Babelki, pecherzyki wewnatrz buzi

1. Data: 2007-01-10 10:09:50

Temat: Babelki, pecherzyki wewnatrz buzi
Od: "Mazi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Nie wiem jak fachowo to nazwac ale wewnatrz buzi stworzyly mi sie pecherzyki
(babelki) - nieduze, koloru bialego. Jest to bardzo uciazliwe bo piecze.
Mialem kilka razy ten problem ale teraz nie wiem dlaczego zrobilo mi sie ich
cztery ;-( Wiem, ze zejada same po okolo tygodniu ale czy mozna je jakos
usunac szybciej? Poza tym bardziej interesuje mnie przyczyna ich
powstawania - czy to brak witamin, mikroelementow czy jeszcze czegos tam?
Dzieki za jakies informacje.

--
pozdrawiam Mazi

2. Data: 2007-01-10 11:03:29

Temat: Re: Babelki, pecherzyki wewnatrz buzi
Od: "syla" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mazi" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> usunac szybciej? Poza tym bardziej interesuje mnie przyczyna ich
> powstawania - czy to brak witamin, mikroelementow czy jeszcze czegos tam?

to mogą być afty, w aptekach jest taki specyfik Aftin na te sprawy, ale nie
spodziewaj się po nim cudów. Więcej nie wiem nic na ten temat.

3. Data: 2007-01-10 11:20:00

Od: "Mazi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to mogą być afty, w aptekach jest taki specyfik Aftin na te sprawy, ale
> nie
> spodziewaj się po nim cudów. Więcej nie wiem nic na ten temat.

Dzieki - spytam w aptece. Dodam jeszcze, ze dwa pecherzyki mam u nasady
dolnego dziasla po lewej stronie a dwa na wewnetrznej czesci prawego
policzka

Mazi

4. Data: 2007-01-10 11:38:56

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"syla" <s...@p...onet.pl> writes:

> to mogą być afty, w aptekach jest taki specyfik Aftin na te sprawy, ale nie
> spodziewaj się po nim cudów. Więcej nie wiem nic na ten temat.

Aftin to ma skutecznosc porownywalna z placebo, niestety.

Dla zlagodzenia objawow wszelkiego rodzaju bolacych miejsc w paszczy
polecam dentystyczną pastę przylegającą Solcoseryl. Niestety drogie i
tubka szybko wysycha (nie bardzo można kupić na zapas).

MJ

5. Data: 2007-01-10 11:46:26

Od: "Mazi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to mogą być afty, w aptekach jest taki specyfik Aftin na te sprawy, ale
> nie
> spodziewaj się po nim cudów. Więcej nie wiem nic na ten temat.

Sprawdzilem i moje "babelki" to sa na pewno afty:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Afty
Myslalem, ze przyczyna moze byc brak jakiejs witaminy - a to jakies bakterie
mnie zaatakowaly ;-(

Mazi

6. Data: 2007-01-10 12:19:06

Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2007-01-10 11:09, Mazi napisał/a:
> [...]
> czy mozna je jakos usunac szybciej? Poza tym bardziej interesuje mnie
> przyczyna ich powstawania - czy to brak witamin, mikroelementow czy

Mój syn w zeszłym tygodniu miał problem z aftami. Bolało go to, a Aphtin
wcale nie pomagał. Po konsutacji telefonicznej z pediatra podawałam
małemu 2x dziennie Ibufen, który miała działać przeciwzapalnie, witaminę
C i wapno, bo to wirusowe i mały ostatnio ma spadek odporności, a także
pędzlowałam to Dentoseptem A (ciut uśmierzającym ból z powodu zawartości
lignokainy).

Anka P.

ból żołądka i puchnięcie
Ksiązeczka honorowego dawcy krwi a HIV