Angielskie nazwy warzyw / owocow?

1. Data: 2001-07-18 14:33:46

Temat: Angielskie nazwy warzyw / owocow?
Od: <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

Poszukuje gdzies na sieci "slownika" angielsko-polskiego (lub odwrotnie) z
nazwami warzyw i owocow.

Chodzi mi o mozliwosc wydrukowania sciagawki.

Moze ktos ma lub wie gdzie mozna znalezc?
Z gory dzieki za pomoc

Pozdrawiam wszystkich

Luke

1. Data: 2001-07-18 23:13:04

Temat: Re: Angielskie nazwy warzyw / owocow?
Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

jak nie znajdziesz, zrob liste po polsku, pomozemy :-)

1. Data: 2001-07-19 06:35:48

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Ino szybko! urlop niedlugo.
Moze jakies dziecinne slowniki, takie z obrazkami i dzialami
tematycznymi maja takie cos jak jarzyny i owoce...

Krysia

>jak nie znajdziesz, zrob liste po polsku, pomozemy :-)

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-20 08:52:42

Od: <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

> jak nie znajdziesz, zrob liste po polsku, pomozemy :-)

No i zrobilem liste...
jest tego bardzo duzo - na razie nie znalazlem tego na sieci, ale jesli ktos
bedzie zainteresowany zeby taki wspolny twor umiescic gdzies na sieci to z
przyjemnoscia.

Jezeli sa jeszcze jakies ciekawe warzywa/owoce ktorych ns liscie nie ma a
znacie nazwy - mozna ja rozbudowac i wtedy bedzie mogla sluzyc wszystkim
chetnym.

Oto lista:

Collard Greens
Mustard Spinach
Turnip Greens
Amaranth
Beet Greens
Dandelion Greens
Chinese Cabbage
Lettuce (Loose Leaf
Coriander
Jute (Potherb)
Kale
Mustard Greens
Parsley
Chicory Greens
Cabbage (Green)
Watercress
Spinach
Squash (Spaghetti)
Endive
Leeks
Celery
Squash (Butternut)
Napa Cabbage
Lettuce (ButterHead)
Okra
Tofu (Regular)
Cabbage (Red)
Raddish
Tofu (Firm)
Broccoli (Spears)
Turnip
Swiss Chard
Jew's Ear (Pepeao)
Soy Bean (Green)
Green Beans (Snap Beans)
Squash (Winter, All Variety)
Chayote
Lettuce (Iceberg)
Squash (Acorn)
Rutabaga
Burdock Root
Sweet Potato
Lettuce (Romaine)
Dock
Broccoli
Ginger Root
Cucumber (without Skin
Squash (Hubbard)
Cucumber (with Skin)
French Beans
Brussels Sprouts
Carrots
Squash (Summer, All Variety)
Parsnips
Kohlrabi
Pumpkin
Tomato (Green)
Cauliflower
Squash (Zucchini
Peppers (Sweet)
Alfalfa (Sprouts)
Lupins
Soy Bean (Sprouts)
Asparagus
Beats
Yams
Avocado (California)
Avocado (Florida)
Eggplant
Peas (Green)
Artichoke
Bamboo Shoots
Tomato (Red)
Mushrooms
Corn (Yellow)
Rhubarb (TOXIC)

Lemon Peel
Orange Peel
Roselle
Papaya
Lemon
Rose Apple
Figs
Prickly Pear
Kumquat
Orange (Valencia)
Orange (Navel)
Lime
Raspberries
Sapodilla
Blackberries
Grapefruit (white)
Carissa
Sapote
Custard Apple
Tangerine
Grapes, American (Slip Skin)
Crab Apples
Grapefruit (Pink & Red)
Java Plum
Mulberries
Raisins (Seeded)
Persimmon
Acerola
Mammy Apple
Pear
Pineapple
Apple (with Skin)
Currants (European Black)
Elderberries
Jackfruit
Jujube
Mango
Dates
Grapes (European)
Pitanga
Watermelon
Currants (Red & White)
Sugar Apple
Cherries (Sweet)
Apricots
Strawberries
Cranberries
Oheloberries
Casaba Melon
Honeydew Melon
Currants (Zante)
Tamarind
Prunes
Kiwifruit
Cantaloupe
Quince
Raisins (Seedless)
Cherimoya
Breadfruit
Loquats
Soursop
Apple (without Skin)
Raisins (Golden Seedless)
Persimmon (Japanese)
Peach
Plum
Banana
Nectarine
Pomegranate
Ground Cherries
Carambola
Pummelo
Passion Fruit (Purple)
Longans
Plantain

Z gory WIELKIE dzieki za pomoc.

