Arkadia i Nero

1. Data: 2003-10-13 08:13:48

Temat: Arkadia i Nero
Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W stanie chwilowej niepoczytalności wyrzuciłam pieniądze w owe
odmiany. I teraz mam pytanie od Światłych: jeśli łozy są słabo
zdrewniałe- w zasadzie tylko u podstawy ok. 2 oczka zdrewniały,
to jaką mają szansę przetrwać zimę? Nie jestem pewna
mrozoodporności: na etykietkach pisało, że Arkadia jest
mrozoodporna, a Nero średnio. Co innego wynika mi po lekturze
słynnej strony www.winogrona.org Kto mnie okłamuje w taki razie?
Bo nie mając pod ręką kompiutera z mądrymi radami, posadziłam
Nero w zaciszniejszym miejscu. Okopanie na zimę wystarczy żeby
przetrwały?

Pozdrawiam,
Anka

2. Data: 2003-10-13 08:17:07

Temat: Re: Arkadia i Nero
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Kowalska" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> W stanie chwilowej niepoczytalności wyrzuciłam pieniądze w owe
> odmiany.

Mam nadzieję, że jako rekompensatę za chwilowe zaćmienie umysłu kupiłaś
sobie również coś ładnego;-)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-10-13 09:06:40

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 Oct 2003 10:17:07 +0200, "Basia Kulesz"
<b...@i...pl> wrote:

>Mam nadzieję, że jako rekompensatę za chwilowe zaćmienie umysłu kupiłaś
>sobie również coś ładnego;-)

Po długiej przerwie powoli odrabiam zaległości :-)
Tydzien temu grujecznika, cypryśnika błotnego (na oba długo
czekałam), liliowca Kwanso, jakieś drobiazgi inne, a razem z tymi
dwoma chwastami w sobotę nabyłam kosaćca amerykańskiego
czerwonego, cokolwiek to znaczy (raczej z ciekawości i ze względu
na cenę), jakąś maciupką kosówkę (3 zł :-)) i jodłę koreańską, co
nie jest koreańska z pewnością, tylko podle mieszana z czymś tam
:-) Cebulki jakieś, rosplenicę - ciekawe jak przezimuje. W sumie
wszystko bardziej ozdobne niż te dwie witki :-)))

Pozdrawiam,
Anka :-)

4. Data: 2003-10-13 09:55:13

Temat: Odp: Arkadia i Nero
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:e...@4...com..
.

Gratuluję wyboru! Ładny nabytek z tzw. górnej półki :-)))

> jeśli łozy są słabo > zdrewniałe- w zasadzie tylko u podstawy ok. 2 oczka
zdrewniały, > to jaką mają szansę przetrwać zimę?

Bez problemu. Poczekaj jeszcze trochę, pewnie do listopada zdrewnieją
bardziej. Potem poprzycinaj je bez sentymentów na 2-3 oczka i przysyp
kopczykiem ziemi. Nic im nie będzie :-))

Nie jestem pewna > mrozoodporności: na etykietkach pisało, że Arkadia jest >
mrozoodporna, a Nero średnio.

To sa właśnie te banały etykietowe, ktore mnie zawsze złoszczą. No bo co to
znaczy, ze coś jest mrozoodporne, średnio odporne itp.???
Według mnie obie odmiany są podobnie średnioodporne na mróz, tak gdzieś
między -22, a -24 C ( bo tu nie może być mowy o nadzwyczajnej dokładności )
przemarza im 100 % pąków na łozach.

Co innego wynika mi po lekturze > słynnej strony www.winogrona.org

A co innego Ci wynika???

Kto mnie okłamuje w taki razie?

Pewnie nikt. Tylko, że na etykietach są ogólnikowe banały zaś ja wolę
operować przybliżonymi kokretami :-))

> Bo nie mając pod ręką kompiutera z mądrymi radami, posadziłam
> Nero w zaciszniejszym miejscu.
I bardzo dobrze. Arkadię trzeba posadzić podobnie :-)

Okopanie na zimę wystarczy żeby > przetrwały?

W zupełności :-))

Winoroślam :-)
Janusz

5. Data: 2003-10-13 11:24:17

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja zamierzam przykryć na zimę!!!
Gorzej chyba nie będzie??
Jacek

6. Data: 2003-10-13 11:33:34

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bme1ar$rpb$...@a...news.tpi.pl...
> A ja zamierzam przykryć na zimę!!!
> Gorzej chyba nie będzie??

Pewnie, że nie! Nadmiar pieszczot jeszcze nikomu nie zaszkodził... :-))
No bo skąd wiesz jaka zima będzie...???
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2003-10-13 11:51:22

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 13 Oct 2003 11:55:13 +0200, "Janusz Czapski"
<j...@t...pl> wrote:

>Gratuluję wyboru! Ładny nabytek z tzw. górnej półki :-)))

Pytałam Miszczsza w maju :-) I sobie zapamiętałam co radził :-)

>A co innego Ci wynika???

To w kwestii mrozoodporności: ze strony www wynika, że jakby Nero
odporniejszy na mróz niż Arkadia. Szczerze mówiąc wolałabym
odwrotnie. Ale cóż, jak Arkadia wypadnie, zawsze jeszcze
pozostanie Iza Z. do pary. Biorąc jednak pod uwagę, że i tak
wszytko jedno czy -22 czy -24stC, wszystko oprócz Izy może
wymrozić.

>I bardzo dobrze. Arkadię trzeba posadzić podobnie :-)

Przepadło, już posadzona. Niech Basia tego nie czyta: te podłe
przemarzające chwaściory jak do tej pory dostają najlepsze
kawałki ziemi i najlepsze "polepszacze", kopie się pod nie
njagłębsze dołki i na samym końcu dowiaduję się, że przy
niewielkim mrozie wypadają.

>Okopanie na zimę wystarczy żeby > przetrwały?
>
>W zupełności :-))

Trzymam się tej nadziei :)

Nie chcę męczyć na razie o resztę, bo na tych etykietkach stało
np., że Nero potrzebuje cięcia średniego lub silnego, Arkadia
silnego. O tych cięciach to przystępniej Mysliwiec pisze w
swojej książeczce? Czy Lisek?

>Winoroślam :-)

Niech Basia znowu nie czyta: czuję się zaszczycona. Zwłaszcza, że
za te dwie winorośle mogłam mieć całkiem dużą tuję Filiformis.

Pozdrawiam, nie śmiejąc jeszcze użyć tego drugiego zwrotu,

Anka :)

8. Data: 2003-10-13 13:15:15

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bme865$4os$...@a...news.tpi.pl...
> A sianem może być?
> Bo słomy nie mam :-(
> Chyba nie za bardzo??

Dlaczego????????
Żadnych pieszczot za dużo! :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Tzw. zboże to też taka trawa, a wysuszona trawa (zboże) dobrze do okrywania
na zimę służy. :-)
pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2003-10-13 13:21:06

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie, że nie! Nadmiar pieszczot jeszcze nikomu nie zaszkodził... :-))
> [...]

Kilka ciężkich pod rząd ma być :-(

Pozdraiwam
Jacek

10. Data: 2003-10-13 15:03:27

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego????????

A bo ktoś kiedyś tu, że gnije, że jeszcze coś tam (niepamiętam) i że się nie
nadaje za bardzo.
Jacek

jak sie szczepi czeresnie
dzdzownica w doniczce