BSE

1. Data: 2001-01-31 10:04:11

Temat: BSE
Od: b <b...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy krew pobierana od dawcow krwi bedzie testowana na okolicznosc
wystepowania BSE ?

2. Data: 2001-02-01 20:00:54

Temat: Re: BSE
Od: "Wojtek" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "b" <b...@u...net> napisal w wiadomosci
> Czy krew pobierana od dawcow krwi bedzie testowana na okolicznosc
> wystepowania BSE ?

Ludzie nie choruja na BSE. Chyba, ze chodzi o dawcow bydlecych ;-) Poki co
nie ma testow pozwalajacych przyzyciowo pewnie rozpoznac BSE. Zwierzatko
trzeba najpierw zdekapitowac.

Wojtek

3. Data: 2001-02-01 23:02:24

Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> Ludzie nie choruja na BSE. Chyba, ze chodzi o dawcow bydlecych ;-) Poki co
> nie ma testow pozwalajacych przyzyciowo pewnie rozpoznac BSE. Zwierzatko
> trzeba najpierw zdekapitowac.

Kolejne podobieństwo do polowań na czarownice: jak utonęła - to bogobojna
niewiasta, a jeśli przeżyła - to diabłu zaprzedana czarownica ;-/

A mi tam wszystko jedno - mleczko jest bezpieczne, a innych produktów
odzwierzęcych (no - jeszcze czasami jajeczko) o ile mi wiadomo nie spożywam
(choć cholera wie, co kryje się pod niektórymi szyframi na pudełkach).

4. Data: 2001-02-15 00:46:08

Od: "Piotr Sowa" <n...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jeden z profesorow Lodzkiej Am w wywiadzie telewizyjnym powiedzial , ze
priony dostaja sie do krwiobiegu Krowy w momencie zabijania ( jest takie
fajne urzadzenie przypominajace pistolet , a moze bardziej mloteczek
pneumatyczny , ktore uderzajac w czaszke zwierza , zabija )
Tak wiec tylko w momencie gdy krowka zyje pomimo uszkodzenia mozgu , a
konkretnie gdy jej serce bije i krew nadal krazy , priony z mozgu maja
szanse dostac sie do krwiobiegu ...
Mam wrazenie , ze jest to na tyle rzadkie , ze predzej mnie Scania z
morelami rozjedzie , niz zaraze sie tymi prionami ...
Bo z samych miesni nie da rady ...
Mniej strachu , wiecej zdrowego rozsadku : coz to , kochane krowki od
wczoraj sa karmione maczka ze swych wspolbraci ?!
W moim uznaniu , jest to propaganda amerykanskich producentow miesa
drobiowego ...
Po ostatnich doniesieniach m.in. na temat wspolpracy , szanowanego
dotychczas przeze mnie IBM z nazistami , nic co moze dotyczyc wolnego rynku
USA mnie nie zdziwi...

Zdrowia i pozytywnego myslenia zycze
Piotr Sowa

Andrzej Lawa napisał(a) w wiadomości: <95cppq$cvh$1@news.tpi.pl>...

5. Data: 2001-02-15 11:09:20

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 Feb 2001, Piotr Sowa wrote:

> Mam wrazenie , ze jest to na tyle rzadkie , ze predzej mnie Scania z
> morelami rozjedzie , niz zaraze sie tymi prionami ...

o prionach jako przyczynie choroby Creuzfelda-Jackoba wiadomo z grubsza
od lat 80 (czyli od 20 lat). Wyjalem moj zeszyt z wykladow ze studiow
z 1985 roku i dokladnie jest tam wszystko juz podane, to co mowi
sie na ten temat obecnie. Inna sprawa, ze wowczas nie bylo tak
wielu przypadkow chorob wsrod bydla jak teraz

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

6. Data: 2001-02-18 08:16:50

Od: "TWEEDY" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Całkowicie się z Tobą zgadzam. Ludzie nie dajmy się zwariować. Zachowajmy
zdrowy rozsądek i zimną krew.

Tweedy

Piotr Sowa napisał(a) w wiadomości: <96f8p6$4tj$1@news.tpi.pl>...

7. Data: 2001-02-19 23:49:09

Od: "Lukasz" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja troche pozniej konczylem studia (1997), o prionach mowa byla na kilku
wykladach... Opinie panowaly wtedy dosc skrajne - od powszechnie
obowiazujacej (czyli sa i wywoluja) do stwierdzenia, ze nie istnieja...
Chyba faktycznie ogarnia nas (czyt. ludzkosc) panika...
Swoja droga zastanawiajace jest, ze czasteczka bialka po zjedzeniu nie ulega
strawieniu tylko przedostaje sie do krwioobiegu i moze byc jeszcze
czynnikiem zakaznym???
Lukasz
l...@p...pl
Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci