Artroskopia kolana - rehabilitacja - JAK DLUGO?

1. Data: 2006-09-18 13:48:36

Temat: Artroskopia kolana - rehabilitacja - JAK DLUGO?
Od: b...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W niedlugim czasie zamierzam poddac sie operacji rekonstrukcji
wiazadel w kolanie. Chcialbym uzyskac informacje od osób, które
taka operacje przeszly, a szczególnie interesuje mnie temat: po
jakim czasie bede mógl powrócic do podstawowej aktywnosci
ruchowej (tj. czy to prawda ze po takiej operacji nie mozna nawet
chodzic do pracy przez okres jakichs 3 miesiecy ?)
pozdrawiam
Maciej

2. Data: 2006-09-18 17:19:22

Temat: Re: Artroskopia kolana - rehabilitacja - JAK DLUGO?
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <b...@g...pl> napisal w wiadomosci
s.com...
[...]

Mialam artroskopie, ale nie z powodu wiezadel, wiec nie wiem, jak to bedzie
w Twoim przypadku. Rehabilitacji nie mialam zadnej, bo terminy dali
egzotyczne, a na prywatne zabiegi nie za bardzo mialam kase. Nie
przeszkodzilo to jednak w cwiczeniach domowych, to nieskomplikowane rzeczy.
Aha, mialam przez kilka tygodni zalecone zginanie nogi nie wiecej niz pod
katem 30st.
Do pracy poszlam dwa dni po wyjsciu ze szpitala i smigalam tam chyba 6
tygodni o kulach - po schodach tez - praca w szkole. Wycwiczylam te
umiejetnosc do perfekcji:) Tak wiec do pracy spokojnie mozesz isc - chyba,
ze beda jakis komplikacje (tfu, tfu)

Pozdr. Ewa

3. Data: 2006-09-19 07:55:54

Od: "Ollecka" <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

b...@g...pl napisał(a):
> [...]
> ruchowej (tj. czy to prawda ze po takiej operacji nie mozna nawet
> chodzic do pracy przez okres jakichs 3 miesiecy ?)

Hej,
nie wiem, czy mówisz o artroskopii kolana (czyli robią trzy dziurki i
patrzą co masz w środku), czy o operacji rekonstrukcji więzadeł
metodą artroskopową (robią trzy dziurki, wycinają ścięgno i
przykręcają je śrubami w innym miejscu).
Ja miałam dwa lata temu rekonstrukcję więzadła krzyżowego.
Teoretycznie trzeba zarezerwować sobie 2-3 tygodnie. Niestety zaraz po
operacji byłam źle rehabilitowana - powinno się trzymać noge wysoko
i chłodzić lodem, a mi na nic takiego nie pozwalali (operowałam sie
w państwowym szpitalu, chociaż u dobrego specjalisty).
W związku z tym noga mi spuchła strasznie i musiałam brać
antybiotyki. No i przeleżałam 4 miesiące w domu na zwolnieniu...
Dlatego uważam, że równie ważne jak wybór lekarza jest
postępowanie zaraz PO operacji.
Jeśli chcesz więcej szczegółów to pisz na prv.

Ollecka

4. Data: 2006-09-22 14:34:45

Od: "Kwiatek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@g...pl napisał(a):
> [...]
> ruchowej (tj. czy to prawda ze po takiej operacji nie mozna nawet
> chodzic do pracy przez okres jakichs 3 miesiecy ?)

Witam,
ja mialem rekonstrukcje ACL-wiezadlo krzyzowe przednie. generalnie 6
tygodni to czas zrastania sie przeszczepu i tyle czasu nie powinno sie
obciazac konczyny. Tak wiec chodzic o kulach mozna-jezeli masz taka
prace ze dasz rade o kulach to mozesz chodzic. Powinienes miec w tym
czasie tez rehabilitacje aby ci za bardzo miesnie nie oslably no i
kontynuowac ja do uzyskania pelnej sily miesni jak bedziesz mogl juz
obciazac konczyne.

Oczywiscie duzo zalezy od tego jak twoj organizm zniesie operacje (to
jest dosc powazna operacja) i jak sie bedzie kolano regenerowalo po
operacji

Pozdr
Maciek

zmiany zwyrodnieniowe ?