cedry, mamutowce na podkarpaciu

1. Data: 2006-11-03 07:38:15

Temat: cedry, mamutowce na podkarpaciu
Od: "sebdar" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!!! Jestem z Rzeszowa i szukam informacji czy w
okolicach mojego miast sa jakies okazy tych gatunkow, moze ktos je
hoduje w ogrodku, jak rosna i znosza klimat w poblizu Rzeszowa?
Gorace pozdrowienia sebdar!!!

2. Data: 2006-11-03 23:07:10

Temat: Re: cedry, mamutowce na podkarpaciu
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sebdar" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> [...] moze ktos je
> hoduje w ogrodku, jak rosna i znosza klimat w poblizu Rzeszowa?

Nie uprawiam cedrow czy mamutowcow. Wiecej info poszlo na priv.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2006-11-04 18:12:08

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak chcesz znaleźć cedry to nad morze zapraszam tutaj częste są zwłaszcza
trójmieście - praktycie na każdym osiedlu domków jednorodzinnych rosną cedry,
jeden nawet już wytwarza szyszki.... jest też w gryni 16 letni cedrus
atlantica pendula również z szyszkami ale jak to jest w okolicach rzeszowa to
nie wiem - jak są u ciebie mrozy poniżej -25C dosyć częste to w ostrą zimę
mogą wymarznąć ale spróbować można.
pozdrawiam
lukasz

4. Data: 2006-11-05 14:48:23

Od: "sebdar" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Widzialem oba okazy cedrow rosnacych w Rzeszowie. Obydwa maja okolo 4m
wysokosci. Jeden z nich rosnie na wzniesieniu na otwartym terenie gdzie
napewno niema oslony przed wiatrem, jest troche lysawy (pewnie po
ostatniej zimie) ale trzyma sie niezle. 2 okaz rosnie juz w miejscu
nizej polozonym i oslonietym ale wyglada znacznie marniej (nawet
kiepsko). W tym samym ogrodku co ten pierwszy (na odkrytym terenie na
gorze) rosnie tez mamutowiec ponad 2m i jest w bardzo dobrym stanie.

6. Data: 2006-11-06 02:54:57

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sebdar" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
s.com...

> [...] W tym samym ogrodku co ten pierwszy (na odkrytym terenie na
> gorze) rosnie tez mamutowiec ponad 2m i jest w bardzo dobrym stanie.

Mysle, ze wiem, o ktorym drzewku mowisz - to nie mamutowiec tylko szydlica
japonska (mozliwe, ze odm. 'Cristata').

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2006-11-06 07:58:20

Od: "sebdar" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mysle, ze wiem, o ktorym drzewku mowisz - to nie mamutowiec tylko szydlica
> japonska (mozliwe, ze odm. 'Cristata').
Bardzo mozliwe bo mialo zadlugie igielki jak na mamutowca, ale musi byc
to jakas odmiana szydlicy bo pokroj ma nietypowy jak zwykla szydlica i
to mnie zmylilo :-)

8. Data: 2006-11-06 14:30:32

Od: "sebdar" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czytalem ze w arboretum w Wojsławicach rosnie okaz cedru z nasion
przywiezionych z Turcji i znosi bezproblemowo nasze zimy. Czy ktosc
czasami tam bywa i ma mozliwosc zebrania szyszek z nasionami?

żarówka do roslin
północne Mazowieckie: pierwszy śnieg
liście usychające
genialna mikoryza?