Farro

1. Data: 2013-07-03 12:11:44

Temat: Farro
Od: Nika <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam przepis po angielsku na sałatkę ze składnikiem o nazwie
"farro". Przeczytałam definicję w Wiki, ale teoria jest szara, a zielone
jest drzewo życia, tym bardziej że z artykułu wynika, że określa się tym
mianem produkty z różnych zbóż i jedno farro drugiemu nierówne.

Kto jadł farro i do jakiego składnika dostępnego w PL jest to
najbardziej zbliżone? Czy można to zastąpić np. kaszą pęczakiem? A może
ktoś widział np. w polskich sklepach ze zdrową żywnością coś określone
właśnie tym mianem?

- -

Nika

2. Data: 2013-07-03 12:39:00

Temat: Re: Farro
Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nika" <w...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
> zbliżone? Czy można to zastąpić np. kaszą pęczakiem? A może ktoś widział
> np. w polskich sklepach ze zdrową żywnością coś określone właśnie tym

pszenica orkiszowa

3. Data: 2013-07-03 14:10:58

Od: anhin <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najbardziej zbliżone? Czy można to zastąpić np. kaszą pęczakiem? A może
> ktoś widział np. w polskich sklepach ze zdrową żywnością coś określone

niestety, z trzech zbóż, z jakich składa się "prawdziwe" farro (pszenica
samopsza, płaskurka i orkisz) tylko orkisz jest szerzej uprawiany w
Polsce (afaik, ew. proszę o sprostowanie). Płaskurkę widziałem wyłącznie
w okolicach Mannheimu na polu pewnej alternatywnej piekarni, a samopsza?
Cholera wie, ale we Włoszech pewnie gdzieś rośnie. Farro przygotowane
jako kasza (są też inne przepisy) przypomina zwykłą pszenną kaszkę,
nieco niedogotowaną. Nie wiem jakie są zamienniki (Wikipedia zdaje się
wspomina coś o jęczmieniu), ale radziłbym z najwyższą ostrożnością
podchodzić do mieszanek oferowanych w sklepach ze "zdrową" żywnością pod
tą nazwą. Chyba że mają oryginalne włoskie opakowania.

Czekoladki a czkawka
torcik bezowy
Lubicie sushi?
Wiadro chemii!.