Ciąża po tabletakach antykonc.

1. Data: 2002-07-08 11:39:51

Temat: Ciąża po tabletakach antykonc.
Od: "Grzegorz Wójcik" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdecydowalismy sie z moja zonka na dziecko i stad pytanie:
Przez ostatnie lata (cos kolo 8 latek) zona lykala systematycznie tabletki
antykoncepcyjne (triquilar czy jakos tak). Czy sa jakies zagrozenia dla
plodu, jesli w/w zacznie swoj zywot zaraz po odstawieniu tabletek? Wiem, ze
moga sie przytrafic np. blizniaki i to mnie wcale nie martwi, bardziej
obawiam sie ..... wlasnie nie wiem czego i nie wiem czy jest sie czego
obawiac. Odczekac troche, czy " robic " juz ? :-)

Pozdrawiam
Grzegorz Wojcik

2. Data: 2002-07-08 11:44:56

Temat: Re: Ciąża po tabletakach antykonc.
Od: "Grzegorz Wójcik" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie chcialem napisac TABLETKACH, a nie tabletakach :-)

3. Data: 2002-07-08 17:21:37

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

obecnie od razu po odstawieniu tabletek mozna starac sie o dziecko,
ale w I mcu po - latwiej zajsc w ciaze, ale i latwiej o ciaze mnoga.

4. Data: 2002-07-08 17:37:25

Od: "Kasia" <k...@r...net.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Ja wlasnie odstawilam pigulki po 5 letnim ich stosowaniu.Mamy juz synka ale
zdecydowalismy sie na drugie dziecko. Lekarz zalecil odczekanie ok. trzech
miesiecy.
Pozdrawiam KAsia

5. Data: 2002-07-08 18:26:26

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
synka ale
> zdecydowalismy sie na drugie dziecko. Lekarz zalecil odczekanie ok.

no to chyba lekarz starej daty, bo na pewno nie tabletki. tabletki
starej daty (mnie nowoczesne niz teraz dostepne w aptekach)
rzeczywiscie wymagaly dluzszego odczekania. obecne juz nie. tak pisza
w roznych czasopismach i tak mi radzil moj lekarz.

6. Data: 2002-07-08 19:06:45

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rzeczywiscie wymagaly dluzszego odczekania. obecne juz nie. tak pisza
> w roznych czasopismach i tak mi radzil moj lekarz.

To moze ja sie wypowiem jako lekarz i do tego bardzo nowej daty...

uwaza sie powszechnie ze mozna zachodzic w ciaze zaraz po odstawieniu
tabletek...
nie zanotowano w zwiazku z tym zwiekszonej ilosci powiklan...
ale uwaza sie ze lepiej odczekac 3 miesiace, strzezonego....

a poglad ze po odstawieniu tabletek jest wieksza iloscia ciaz mnogich tez
upadl w swietle badan statystycznych...

a do wiekszosci pism teksty sa tlumaczone z wydan niemieckich i do tego
przez studentow, nie zawsze medycyny

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

7. Data: 2002-07-09 07:03:23

Od: "Joanna Gorska" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Wójcik napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>obawiam sie ..... wlasnie nie wiem czego i nie wiem czy jest sie czego
>obawiac. Odczekac troche, czy " robic " juz ? :-)

lekarz do ktorego zaczelam chodzic byl przerazony ze inny gin przepisal mi
Triquilar, poniewaz sa to bardzo silne trojfazowe tabletki i po zrobieniu
usg i zbadaniu stwierdzil ze gdybym przypadkiem zaszla w ciaze mialabym
chyba 5 raczki bo tyle bylo pecherzykow czy czegos innego juz nie pamietam.
Zaleca sie dla bezpieczenstwa ciazy okres przerwy 3 m-ce.
Zagrozenia moga byc ale nie musza.
Pozdr.Joanna

8. Data: 2002-07-09 13:37:27

Od: "Grzegorz Wójcik" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
pamietam.
> Zaleca sie dla bezpieczenstwa ciazy okres przerwy 3 m-ce.

Przerazenie wydaje mi sie przesadzone, bo skoro da sie to kupic to chyba
znaczy, ze nie jest szkodliwe dla zdrowia. Tak czy owak ten list wprowadzil
troche obaw w moje zycie :-) Wiem tyle, co przed zadaniem tego pytania na
grupie. Robic, czy nie robic - oto jest pytanie .......

Pozdrawiam
Grzegorz Wojcik

9. Data: 2002-07-10 06:56:11

Od: "Joanna Gorska" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>troche obaw w moje zycie :-) Wiem tyle, co przed zadaniem tego pytania na
>grupie. Robic, czy nie robic - oto jest pytanie .......

Ja mowie ci co mi radzil lekarz.kazal odczekac 3 m-ce (dobrze ze poszlam
jeszcze przed slubem, bo w ciaze chcialam zajsc wlasnie m-c po slubie)Sa to
pigulki o silnym stezeniu hormonow i nie polecane dla mlodych kobiet mialam
wtedy 21 lat.
Odczekanie 3 m-cy pomoglo.Mam jedno dziecko.Tylko bardzo ciezko znioslam
ciaze (szpitale, tabletki itp.)

Pozdr.

10. Data: 2002-07-10 09:18:50

Temat: Odp: Ciąża po tabletakach antykonc.
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lekaz powiedział mi, że w czasie dwu pierwszych cykli po odstawieniu
tabletek najlepiej zajść w ciążę, bo wtedy właśnie cykle sa najbardziej
uregulowane.

Bardzo chciałabym bliźniaki:))))))))
Ale to dopiero za rok, jeszcze trochę muszę pobrac Diane 35.

pozdr

cherokee

Alergia i leczenie ???
Szczepienia przeciw ospie