Alergia i leczenie ???

1. Data: 2002-07-08 11:06:31

Temat: Alergia i leczenie ???
Od: Marcin <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Od 10 roku zycia mam alergie - sam nie wiem na co. Mialem robione
testy skorne, wyniki za kazdym razem wychodzily sprzeczne do
wczesniejszych. Alergie mam caly rok. Bylem chyba u wszystkich lekarzy
w Bialymstoku - bo tam mieszkam - lamali sobie glowy, zaden nic nie
wymyslil.

Alergia objawia sie czerwonymi plamami na skorze i obrzekiem, w
poczatkowej fazie wygladaja jak ugryzienia komara. Zazwyczaj alergia
zaczyna sie w nocy i schodzi do wieczora. I tak w kolko - istna
meczarnia.
Swedzi mnie strasznie i juz po 18 latach tej katorgi, powoli zaczynam
tracic nadzieje ze ktos jest w stanie mi pomoc.
Bylem ostatnio u jakiegos specjalisty i zaproponowal mi kuracje
sterydowa.
Nie wiem czy sie poddac jej, czytalem w necie na temat efektow ubocznych
, znalazlem tam same szokujace informacje.

Mam prosbe czy ktos moze z czytajacych mial jakis kontakt z taka terapia?
Ma wyrobione jakies zdanie, jesli tak prosze o swoja opinie na temat
leczenia, sterydami.

Dzieki
Marcin

2. Data: 2002-07-08 18:30:34

Temat: Re: Alergia i leczenie ???
Od: "Adam" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mialem robione
> testy skorne, wyniki za kazdym razem wychodzily sprzeczne do
> wczesniejszych.

Duzo pewniejsze jest oznaczenie poziomu immunoglobulin specyficznych dla
danych alergenów we krwi.

Robi sie to napewno w Warszawie. Co do Bialegostoku brak danych.

--

Z pozdrowieniami Adam Figarski

Papuzki Nierozlaczki
www.republika.pl/adam_figarski
n...@p...onet.pl

3. Data: 2002-07-08 18:49:31

Od: "Krzysztof Pujdak" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Duzo pewniejsze jest oznaczenie poziomu
> immunoglobulin specyficznych dla
> danych alergenów we krwi.

To prawda. AFAIK nie jest mozliwe oznaczenie przeciwcial dla wszystkich
alergenow - zarowno ze wzgledow technicznych, jak i finansowych.
Krzysztof

4. Data: 2002-07-08 18:57:29

Od: "Krzysztof Pujdak" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marcin" <m...@p...onet.pl> wrote in message
t.pl...
> [...]
> Nie wiem czy sie poddac jej, czytalem w necie na temat efektow ubocznych
> , znalazlem tam same szokujace informacje.

Nie musisz sie bac. Sterydy to doskonale leki, jednak trzeba ich uzywac we
wlasciwy sposob. Faktycznie objawy niepozadane sa rzeczywiscie powazne,
jednak w przypadku prawidlowego dawkowania i przerw w leczeniu wystepuja sie
b. rzadko. Z drugiej strony warto byloby zrobic wszystko, by wykryc ten
alergen, aby moc przeprowadzic jakas specyficzna terapie typu odczulanie.
Najlepiej byloby jakbys zglosil sie do zakladu alergologii Akademii
Medycznej (AFAIK w Bialymstoku jest takowa), gdzie chyba znaja sie na tych
sprawach najlepiej.
Jezeli juz tam byles i Ci nie pomogli, to niestety, ale ja tym bardziej Ci
nie pomoge :-(
pzdr
Krzysztof

Szczepienia przeciw ospie