Akceptacja

1. Data: 2003-06-11 07:13:41

Temat: Re: Akceptacja
Od: u...@t...internetdsl.tpnet.pl szukaj wiadomości tego autora

Autor: "mind dancer" <t...@o...pl> Data: 11 czerwca 2003 08:52:57
napisał:bc49lr$hiq$...@m...net...

> Cnoty kardynalne można osiągać siłami naturalnymi
> (w stanie grzechu śmiertelnego).
>
> Cnoty wlane wymagają łaski uświęcającej
> (obecności Boga w człowieku, jako upragnionego przyjaciela),
> a ją można uzyskać na chwilę nawet przez żal doskonały,
> i nie potrzeba do tego aż spowiedzi.
> (czasem ktoś się nie może spowiadać
> - na przykład gdy żyje w związku niesakramentalnym)
> Na tej drugiej możliwości jadą wszystkie religie pogańskie.
> (vide "Deklaracja Dominus Iesus",
> albo historia misji św. Fanciszka Salezego w Japonii)

jeśli dobrze zrozumiałem Twoja instrukcja brzmi tak:

1. odrzuć pojęcie grzechu
2. nie otrzymasz wówczas łaski obecności Boga w człowieku
3. nie będziesz musiał zmuszać się do żalu doskonałego
4. nie posiądziesz "cnót wlanych"
5. będziesz bardziej szczęśliwy :)

UFO

1. Data: 2003-06-11 08:39:36

Od: "mind_dancer" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <u...@t...internetdsl.tpnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
> 2. nie otrzymasz wówczas łaski obecności Boga w człowieku
> 3. nie będziesz musiał zmuszać się do żalu doskonałego

I będziesz miał wtedy w swojej szczytowej formie poziom intelektualny starożytnych
Greków,
którzy nie byli nawet w stanie kontynuować zapoczątkowanej przez siebie matematyki.

Ale tak poza tym to masz rację.
Z tym, że ja nie podałem instrukcji,
a tylko zreferowałem działanie pewnego systemu.
Wybór sposobu jego działania nie należy do mnie.
I w ogóle mnie nie obchodzi.
"Pilnuj siebie, będziesz w niebie" (znam to od matki)

Tomasz Kwiecień
http://www.tkwiecie.prv.pl

1. Data: 2003-06-11 08:45:00

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Autor: "mind dancer" <t...@o...pl> Data: 11 czerwca 2003 10:39:36
> [...]

> Wybór sposobu jego działania nie należy do mnie.
> I w ogóle mnie nie obchodzi.
> "Pilnuj siebie, będziesz w niebie" (znam to od matki)

a wiesz kto/co przeszkodził starożytnym Grekom rozwijać swoją kulturę?

mrEDI
$

1. Data: 2003-06-11 08:57:13

Od: "mind_dancer" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...
> Autor: "mind dancer" <t...@o...pl> Data: 11 czerwca 2003 10:39:36

(...)

> a wiesz kto/co przeszkodził starożytnym Grekom rozwijać swoją kulturę?

Wiem.
To byli ci wredni Rzymianie, przez których zabrakło Grekom niewolników.
Jaka strata dla kultury...
Ale myślę, że Kaligula i Neron to nadrobili - wszak czerpali z kultury greckiej.

I cyrki też są fajne. I ze zwierzętami są. 8-)

Tomasz Kwiecień
http://www.tkwiecie.prv.pl

1. Data: 2003-06-11 09:01:22

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Autor: "mind dancer" <t...@o...pl> Data: 11 czerwca 2003 10:57:13
> [...]

> greckiej.
>
> I cyrki też są fajne. I ze zwierzętami są.  8-)

odpowiedź poprawna ale zbyt ogólna ;)

kulturę zabija cywilizacja !!!

mrEDI

1. Data: 2003-06-11 18:36:46