Ankieta - "Najbardziej Polskie Danie"

1. Data: 2001-04-06 14:04:50

Temat: Ankieta - "Najbardziej Polskie Danie"
Od: "Grzegorz Drabik" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Zapraszam wszystkich do nominowania potraw do sondy "Najbardziej Polskie
Danie"

Ankieta ma na celu wytypowanie 5 najbardziej charakterystycznych potraw dla
kuchni polskiej, które kandydować będą do miana "Najbardziej Polskiego
Dania" w trzech kategoriach - Śniadanie, Obiad, Kolacja.

Zapraszamy do zabawy - http://www.restaurants.pl/formularz/ankieta.htm

Grzegorz Drabik
www.restaurants.pl

1. Data: 2001-04-06 15:16:40

Temat: Odp: Ankieta - "Najbardziej Polskie Danie"
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Drabik <g...@e...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9aki4g$p3j$...@n...tpi.pl...
> [...]
> kuchni polskiej, które kandydować będą do miana "Najbardziej Polskiego
> Dania" w trzech kategoriach - Śniadanie, Obiad, Kolacja.

Czy to dobre miejsce na takie pytanie ? Polska kuchnia raczej nie ma
wegetarianskich tradycji....................

Basia

1. Data: 2001-04-11 06:17:27

Temat: Re: Ankieta - "Najbardziej Polskie Danie"
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Barbara <b...@p...onet.pl> wrote:

> Czy to dobre miejsce na takie pytanie ? Polska kuchnia raczej nie ma
> wegetarianskich tradycji....................

O naiwnosci! Polska kuchnia ma ogromna tradycje potraw bezmiesnych, w
tym warzywnych. W koncu to kraj katolicki, a tradycyjnie czeste i
dlugie posty byly niegdys znacznie powazniej traktowane niz dzisiaj.

Wladyslaw

1. Data: 2001-04-11 06:41:43

Od: "==wojmat==" <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości
news:1erox7k.18wb9h2xwcp34N%wlos@tele.com.pl napisał(a):
(...)
> O naiwnosci! Polska kuchnia ma ogromna tradycje potraw bezmiesnych, w
> tym warzywnych. W koncu to kraj katolicki, a tradycyjnie czeste i
> dlugie posty byly niegdys znacznie powazniej traktowane niz dzisiaj.

też bym tak chciał ale mało jest dań (mówie o tych popularnych -
zakorzenionych w tradycji) funkcjonujących jako samodzielne, bezmięsne
posiłki (nie dodatki do mięsa)

a z postami to delikatna sprawa. postna jest ryba ale wegetariańska ni
krztyny...

wojmat

crosspost: ircx.pl.polskavege, pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-04-11 07:43:21

Od: "Gandalf" <G...@V...PL> szukaj wiadomości tego autora

"==wojmat==" <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> wrote in message

[...]
> a z postami to delikatna sprawa. postna jest ryba ale wegetariańska ni
> krztyny...

I żeby było ciekawiej, bóbr to...postna ryba - jacyś łakomi braciszkowie
klasztorni mieli żeremia w swoich posiadłościach. "Przyduszeni" postem,
wystosowali list do któregoś z papieży, żeby uznać bobry za postne ryby.

Uzasadnienie:
Bobry spędzają dużo czasu w wodzie i mają łysy, łuskowaty i podobny
nieco do rybiego ogon. Odpowiedź była pozytywna - bóbr to ryba, można
jeść podczas postu.

Pozdrawiam,
Gandalf

1. Data: 2001-04-11 08:35:30

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gandalf wrote:

> [...]
> Bobry spędzają dużo czasu w wodzie i mają łysy, łuskowaty i podobny
> nieco do rybiego ogon. Odpowiedź była pozytywna - bóbr to ryba, można

o nie moge! lepsze od najlepszego kawalu!