Lista ta posluzy mi dla zbudowania odpowiedniej diety dla mojego kochanego
Legwana Zielonego, a przy okazji zam z przyjemnoscia cos z tego poprobuje...

Pozdrawiam

Luke

1. Data: 2001-07-20 15:55:56

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Na razie tyle, reszta wieczorem, bo mi autobus ucieknie

iza

1. Data: 2001-07-20 17:30:53

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Nie powtarzam tych, ktore juz sa przetlumaczone

Magdalena Bassett

1. Data: 2001-07-21 00:07:06

Od: <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Magdalena Bassett

Generalnie rzecz biorac to na kuchni znam sie jak wilk na
gwiazdach (wyje do nich ale co z tego)czytam grupe od dawna
rzadko pisuje a jezeli juz to po to zeby sie czepiac.
czy green beans to nie fasolka szparagowa?
jesli sie myle to sorki.
pozdr. Magdo

Marek,glodny....

1. Data: 2001-07-21 00:17:53

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

r...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> rzadko pisuje a jezeli juz to po to zeby sie czepiac.
> czy green beans to nie fasolka szparagowa?

Green Beans to rzeczywiscie fasolka szparagowa, ale Snap Beans Czy Snap
Peas to groszek zielony w straczkach, wiec sama juz nie wiem, moze to
bylo trick question?
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-07-21 12:47:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Green Beans to rzeczywiscie fasolka szparagowa, ale Snap Beans Czy Snap
>Peas to groszek zielony w straczkach, wiec sama juz nie wiem, moze to
>bylo trick question?
>Magdalena Bassett

bylo trick question bo green beans to generalnie zielona fasolka,
ale jako szparagowa na przyklad tu podaja "string beans" -
cienkie, dlugie. Jest jeszcze dluga plaska, dosc szeroka - tez
green beans, mozna tez dodac ze to runner beans lub wrecz...flat
beans. I zgaduj tu czlowieku - zupelnie jak z tymi
"squash"-ami...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-07-21 17:14:36

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> [...]
> green beans, mozna tez dodac ze to runner beans lub wrecz...flat
> beans. I zgaduj tu czlowieku - zupelnie jak z tymi

Ze slownictwem squashowym jest u mnie beznadziejnie. Dynia, kabaczek i
kawon to zakres moich mozliwosci. Juz po wyjezdzie nauczylam sie cukini
( a nie zukini, jak usilowalam mowic) i dyni makaronowej. Ale te squashe
to ciekawa rzecz - musza byc polskie odpowiedniki. U nas (w USA) sa np. takie:

*Mala okragla dynia wielkosci malej glowki kapusty, ustrojona w glebokie
bruzdy, glownie zielona, ale z malymi zoltymi plamkami, nazywa sie acorn
squash, czyli zoledziowa dynia, pyszna po przecieciu, wydrazeniu i
napelnieniu maslem z brazowym cukrem i zapieczona az miekka.
*Bezowo-pomaranczowa dynia, z gladka, bardzo twarda skorka, z jednego
konca okragla, bulwowata, z drugiego waska, jakby gruba kolba chemiczna,
po przecieciu ma ciemnopomaranczowy kolor, i nasiona w tej grubej
czesci, nazywa sie butternut squash, swietna na zupe.
*Zielone lub pomaranczowe dyski, ktore wygladaja, jak statki kosmiczne -
grube w srodku, splaszczone przy brzegu, z pofalowanymi krawedziami,
nazywaja sie saucer squash, je sie jak cukinie.
*Dlugie, bardzo zolte, gladkie i lsniace kabaczki, nazywaja sie summer
squash. Gdy kwitna, tuz po zawiazaniu sie owocu mozna zbierac te kwiaty
z malutkim pipkiem owoca przyczepionym od dolu jak korek, i nadziewac je
roznymi nadzieniami i zapiekac. Polane sosem czosnkowym sa niebianskie.

Ach, rozgadalam sie, a tu Rynek Farmerski juz sie zaczal, jest juz po 10
rano, musze sie spieszyc...napisze potem, co ciekawego dzis widzialam na rynku.
Magdalena Bassett

ser zolty
Jak to jest z zelatyna?
mus truskawkowy/jagodowy