Automatyczne podlewanie - Gardena?

1. Data: 2001-11-06 12:38:04

Temat: Automatyczne podlewanie - Gardena?
Od: j...@y...com (Jarek Wolski) szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Jestem nowy na grupie. Dom sie buduje, ogrod wiec
jeszcze w fazie "przemyslen", na razie wyzywam sie na
roslinach doniczkowych:) Ale nie o tym chcialem...
Otoz zastanawiam sie nad sensownoscia instalowania
systemu do automatycznego podlewania (ogrod bedzie ok.
1500 m kw.) Niby teraz trudniej dokladnie wszystko
przewidziec, ale na pewno znacznie latwiej byloby to
zainstalowac, pozniej tylko ewentualnie dolaczyc
dodatkowo to czy owo... Na razie rury, spryskiwacze i
automat sterujacy, pozniej moze jeszcze kropelkowe
itp.
Myslalem nad systemem z Gardeny. Czy to dobry wybor?
Jak z niezawodnoscia i cena ich produktow w porownaniu
z innymi systemami?
No i tak juz zupelnie konkretnie - siedze teraz
tymczasowo w Belgii i zastanawiam sie czy warto to
kupic tutaj - podam przykladowe ceny: automat
sterujacy C1030plus kosztuje po przeliczeniu ok.
260zl, spryskiwacz "wysuwajacy sie" z ziemi z
zasiegiem 4m ok. 46zl, sonda deszczu 140zl. Jak to sie
ma do cen w Polsce? A moze warto przejechac sie do
Niemiec?
Pozdrawiam wszystkich,
Jarek

Find a job, post your resume.
http://careers.yahoo.com

2. Data: 2001-11-07 21:48:51

Temat: Re: Automatyczne podlewanie - Gardena?
Od: "Marek_K" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jarek Wolski" <j...@y...com> napisal w wiadomosci
> Otoz zastanawiam sie nad sensownoscia instalowania
> systemu do automatycznego podlewania
Sam nie mam, ale ponoc rzecz znakomita, o ile dziala niezawodnie
Próbowalem zasiegnac opinii u fachowców.
Wszyscy polecaja instalacje Izraelskie
spróbój poszukac w inecie. Cos mi sie kojarzy nazwa jednego z
producentów - netafin?, netafim
pozrdrawiam
MArek

3. Data: 2001-11-07 22:11:14

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszyscy polecaja instalacje Izraelskie
Wymien chocby dwóch!!! ;-)))
pozrdr. Jerzy

4. Data: 2001-11-08 12:07:20

Od: "Okonikki" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprawdzie mam o wiele miejszy ogrod, ale uzbroilem go roznymi rurkami,
zaworami i zraszaczami Gardeny i jestem w siodmym niebie. Automatycznych
sterownikow nie zalozylem (ktos jest zawsze na miejscu), ale po przekreceniu
danego kurka (wszystkie mam w jednej skrzyneczce wkopanej w ziemie) podlewa
mi sie w rozny sposob inna grupa roslin. Np. do powojnikow kropelkuje
indywidualnie tuz przy ziemi zawor przy kazdej roslinie, wzdluz zywoplotu
mam wkopany "pocacy sie" waz, nad rabata kwiatowa rozpylana jest mgielka, na
srodku trawnika mam schowany zawor do zraszacza (nie trzeba ciagnac weza)
itd.

Proponuje wykozystac wlasne pomysly i dostosowac system do danego ogrodu
(mozliwosci kombinacji sa spore), a nie opierac sie na gotowych schematach.

Ceny C1030 plus nie znam, natomiast T1030 kosztuje 200, a C1060 profi - 350
zeta.

Uklony i usmiechy
Piotrek
--------
http://alebranie.agsmedia.pl/fotonikki
r...@p...pl
--------
Uzytkownik "Jarek Wolski" <j...@y...com> napisal w wiadomosci
com...

5. Data: 2001-11-10 04:14:13

Od: "Edek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marek_K" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci
netia.pl...
> [...]
> Próbowalem zasiegnac opinii u fachowców.
> Wszyscy polecaja instalacje Izraelskie
> spróbój poszukac w inecie. Cos mi sie kojarzy nazwa jednego z

Z Izraela to w marketach znajdziesz aktualnie firme Elgo/Lego czy Lego-Elgo,
jakos tak.
Nic wiecej ci o nich nie powiem oprocz tego, ze zraszacze cenowo na pierwszy
rzut oka maja niby tansze, ale jak zaczniesz doliczac potrzebne zlaczki,
rurki
itp. to zraszacz wychodzi prawie w tej samej cenie co Gardeny.
Pozatym zadnej ulotki, informacji - nic co moze byc pomocne w planowaniu
systemu
(trzeba kupic i robic na oko :-)
I nie znam nikogo kto to ma dzialajace.

Natomiast Gardeny - wiadomo, sprawdzone, dziala od kilku lat,
dobra dokumentacja, sa firmy ktore to robia.
Jesli chodzi o automatyke - poszukaj kolege elektronika-amatora.
Za kwote do 100zl zrobi ci taki sterownik, ze inne sie chowaja.

Droga rzecza sa zawory elektromagnetyczne. Z gardeny okropnie drogie
(jeden cos ponad 250).
Ja wyszukalem z firmy Ipierre Garden, 24V/300mA za ok. 70zl - dziala
b.zarzutu.
Tylko b.trudno dostac -wlasnie poluje za nastepnym, ponoc
glowny dystrybutor nie ma chwilowo (od 3 miechow :-)) na stanie.

Edek

6. Data: 2001-11-10 21:37:31

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Edek

[...]

O przepraszam ,posiadam dzialke ponad 3000m2 i 6 zraszaczy izraelskich
(żeliwne nie plastikowe) ktore pracuja u mnie dobre 6 lat.Kupilem same
zraszacze reszte wykonalem sam.Nie jest to skomplikowana sprawa.Sprawuja sie
znakomicie do dnia dzisiejszego.
Bogusław R.

Rosliny miesozerne - sprzedam/zamienie
konkurs