Aspiryna vs polopiryna S

1. Data: 2009-02-13 22:59:25

Temat: Aspiryna vs polopiryna S
Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jak zwykle zwracam się z dylematem.

Jak wiadomo każdemu, oba leki mają ten sam składnik aktywny: kwas
acetylosalicylowy.

Słyszałem teorię wygłaszaną przez jednego z *oświeconych*, że aspirytna
jest zdrowsza, czy też bardziej skuteczna, gdyż jest czystsza (pewnie
chodzi o składniki towarzyszące, gdyż są różne).

Ktoś może sie jakoś odnieś do tego? Polopiryna jest tańsza, ale może
warto zapłacić za aspirynę?

--
Blog: http://blog.stalica.info

2. Data: 2009-02-14 21:23:55

Temat: Re: Aspiryna vs polopiryna S
Od: mt <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Stalica pisze:
> [...]
> chodzi o składniki towarzyszące, gdyż są różne).
>
> Ktoś może sie jakoś odnieś do tego? Polopiryna jest tańsza, ale może

Odnosze sie poniewaz mam okazje zazywac na kaca, aspiryna rozpuszcza sie
duzo latwiej i organoleptycznie ma szbciejsze ladgodniejsze i lepsze
dzialanie. Ale moge sie mylic.

3. Data: 2009-02-14 22:18:10

Od: "Jeff " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Stalica <d...@s...info> napisał(a):

> [...]
> chodzi o składniki towarzyszące, gdyż są różne).
>
> Ktoś może sie jakoś odnieś do tego? Polopiryna jest tańsza, ale może

Polopiryna to nazwa generyczna aspiryny. Moze masz lek z jakims dodatkiem
substancji tzw. naturalnej? Calcipiryna to np. ten sam preparat, ale z
dodatkiem weglanu wapnia (stosowana jest w przypadku osob ktre maja problem
ze zbyt duza kwasnoscia aspiryny).

Podaje ci linki do pelniejszej informacji na ten temat:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Kwas_acetylosalicylowy

http://www.przychodnia.pl/el/leki.php3?lek=1754

4. Data: 2009-02-15 08:21:41

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ktoś może sie jakoś odnieś do tego? Polopiryna jest tańsza, ale może warto
> zapłacić za aspirynę?

Moge sie odnieść do podobnego dylematu co jest lepsze (na kaca)
"aspiryna" czy "alka seltzer".
Naukowcy prowadzili liczne badania na ten temat,
przeprowadzono je na dużych grupach ochotników,
w różnych warunkach

Wyniki badań były jednoznaczne.
Lepsza jest "aspiryna".
.
.
.
Powód? Uzasadnienie?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ciszej sie rozpuszcza :))

5. Data: 2009-02-15 11:40:31

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Jeff pisze:

> [...]
> ze zbyt duza kwasnoscia aspiryny).
>
> Podaje ci linki do pelniejszej informacji na ten temat:

Chodzi mi o dwa konkretne produkty: Asprin (Bayer) oraz Polopirynę S
(Polpharma). Z tego co pamiętam, do różnią się jakimiś dodatkami poza
głównym składnikiem czyli kwasem acetylosalicynowym. No cóż, widocznie
faktycznie nie ma się co przejmować i wystarczy kupić tańszy lek...

--
Blog: http://blog.stalica.info

6. Data: 2009-02-15 12:46:45

Od: "Jeff" <j...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel stalica napisal:

> [...]

> głównym składnikiem czyli kwasem acetylosalicynowym. No cóż, widocznie
> faktycznie nie ma się co przejmować i wystarczy kupić tańszy lek...

Polipiryna S to jest tez aspiryna (Aspiryna - nazwa zastrzezona tylko dla firmy
Bayer).
Polska Polopiryna S ma dodatek weglowodanu sodu ( czyli popularnej sody
oczyszczanej, potocznie nazywanej proszekiem do pieczenia) i tym tylko rozni sie
od bayerowskiej.

Ten wodoroweglan sodu lagodzi zbyt duza dla niektorych osob kwasnosc aspiryny.
Niektore osoby przy dluzszym stosowaniu czystej aspiryny maja problemy z ukladem
trawiennym, a juz szczegolnie z zoladkiem.

Polopiryna S jako lek generyczny jest na pewno tansza i bezpieczniesza dla
zoladka i ukladu trawiennego.

Przejmowac mozna sie tylko wtedy jesli ma sie jakies przeciwskazania (vide
linki), a Polopirayna S jest bezpieczniejsza od czystej bayerowskiej aspiryny
tylko z uwagi na to co powyzej ci napisalem.

Generalnie aspiryna czy jakis polski jej zamiennik, to najlepsze i
najbezpieczniesze leki jaki udalo sie wynalezc. Uwaza sie, ze Aspiryna (czy jej
niektore generyczne pochodne ), to jeden z preparatow ktory moze pomoc
przedluzyc zycie.

7. Data: 2009-02-15 13:28:06

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel Stalica pisze:
> [...]
> chodzi o składniki towarzyszące, gdyż są różne).
>
> Ktoś może sie jakoś odnieś do tego? Polopiryna jest tańsza, ale może

Haha, ale dylemat. ;)
Aspiryna, owa "słynna" Bayera przez całe lata była i nadal jest
produkowana ze sproszkowanego kwasu acetylosalicylowego sprowadzanego z
Polski, kiedyś całymi tonami z byłej Polfy Poznań. Kupowali go w Polsce
bo najwyższa jakość, czystość i atrakcyjna cena. U siebie ten proszek
tylko formowali na maszynach w tabletki, pakowali we własne opakowania z
logo Bayer i sprzedawali 50x drożej. Świetny biznes. :D
Z dokładnie tego samego surowca produkuje sie w Polsce Polopirynę S i
inne leki z kwasem acetylosalicylowym. To dokładnie to samo tylko kilka
razy tańsze od "aspiryny"

STranger

8. Data: 2009-02-15 21:25:06

Od: Daniel Stalica <d...@s...info> szukaj wiadomości tego autora

Jeff pisze:
> [...]
> niektore generyczne pochodne ), to jeden z preparatow ktory moze pomoc

Dziękuję za info, odpowiedź mnie satysfakcjonuj w 100%.

--
Blog: http://blog.stalica.info

dlaczego veganizm?
Do pediatry z 14 latkiem