ALAT

1. Data: 2000-07-31 05:54:50

Temat: ALAT
Od: "rsm" <r...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Co może być przyczyną podwyższonego wskaźnika ALAT (około 67) - WZW i
alkohol odpada?

2. Data: 2000-07-31 09:41:34

Temat: Odp: ALAT
Od: "Jerzy Zduleczny" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy napewno wykluczono wirus HBV i HCV ? Podwyższone wartości
aminotransferaz moga występować w wielu chorobach wątroby. Zwiększenie
aktywności może mieć miejsce także przy zatruciach pokarmowych, po
"zakrapianej" imprezie w ostatnim czasie. Jesli zaistnaiły w ostatnim czasie
takie zdarzenia, powinno się skontrolować aktywność aminotransferaz ponownie
po 3 miesiącach. Jesli bedą podwyższone należy wykonać pełna diagnostykę
hepatologiczną. Na podstawie wykluczenia spożywania alkoholu, innych chorób
i wykonaniu badań obrazowych (usg, TK) rozpoznaje się stłuszczenie wątroby
tzw. NASH.

J.Zduleczny

Użytkownik rsm <r...@m...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:Kw8h5.66005$p...@n...tpnet.pl...

3. Data: 2000-07-31 10:53:11

Od: "rsm" <r...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy napewno wykluczono wirus HBV i HCV ?
Tak
>Podwyższone aktywności(..) może mieć miejsce także przy zatruciach
pokarmowych
Takie zatrucie miało miejsce 2 misiące temu. Początkowa wartość 137 po
dwóch tygodniach spadła do 67-69, lecz ta wartość utrzymuje się od miesiąca
i już nie spada.

4. Data: 2000-08-01 20:51:13

Od: "Krzysztof Kurek" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> alkohol odpada?
>
> Polekowe uszkodzenie wątroby ( także po doustnych środkach
antykoncepcyjnych ), choroby zakaźne i pasożytnicze wątroby (ropień
pełzakowy, zimnica, ropień bakteryjny, bąblowica, borelioza...) zapalenia
wątroby inne niż wirusowe( autoimmunologiczne, na tle niedobotu
alfa-1-antytrypsyny, choroba Wilsona, hemochromatoza... ), pierwotna
marskość żółciowa wątroby i marskość i innych przyczynach. Wybierz co
chcesz.
P.S. Czasami widuję w grupie posty lekarza z dobrej kliniki chorób
zakaźnych. Może przeczyta i będzie chciał pogadać? :)

5. Data: 2000-08-08 06:58:02

Od: "rsm" <r...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy wartośc 67 ALAT-u jest niepokojąca?

PILNE !!! Jak zatrzymać krwotok z pękniętego hemoroida???
Co to jest rozejście kości spojenia łonowego?
problem z ciaza
A jednak Żywienie Optymalne działa! Wyleczyłem się z alergii, pyłkowicy.
soczewki kotaktowe-pierwsze dni