promil

1. Data: 2001-01-31 09:16:49

Temat: promil
Od: "Degos" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moze mi ktos wytlumaczyc, ile to jest 1 promil alkoholu w organizmie? Z
tego co ja wiem, promil to 1/1000 jakiejs jednostki. Ile w jednosce
odbjetosci to jest 1 promil alkoholu w organizmie doroslego czlowieka?

dzieki

2. Data: 2001-01-31 16:30:28

Temat: Re: promil
Od: "marcello" <m...@i...am.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co wiem to 1 promil to 1/10 procenta
Wiec 1 promil alkoholu to 1gram alkoholu w 1000g. krwi ( podaje sie liczbe
promili we krwi)
Przy zalozeniu, ze alkohol ie przechodzi z krwi do tkanek ( a przeciez
przechodzi) 1 promil to ok 5 gram alkoholu etylowego w calej krazacej krwi 9
przyjmuje 5 litrow) Oczywiscie alkoholu jest znacznie wiecej gdyz przechodzi
on z lozyska naczyniowego do tkanek. A ze przechodzi w roznym stopniu do
roznych tkanek to ciezko jest obliczyc ile alkoholu sie wchlonelo i ile jest
go wewn. org.
(1 gram alkoholu przyjmuje z a1 ml, ale to nie jest do konca prawda - trzeba
by sprawdzic ajki jest ciezar wlasciwy alkoholu )
mam nadzieje, ze niczego nie pomylilem :)
Marcello

3. Data: 2001-01-31 20:16:46

Od: M...@w...pl (Marek Li) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2001-01-31 21:30:55

Od: Aleksander Wala <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

No dobra a skoro jestesmy w temacie to
jest jakis w miare dobry przelicznik
wiem ze to zalezy od czlowieka
ale przykladowo 70kg facet
ile trzeba wypic zeby przekroczyc 0.2 promila po ktorym odbieraja prawko
1 piwo to ile? slyszalem ze 0.4 promila wiec wedlug wzoru
mojego poprzednika to bedzie ok godziny po piwie mozna jechac o ile
zrozumialem
dysponuje ktos jakimis informacjami?
prosze sie podzielic ;-)))
<generalnie i tak uwazam ze lepiej nie pic jak sie jedzie ale nie o to
tu chodzi...>

Olek

Marek Li wrote:

> [...]

Aleksander Wala
http://zeus.olimp.com.pl

5. Data: 2001-02-01 08:28:38

Od: "adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

generalnie to bardzo dobrze uwazasz - lepiej wcale nie pic, ale po wypiciu
jednego piwa nie powinienes miec jesczze przekroczonej normy (chociaz lepiej
nie probowac :-)))

Użytkownik Aleksander Wala <a...@e...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@e...pl...

6. Data: 2001-02-01 10:50:44

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

/ciach/
> [...]
> alkoholu w cm3 napoju. To samo można zapisać 40o (to o u góry), co też
> oznacza 40% obj. Te 40% daje 32gramy alkoholu, bo ma ciężar 0.8g/cm3

co do tzw. stopni alkoholi - zdania są podzielone, według niektórych "stopień'
alkoholu to 2% objętościowe (czyli 40o = 20%), być może gdzieniegdzie tak jest.
pozdrawiam
Adam
a...@p...onet.pl

7. Data: 2001-02-01 12:17:58

Od: "TWEEDY" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co jest mi wiadomo to prawko odbierają po stwierdzeniu W
WYDYCHANYM POWIETRZU ZAWARTOŚCI ALKOHOLU pow 0.2 prom. Chyba inna wartość
jest dla krwi.

Pozdr.
TWEEDY

8. Data: 2001-02-01 14:57:12

Od: fEnIo <f...@k...jest.spoko.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 31 Jan 2001 22:30:55 +0100, Aleksander Wala <a...@e...pl>
wrote:
>No dobra a skoro jestesmy w temacie to
>jest jakis w miare dobry przelicznik
>wiem ze to zalezy od czlowieka
>ale przykladowo 70kg facet
w miare dobrego to z mojego doswiadczenia nie ma...

>ile trzeba wypic zeby przekroczyc 0.2 promila po ktorym odbieraja prawko
>1 piwo to ile? slyszalem ze 0.4 promila wiec wedlug wzoru
kiedys wypilem jedno mocne (okocim ;->) i jak mnie palkarze drapneli
(byla zima i w chodzilem na recznym na zakrety wiec wydalo im sie
podejrzane) to mialem 0,25
zaczela sie pogadanka ze po prawku i takie tam bzdety... potem po 20
minutach kolejne badanie i wyszlo 0,26 wiec kolesie zabrali mnie na
komende i tam spisali protokol i na koniec chcieli jeszcze jeden
pomiar zrobic ze stacjonarnego alkomatu ... takiego z wydrukami wyszlo
mi 0,2... kazali mi cytuje "spierdalac do domu" ;->

>mojego poprzednika to bedzie ok godziny po piwie mozna jechac o ile
>zrozumialem
nie ma reguly

>dysponuje ktos jakimis informacjami?
chyba tylko jasnowidz :)
za wiele czynnikow ma na to wplyw... czy jestes wyspany, czy
najedzony, a jesli najedzony to co jadles wczesniej itepe..
najlepiej zalatw sobie jakis alkomat i rob pomiary w roznych warunkach
a zobaczysz ze po jednym piwie mozna miec sto roznych wynikow... swego
czasu chodzilem na policje by mnie przealkomatowali :)

>prosze sie podzielic ;-)))
podzielilem sie :)

><generalnie i tak uwazam ze lepiej nie pic jak sie jedzie ale nie o to
>tu chodzi...>
ja tez tak uwazam... za duzo sie rozlewa :)

pozdr,
fEnIo

ps. tnij cytaty

--
Bartosz Feński 32-050 Skawina - Poland

"Ilekroć prawię jej komplementy, spuszcza skromnie oczy.
Czy nieprawda też w oczy kole?" /Horacy Safrin/

krótkie pytanie o EKG
pojecia z dermatologii (WAZNE)
zarazenie u fryzjera
nowy serwis alergologiczny - www.apsik.pl