Antykoncepcja - zagęszcza krew?

11. Data: 2005-01-21 22:20:52

Temat: Re: Antykoncepcja - zagęszcza krew?
Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Mrówka,

Dnia 21 stycznia 2005 (22:03:45)
Na temat "Antykoncepcja - zagęszcza krew?"
begin message:

> Ponoc jest w nich mniejsza ilosc hormonow .szczefolow naukowych nie
> posiadam,powtarzam slowa ginekologa:znikoma ilosc hormonow.

Antykoncepcja hormonalna i znikome ilosci hormonow ? I to sie
zmienilo od tamtych czasow ? Wtedy pewnie byly to olbrzymie ilosci ?
Teraz uznano ze ich znikoma czesc rowniez zadziala ? I dlatego teraz
szkodliwosc antykoncepcji hormonalnej jest mniejsza ? :D

To ja poprosze jeszcze o jakies konkretniejsze informacje i takie
naukowe. Z checia poczytam zrodla tych informacji.

IMHO - wiedza coniektorych osob na temat antykoncepcji hormonalnej
jest po prostu rewelacyjna, chyba jedyne co sie wie to to ze jest to
jedna z najbardziej 'pewnych' antykoncepcji. Malo kto wie jednak
o mozliwych jej skutkach.

Posesjusz

12. Data: 2005-01-21 22:25:29

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Posesjusz" <p...@w...pl_spam_> napisał w wiadomości
> Witaj Emi,
>
> Dnia 21 stycznia 2005 (20:07:13)
> Na temat "Antykoncepcja - zagęszcza krew?"
> begin message:

> To ja moze spytam - o się zmienilo od tamtego czasu ?

dawki hormonow

13. Data: 2005-01-21 23:49:06

Od: "Henryk Modrzejewski" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli uwazasz ze dane sa nieaktualne bo pojawilo sie tu slownictwo
> ktore pojawilo sie rowniez w Radiu Maruja ? BTW co ma piernik do
> wiatraka ? Gdy ktos napiszcze cos anty antykoncepcji jest zaraz
> przytaczany kler, kosciol, radio maryja. Jednak to sa fakty,
> antykoncepcja hormonalna jest szkodliwa dla zdrowia fizycznego.

***Nie, źle to odebrałes.
Badania są po prostu nieaktualne. Farmakologia idzie naprzód. Są nowe -
nowoczesne tabletki antykoncepcyjne, o mniejszym działaniu ubocznym - to
jak z motoryzacją lub informatyką ;)
Tu nie chodzi o "antykoncepcję" tylko o wyrażenia. To tak jak byś mówił
gwarą śląską - trudno żeby ktoś pomyślał, że jesteś Kaszubem :)
Każdy środek farmakologiczny nie jest obojętny dla zdrowia. Dlatego też
(było ostatnio na liście) co pewien czas trzeba odstawic pigułki.
Ale nie widzę sensu ni potrzeby namiętnie walczyc z tą metodą zapobiegania
ciąży. Jednak są tacy "rycerze" którzy nie przepuszczą okazji lub też jest
to ich sposób na życie. Najczęściej wywodzą się z kręgów zbliżonych do RM.
Henryk

14. Data: 2005-01-22 08:04:51

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Antykoncepcja hormonalna i znikome ilosci hormonow ? I to sie
> zmienilo od tamtych czasow ? Wtedy pewnie byly to olbrzymie ilosci ?

Jak mniemam, telefonu komórkowego też nie posiadasz, bo promieniowanie za
duże? Mieszkasz na wsi, zeby uniknąć spalin? Jadasz tylko produkty spozywcze
ekologiczne?
Itd, itd...

pozdr

cherokee

15. Data: 2005-01-22 10:53:29

Od: "Emi" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Henryk Modrzejewski wrote:

> [...]
> zapobiegania ciąży. Jednak są tacy "rycerze" którzy nie przepuszczą
> okazji lub też jest to ich sposób na życie. Najczęściej wywodzą się z

dokładnie tak...

PS: zauważyliście może, że częściej to faceci naskakują na pigułki
(pomijając tych ze święceniami oczywiście) ???

