Babka cytrynowa jak od Sowy

1. Data: 2013-07-08 21:15:10

Temat: Babka cytrynowa jak od Sowy
Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zakochana jestem w babce cytrynowej z cukierni Sowa. Zakochana jestem w
niej od dawna, ale niedawno sobie o niej przypomniałam. Podejrzewam, że
robiona jest na oleju, bo ma specyficzną konsystencję, jest lekko mokra.
Czy ktośjadł też tę babkę, wie, o czym piszę i posiada może wypróbowany
przepis?
Dodam, że najlepszą wersję tej babkijak dotąd udało mi się kupić tylko w
cukierniach w Bydgoszczy, bo to, co sprzedają wsieci Sowy np. we
Wrocławiu, już nie smakuje aż tak dobrze.
Nawet szukając przepisu po zdjęciach w necie, nie mogę trafić na
podobną. A wygląda tak:
http://www.sowa-lodz.pl/katalog-produktow/wyroby-pie
czone/babki/11/

Ewa

2. Data: 2013-07-08 21:25:26

Temat: Re: Babka cytrynowa jak od Sowy
Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-08 21:15, Feniks z popiołów pisze:
> [...]
> Wrocławiu, już nie smakuje aż tak dobrze.
> Nawet szukając przepisu po zdjęciach w necie, nie mogę trafić na

Od Sowy nie znam, ale może to coś w tym stylu?

http://moroccanfood.about.com/od/dessertsandcookies/
r/easy_lemon_cake.htm

3. Data: 2013-07-08 21:37:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 08 Jul 2013 21:15:10 +0200, Feniks z popiołów napisał(a):

> (...)
> Nawet szukając przepisu po zdjęciach w necie, nie mogę trafić na
> [...]

Każdy przepis na babkę piaskową gdzie dasz zamiast masła olej i dodasz
startą skórkę z cytryny oraz sok z niej plus wanilię - da Ci to "cudo".
--
XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

4. Data: 2013-07-10 08:56:16

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-08 21:25, Sara pisze:

> Od Sowy nie znam, ale może to coś w tym stylu?
>
> http://moroccanfood.about.com/od/dessertsandcookies/
r/easy_lemon_cake.htm

Gdzieś wcięło moją poprzednią odpowiedź. :-O

Zrobiłam według przepisu na babkę białostocką z Kuchni Polskiej (2 szkl.
mąki, 5 łyżek oleju, 5 łyżek soku z cytryny, 4 jaja, 1,5 szkl. cukru,
sól). Przepis w sumie podobny do tego na ciasto cytrynowe, ale o wiele
mniej proszku oczywiście i bez mleka. Mleka odrobinę i tak dodałam, bo
ciasto wydało mi się zbyt gęste. Babka wyrosła ładna, duża, kształtem
jak ta od Sowy, "cytrynowość" też OK, ale niestety konsystencja o wiele
zbyt sucha. Ta od Sowy jest mokra i bardzo krucha. Może dodać jednak
więcej oleju niż 5 łyżek?

Ewa

5. Data: 2013-07-10 09:40:18

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-07-10 08:56, obywatel Feniks z popiołów uprzejmie donosi:

> [...]
> jak ta od Sowy, "cytrynowość" też OK, ale niestety konsystencja o wiele
> zbyt sucha. Ta od Sowy jest mokra i bardzo krucha. Może dodać jednak

A może oni nasączają dodatkowo?
Cytrynowe ciasto Neli Rubinstein jest naprawdę fajnie cytrynowe (choć
ilość soku i skórki można zwiększyć) i nie jest suche.
Przepis daję z netu, bo jestem daleko od domu:
http://waniliowo.blogspot.com/2010/01/ulubione-ciast
o-cytrynowe.html

6. Data: 2013-07-10 09:49:44

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-10 09:40, Qrczak pisze:

> [...]
> ilość soku i skórki można zwiększyć) i nie jest suche.
> Przepis daję z netu, bo jestem daleko od domu:

Wiesz, to jest myśl! Następna próba będzie z tym przepisem. Dzięki.
Ciekawe, czy tym nasączaniem można rzeczywiście uzyskać taki równomierny
efekt wilgotności ciasta...

Ewa

7. Data: 2013-07-10 10:13:05

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-07-10 09:49, obywatel Feniks z popiołów uprzejmie donosi:

o-cytrynowe.html

> Wiesz, to jest myśl! Następna próba będzie z tym przepisem. Dzięki.
> Ciekawe, czy tym nasączaniem można rzeczywiście uzyskać taki równomierny
> efekt wilgotności ciasta...

'Równomierność' da się regulować zagęszczeniem dziurek. I lukier nie
może być zbyt gorący/rzadki, bo wszystko spłynie na spód.

8. Data: 2013-07-11 20:53:50

Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Feniks z popiołów <x...@p...fm> wrote:

> [...]
> jak ta od Sowy, "cytrynowość" też OK, ale niestety konsystencja o wiele
> zbyt sucha. Ta od Sowy jest mokra i bardzo krucha. Może dodać jednak

Starta skórka z cytryny + zamiana 1/3 mąki na mąkę ziemniaczaną dadzą
porządany efekt.

9. Data: 2013-07-11 21:00:27

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Jul 2013 18:53:50 +0000 (UTC), Miroslaw Kwasniak napisał(a):

> (...)zamiana 1/3 mąki na mąkę ziemniaczaną(...)

A nawet pół na pół albo i więcej.
Pisałam koleżance wyraźnie, żeby wzięła przepis na babkę PIASKOWĄ, ale
chyba nie zrozumiała, bo wzięła jakąś "białostocką", która (bez mąki
ziemniaczanej) ma się do babki piaskowej jak pięść do oka.

10. Data: 2013-07-11 21:18:22

Od: Feniks z popiołów <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-07-11 21:00, Ikselka pisze:

> [...]
> chyba nie zrozumiała, bo wzięła jakąś "białostocką", która (bez mąki
> ziemniaczanej) ma się do babki piaskowej jak pięść do oka.

A gdzie ja chciałam przepis na babkę piaskową???

Ewa

Re: Cummul - przyprawa ktorej nie znam
Mój chłodnik - przypomnienie :-)
Farro