liście usychające

1. Data: 2006-11-02 07:43:52

Temat: liście usychające
Od: "jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie znam sie na kwiatach ale szukam pomocy. w pracy mam kwiat nazywa sie
chyba dracena. i każdy liść nawet nowo wypuszczony usycha.ale nie cały od
razu tylko brzegami lub tworza sie takie suche plamki. jaki jest na to
środek ?

pozdrawiam jacek

2. Data: 2006-11-02 10:57:22

Temat: Re: li?cie usychaj?ce
Od: <z...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chyba dracena. i każdy li?ć nawet nowo wypuszczony usycha.ale nie cały od
> razu tylko brzegami lub tworza sie takie suche plamki. jaki jest na to

Wyciągnij kwiatka z doniczki i sprawdź jak bardzo przerośnięta jest bryła
korzeniowa.
Jeśli jest dużo korzeni na wierzchu to wg mnie najlepszą metoda będzie
przesadzenie go do nowej doniczki której średnica będzie większa o 2 cm.
Ponieważ roślina rośnie przez cały rok więc przez cały rok musi mieć z czego
czerpać.

Innym sposobem jest zasilanie rośliny 1/4 dawki nawozu o zwiększonej ilości
potasu co tydzień, aż do czasu zlikwidowania niedoborów czego sygnałem
będzie nowy zdrowy liść.
Potem z uwagi na zimę można zasilanie przeprowadzać co 2 tygodnie nie
zwiększając dawki.

Pozdrawiam Zoe

genialna mikoryza?
Złodzieje na działce, pomoc