--
e_m_i_

"Ci,co poznali mrok, światło kochają;
Oczekują świtu, nocy się lękając." Dean R. Koontz

16. Data: 2005-01-22 11:52:06

Temat: Re: Antykoncepcja - badania firm farmaceutycznych dyskusja
Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

O szkodliwości tabletek antykoncepcyjnych dużo się mówi i chyba wystarczy
przeczytać ulotkę :). Mam wrażenie, że niektóre aspekty ich szkodliwości nie
są badane.
Z punktu widzenia zdrowia kobiety dużo korzystniejsze jest stosowanie
prezerwatywy - chroni ona nie tylko przed ciążą ale też przed chorobami i
nie chodzi mi oczywisty fakt ochrony przed HIV czy WZW ale też zmniejsza
występowanie stanów zapalnych itd. (chyba że występuje uczulenie na lateks
;)
Chciałabym jednak przy okazji podjąć temat badań zlecanych przez firmy,
które produkują dany lek lub inny produkt. W dobie dzisiejszej nauki jest
możliwe udowodnienie właściwie każdej tezy. Analizy statystyczne, dobór
próby i metody badawcze umożliwiają naukowcom udowodnić "prawie wszystko".
To bardzo smutne, ale znam to od podszewki. Kiedy czytam opis metody, dobór
badanych itd. ręce opadają. NIe chcę tu głosić, że każda ekspertyza jest
"kupiona", jednak możliwości "udowodnienia czegokolowiek naukowo" są
olbrzymie i niestety tak się często dzieje.
Myślę, że w dzisiejszych czasach trzeba się pogodzić i nauczyć myśleć, że
nic nie jest środkiem na wszystko. Środki antykoncepcyjne mają bardzo dużo
zalet, jednak również mogą być szkodliwe. Sceptycyzm jest chyba podstawą
naszego podejścia do prezentowanych racji. I nie chodzi tu o poglądy
radiomaryjne czy liberalne :).
pozdrawiam
barbarella

17. Data: 2005-01-22 12:07:51

Od: "Mała Mi" <p...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BarBarella" napisała ...

> [...]
> nie chodzi mi oczywisty fakt ochrony przed HIV czy WZW ale też zmniejsza

To ostatnie nie jest wcale takie oczywiste.
O ile partner dba o higienę, to nawet wręcz przeciwnie.
Więcej stanów zapalnych może wywołać częsty kontakt
z lateksem (i wcale niekoniecznie trzeba być uczulonym)
niż ze spermą (która ponoć w ogóle korzystnie na wiele
spraw wpływa ;-)).

> Myślę, że w dzisiejszych czasach trzeba się pogodzić i nauczyć myśleć, że
> nic nie jest środkiem na wszystko. Środki antykoncepcyjne mają bardzo dużo
> zalet, jednak również mogą być szkodliwe.

W 100 % się zgadzam.

Pozdrawiam !
Mała Mi

18. Data: 2005-01-22 13:44:41

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mała Mi" <p...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:cstfml$mvu$1@korweta.task.gda.pl...

> [...]
> z lateksem (i wcale niekoniecznie trzeba być uczulonym)
> niż ze spermą (która ponoć w ogóle korzystnie na wiele

bardzo slusznie.
trudno mi tez byloby nazwac "duzo korzystniejszym" stosowanie srodka o duzo
mniejszej skutecznosci, jak prezerwatywa.
dzieki za taka korzysc

19. Data: 2005-01-22 14:22:36

Od: "Mała Mi" <p...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pestifer" napisał ...

> trudno mi tez byloby nazwac "duzo korzystniejszym" stosowanie srodka o
> duzo mniejszej skutecznosci, jak prezerwatywa.

Dużo mniejszej ? Bez przesady.
Skuteczność *prawidłowo* stosowanej prezerwatywy
jest porównywalna ze skutecznością tabletek.
Wskaźnik Pearla różni się o jakiś 1 do 2%
(w zależności od źródła), a i tu trzeba brać
poprawkę na fakt, że na takowy "pracują" przede wszystkim
błędy popełniane przy stosowaniu danej metody.

Większość ludzi (płci obojga) prezerwatyw po prostu
nie lubi, ale to już całkiem inna sprawa.

Pozdrawiam !
Mała Mi

20. Data: 2005-01-22 17:23:39

Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj cherokee,

Dnia 22 stycznia 2005 (09:04:51)
> [...]

> duże? Mieszkasz na wsi, zeby uniknąć spalin? Jadasz tylko produkty spozywcze

Na pytanie nie odpowiada sie pytaniem, zreszta znow - co ma piernik do
wiatraka. Chyba zapytalem konkretnie.

Posesjusz

[pytanie] Czy nalezy mi sie od NFZ ???
postępowanie przy ostrej duszności napadowej
recepta
recepta
Bol chrzastki nosa