w przyszlym roku.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2006-11-04 19:07:57

Od: "Gsue" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gsue" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> No właśnie,
> jak w temacie. :) Nabyłem ponad rok temu dom wraz z ... wiśnią (między
>?>

Dziękuję wszystkim za nadzieję.
Bardzo nie chciałem usuwać drzewka, ale... lubię wiśnie.
Postaram się zastosować do rad i dać nam (sobie i wiśni) jeszcze przez 2
lata szansę.

Pozdrawiam
Gsue

ochrona przed zima