BRZOSKWINIA

1. Data: 2010-08-25 16:13:19

Temat: BRZOSKWINIA
Od: "Grzegorz" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam, mam problem, wiatr złamał gałąź brzoskwini na której jest dużo prawie
dojżałych owoców, czy zna ktoś sposób aby dojżały ? zrywać ze złamanej
gałęzi? pozostawić? zerwać i co zrobić?

5396 (20100825) __________

2. Data: 2010-08-25 17:01:45

Temat: Re: BRZOSKWINIA
Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" wali po oczach:

> witam, mam problem, wiatr złamał gałąź brzoskwini na której jest dużo
> prawie dojżałych owoców, czy zna ktoś sposób aby dojżały ?

Tak, ja znam. Słownik poprawnej polszczyzny ;-)

Zdroofka Johnny

3. Data: 2010-08-25 18:16:00

Od: "groman" <g...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> witam, mam problem, wiatr złamał gałąź brzoskwini na której jest dużo
> prawie dojżałych owoców, czy zna ktoś sposób aby dojżały ? zrywać ze
> złamanej gałęzi? pozostawić? zerwać i co zrobić?

Nie zrywaj poczekaj to one dojrzeją. Będą normalnie smakowały.
Ja mam to samo i po trochu zrywam te dojrzałe. Gałąź częściowo się trzyma
drzewa.

4. Data: 2010-08-26 12:07:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 25 Aug 2010 18:13:19 +0200, Grzegorz napisał(a):

> witam, mam problem, wiatr złamał gałąź brzoskwini na której jest dużo prawie
> dojżałych owoców, czy zna ktoś sposób aby dojżały ? zrywać ze złamanej
> gałęzi? pozostawić? zerwać i co zrobić?

Zerwać, ale bardzo ostrożnie, aby nie zetrzeć meszku i nie poobrywac
ogonków, po czym ułożyć na tacach/itp. wyłożonych gazetami, dodając między
brzoskwinie parę dojrzałych jabłek i wszystko dosyć szczelnie przykryć
grubym pakowym papierem.

5. Data: 2010-08-26 14:12:31

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogonków, po czym ułożyć na tacach/itp. wyłożonych gazetami, dodając między
> brzoskwinie parę dojrzałych jabłek i wszystko dosyć szczelnie przykryć

Albo zastrzyk z denaturatu.

6. Data: 2010-08-26 14:35:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Aug 2010 16:12:31 +0200, Panslavista napisał(a):

> Albo zastrzyk z denaturatu.

:-///

7. Data: 2010-08-26 16:47:06

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogonków, po czym ułożyć na tacach/itp. wyłożonych gazetami, dodając między
> brzoskwinie parę dojrzałych jabłek i wszystko dosyć szczelnie przykryć

Jestem innego zdania.
Jeśli gałąź trzyma się drzewa jakąś częścią przekroju to podeprzeć,
najnormalniej owinąć tkaniną bez żadnej maści ogrodniczej, to pozwolić
owocom powoli dojrzewać. Żadne sztuczne zabiegi teraz zastosowane nie dadzą
tego owocom, co nawet szczątkowe zasilanie naturalne przez soki drzewa. Po
zbiorze ta gałąź i tak jest do wycięcia. Na przyszłość pamiętać o
prawidłowym cięciu brzoskwiń i koniecznie o przerywaniu zawiązków.

Pozdrawiam praktycznie
skryba

8. Data: 2010-08-27 13:04:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 26 Aug 2010 18:47:06 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):
> Jestem innego zdania.(...)
> Żadne sztuczne zabiegi teraz zastosowane nie dadzą
> tego owocom, co nawet szczątkowe zasilanie naturalne przez soki drzewa.

Jestem innego zdania.
:-)
Usychająca gałąź wyciągnie soki z owoców. Siłami fizyki.

9. Data: 2010-08-27 15:36:30

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem innego zdania.
> :-)
> Usychająca gałąź wyciągnie soki z owoców. Siłami fizyki.

Przeczytaj jeszcze raz:
"nawet szczątkowe zasilanie naturalne przez soki drzewa"
Zasilanie sokami wyklucza odbieranie soków.

10. Data: 2010-08-28 10:16:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 27 Aug 2010 17:36:30 +0200, skryba ogrodowy napisał(a):

> Przeczytaj jeszcze raz:
> "nawet szczątkowe zasilanie naturalne przez soki drzewa"
> Zasilanie sokami wyklucza odbieranie soków.

Nie rozumiemy się.

Koszenie i problem z trawą
cytryna skierniewicka i lepkie liście
proba