Arabian dream by Aicha

1. Data: 2013-09-11 20:05:51

Temat: Arabian dream by Aicha
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Jako że jesień się zbliża (moja ulubiona pora roku) i sezon owocowy w
pełni, popełniłam na obiad coś takiego:
1 większa pojedyncza pierś z kurczaka
1 średnia cebula
pół dużego niezbyt słodkiego jabłka
10 śliwek
ok. 10 daktyli
nieduży pomidorek
1 brzoskwinia

Pierś pokroić w paski, udusić na poteflonie, posypać przyprawą indyjską
(przepis z jakiegoś starego zeszytu kulinarnego z GazWybu) - sporo. Gdy
mięso jest już miękkie, dodać śliwki pokrojone wzdłuż w ćwiartki,
daktyle, też pokrojone wzdłuż i brzoskwinię ze skórką, pokrojoną
jakkkolwiek - i tak się rozpadnie.
Osobno na oliwie podsmażyć cebulkę w piórkach, dodać jabłko w
półplasterkach, poddusić, potem posolić i na koniec wrzucić pomidora w
cząstkach, razem ze skórą.
Na koniec - wszystko razem zmieszać, podlać bulionem własnej roboty i voila.
Oczywiście jedyny słuszny dodatek to kuskus ;)

2. Data: 2013-09-11 20:32:29

Temat: Re: Arabian dream by Aicha
Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.09.2013 20:05, Aicha pisze:
> Jako że jesień się zbliża (moja ulubiona pora roku) i sezon owocowy w
> [...]

Lubię połączenie mięsa z owocami, natomiast nie lubię gotowych przypraw...
Co to jest ta przyprawa indyjska, znaczy się co w składzie ma? :D

Ja jesiennie w zeszłym, albo jeszcze bardziej zeszłym tygodniu piekłam
kurczaka z jabłkami ;)
Jesiennie, bo wypchałam go spadami z renety + czosnek i spoooro
majeranku... Pychota :D
--
Pozdrówki
Anai

3. Data: 2013-09-12 08:39:00

Od: pwz <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-11 20:32, Anai pisze:
(...)
> Ja jesiennie w zeszłym, albo jeszcze bardziej zeszłym tygodniu piekłam
> kurczaka z jabłkami ;)
> Jesiennie, bo wypchałam go spadami z renety + czosnek i spoooro
> majeranku... Pychota :D

Trzeba było te jabłka podlać jeszcze cydrem... Mmm...! Używam tego typu
sosu (jabłka, tymianek, czosnek, cydr, cukier do smaku, łyżeczka octu
jabłkowego, odrobina musztardy) chyba do wszystkich mięs.
pwz

4. Data: 2013-09-12 09:28:33

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Lubię połączenie mięsa z owocami, natomiast nie lubię gotowych
> przypraw...
> Co to jest ta przyprawa indyjska, znaczy się co w składzie ma? :D

Nie wiem, co Aicha miała na myśli, czy gotową przyprawę, ale jeśli tak,
to chyba mieszankę curry. Ja w każdym razie nie widziałam gotowej
mieszanki pod nazwą "indyjska", ale nie musiałam. W każdym razie dania
indyjskie kojarzą mi się z curry.
Natomiast do potrawy arabskiej, takiej bardziej na słodko, to bardziej
by mi pasowała jakaś korzenna mieszanka np. imbiru, cynamonu, gałki
muszkatołowej, plus ewentualnie kuminu.

Tak a 'propos przypraw i ziół mam pytanie o zieloną kolendrę - czy ją
lubicie i do czego dajecie. Ja już któreś podejście zaliczyłam i nie
mogę, to jest dla mnie obrzydlistwo.

Ewa

5. Data: 2013-09-12 10:23:13

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Lubię, chociaż - fakt, jest to zielsko, którego w nadmiarze nie można...

Do sałatek liściasto-marchewkowych na przykład, ale takie na przykład falafele albo
kotlety z grochu to wręcz się o kolendrę proszą... Dodaje im lekkości i świeżości...

Ania

6. Data: 2013-09-12 11:23:14

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-12 10:23, czeremcha pisze:
> [...]
kotlety z grochu to wręcz się o kolendrę proszą... Dodaje im lekkości i świeżości...

Falafele? Hm... masz na myśli coś takiego:

http://palcelizac.gazeta.pl/palcelizac/1,110783,1004
6681,Falafel.html

Czy dałoby się to zrobić z ciecierzycy w puszce? Bo akurat taką mam i
mogłabym wykorzystać.

Ewa

7. Data: 2013-09-12 11:48:46

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-11 20:32, Anai pisze:

> Lubię połączenie mięsa z owocami, natomiast nie lubię gotowych przypraw...
> Co to jest ta przyprawa indyjska, znaczy się co w składzie ma? :D

Nie jest to gotowa mieszanka - pisałam o przepisie na...
Skład jest taki:
kumin, kolendra, kardamon, pieprz czarny, cynamon kora, goździki, gałka,
szafran
Niewątpliwie użyłam kurkumy zamiast szafranu - a kolendry w kulkach,
natomiast to wszystko ogrzewa się na patelni, a potem ma się smrodek w
całym domu przez tydzień ;) - mimo intensywnego wietrzenia.
Jeśli potrzebny dokładny sposób sporządzania, to muszę znaleźć w
archiwum papierowym :)

8. Data: 2013-09-12 13:49:20

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.09.2013 11:48, Aicha pisze:

> [...]
> całym domu przez tydzień ;) - mimo intensywnego wietrzenia.
> Jeśli potrzebny dokładny sposób sporządzania, to muszę znaleźć w

Mogłabyś? Będę dźwięczna...
Gotowych nie lubię, bo jest mi je trudno zastąpić kiedy znikają ze
sklepowych półek a taki smrodek mi nie przeszkadza - swego czasu
"nałogowo" paliłam w chałupie rozmaite kadzidełka...

9. Data: 2013-09-12 16:47:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Sep 2013 20:05:51 +0200, Aicha napisał(a):

> posypać przyprawą indyjską

Przyprawa indyjska, przyprawa z Melmac, przyprawa chińska... Passsssjami
uwiebiam takie przepisy :-/

10. Data: 2013-09-12 16:47:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 11 Sep 2013 20:32:29 +0200, Anai napisał(a):

> Lubię połączenie mięsa z owocami, natomiast nie lubię gotowych przypraw...
> Co to jest ta przyprawa indyjska, znaczy się co w składzie ma? :D

No masz, zanim klinkełam na Twój post, dokładnie to samo napisałam :-D

Gruszki polecam!
jak zamrozić opieńki
Masło shea.
Jakieś przepisy na dania gotowane?