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-04-11 08:36:26

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gandalf wrote:

> I żeby było ciekawiej, bóbr to...postna ryba - jacyś łakomi braciszkowie
> klasztorni mieli żeremia w swoich posiadłościach. "Przyduszeni" postem,
> wystosowali list do któregoś z papieży, żeby uznać bobry za postne ryby.

gandalf, a skad znasz te historyjke?
sa jakies inne?

pat

1. Data: 2001-04-11 19:07:52

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> też bym tak chcia" ale ma"o jest dań (mówie o tych popularnych -
> zakorzenionych w tradycji) funkcjonujących jako samodzielne, bezmięsne

Pierogi z grzybami, serem, kapusta, jagodami etc.

Placki, racuchy, nalesniki, placki kartofane,

Kluski, lazanki, lamance etc. z makiem, kapusta, grzybami, serem

pyzy, knedle

kasze na sto sposobow

Kapusta na tysiace sposobow -- np. golabki postne

krokiety

Zupy -- praktycznie kazda zupa w Polsce ma swoja postna wersje. A
wsrod nich kroluje barszcz postny i postna grzybowa. Nie wspominajac
zup owocowych, zupy migdalowej, zupy "nic" itp. zup slodkich.

jezeli ktos zalicza do diety wegetarianskiej jajka, to lista potraw jest
jeszcze dluzsza.

Naprawde, polska kuchnia zna tak wiele potraw bezmiesnych jak malo
ktora.

Wladyslaw

1. Data: 2001-04-12 07:23:59

Od: "==wojmat==" <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomooci
news:1erpwbf.itqm9t10db6eiN%wlos@tele.com.pl napisał(a):
(...)
> Pierogi z grzybami, serem, kapusta, jagodami etc.
>
> Placki, racuchy, nalesniki, placki kartofane,
>
> Kluski, lazanki, lamance etc. z makiem, kapusta, grzybami, serem
>
> pyzy, knedle

zgoda.
nie chce byc upierdliwy ale na nich samych daleko sie nie pojedzie (mówie o
wegetarianach). to mialem na mysli mówiac pelnowartosciowe samodzielne dania
(zródlo bialka, weglowodanów, zdrowych tluszczów i witamin).
ja wiem, ze mozna zrobic kapuste z grochem bez boczku, zupe fasolowa na
wloszczyznie i inne bezmiesne wersje dan ale to jest przerabianie tradycji.
spytaj znajomych czy uznaja te bezmiesne wersje za tradycje?

> Naprawde, polska kuchnia zna tak wiele potraw bezmiesnych jak malo
> ktora.

zna. ale patrz wyzej.

pozdrowienia
wojmat

p.s. a u nas na "swieta" bedzie "tradycyjny" pasztet z kaszy, fasoli, ziól i
platków :-) [bez zlosliwosci...]

crosspost .polskavege i .kuchnia

1. Data: 2001-04-12 08:09:46

Od: "Gandalf" <G...@V...PL> szukaj wiadomości tego autora

"==wojmat==" <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> wrote in message

[...]
> ja wiem, ze mozna zrobic kapuste z grochem bez boczku, zupe fasolowa na
[...]

Wojmat, a co Ty chcesz od samej kapusty z grochem?!

Trzeci dzień jem odsmażaną na oleju winogronowym (tłuszcze), z razowym
chlebem (dobre białko: strączkowe+zbożowe), do tego witaminy i błonnik z
kapusty i chleba. I mikroelementy z różnych ziół dodawanych przy odgrzewaniu
(cząber, tymianek, majeranek, bazylia).

Pozdrawiam,
Gandalf

P.S. I z góry dementuję wszelkie pogłoski, jakobym prowadził badania
nad wyposażeniem ludzi w naturalny napęd odrzutowy ;-)))

Gdzie ja słód w 3m dostanę?
Proszę o przepis na zupę
Mazurki mojej przyjaciolki sa slynne!!!
malowanie pisanek