Re: Angielskie nazwy warzyw / owocow?

From: <l...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Angielskie nazwy warzyw / owocow?
Date: 20 Jul 2001 10:52:42 +0200

Czesc,

> jak nie znajdziesz, zrob liste po polsku, pomozemy :-)

No i zrobilem liste...
jest tego bardzo duzo - na razie nie znalazlem tego na sieci, ale jesli ktos
bedzie zainteresowany zeby taki wspolny twor umiescic gdzies na sieci to z
przyjemnoscia.

Jezeli sa jeszcze jakies ciekawe warzywa/owoce ktorych ns liscie nie ma a
znacie nazwy - mozna ja rozbudowac i wtedy bedzie mogla sluzyc wszystkim
chetnym.

Oto lista:

Collard Greens
Mustard Spinach
Turnip Greens
Amaranth
Beet Greens
Dandelion Greens
Chinese Cabbage
Lettuce (Loose Leaf
Coriander
Jute (Potherb)
Kale
Mustard Greens
Parsley
Chicory Greens
Cabbage (Green)
Watercress
Spinach
Squash (Spaghetti)
Endive
Leeks
Celery
Squash (Butternut)
Napa Cabbage
Lettuce (ButterHead)
Okra
Tofu (Regular)
Cabbage (Red)
Raddish
Tofu (Firm)
Broccoli (Spears)
Turnip
Swiss Chard
Jew's Ear (Pepeao)
Soy Bean (Green)
Green Beans (Snap Beans)
Squash (Winter, All Variety)
Chayote
Lettuce (Iceberg)
Squash (Acorn)
Rutabaga
Burdock Root
Sweet Potato
Lettuce (Romaine)
Dock
Broccoli
Ginger Root
Cucumber (without Skin
Squash (Hubbard)
Cucumber (with Skin)
French Beans
Brussels Sprouts
Carrots
Squash (Summer, All Variety)
Parsnips
Kohlrabi
Pumpkin
Tomato (Green)
Cauliflower
Squash (Zucchini
Peppers (Sweet)
Alfalfa (Sprouts)
Lupins
Soy Bean (Sprouts)
Asparagus
Beats
Yams
Avocado (California)
Avocado (Florida)
Eggplant
Peas (Green)
Artichoke
Bamboo Shoots
Tomato (Red)
Mushrooms
Corn (Yellow)
Rhubarb (TOXIC)

Lemon Peel
Orange Peel
Roselle
Papaya
Lemon
Rose Apple
Figs
Prickly Pear
Kumquat
Orange (Valencia)
Orange (Navel)
Lime
Raspberries
Sapodilla
Blackberries
Grapefruit (white)
Carissa
Sapote
Custard Apple
Tangerine
Grapes, American (Slip Skin)
Crab Apples
Grapefruit (Pink & Red)
Java Plum
Mulberries
Raisins (Seeded)
Persimmon
Acerola
Mammy Apple
Pear
Pineapple
Apple (with Skin)
Currants (European Black)
Elderberries
Jackfruit
Jujube
Mango
Dates
Grapes (European)
Pitanga
Watermelon
Currants (Red & White)
Sugar Apple
Cherries (Sweet)
Apricots
Strawberries
Cranberries
Oheloberries
Casaba Melon
Honeydew Melon
Currants (Zante)
Tamarind
Prunes
Kiwifruit
Cantaloupe
Quince
Raisins (Seedless)
Cherimoya
Breadfruit
Loquats
Soursop
Apple (without Skin)
Raisins (Golden Seedless)
Persimmon (Japanese)
Peach
Plum
Banana
Nectarine
Pomegranate
Ground Cherries
Carambola
Pummelo
Passion Fruit (Purple)
Longans
Plantain

Z gory WIELKIE dzieki za pomoc.

Lista ta posluzy mi dla zbudowania odpowiedniej diety dla mojego kochanego
Legwana Zielonego, a przy okazji zam z przyjemnoscia cos z tego poprobuje...

Pozdrawiam

Luke