Wiadro chemii!.

1. Data: 2013-06-24 00:08:13

Temat: Re: Wiadro chemii!.
Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Mon, 24 Jun 2013 00:11:28 +0200 osobnik zwany Ikselka
napisał:

> "Dr Grażyna Pająk: 2 kg chemii z pożywieniem zjadaliśmy rocznie w latach
> 90 tych, w tej chwili z jedzeniem dostępnym na rynku, dostarczamy
> przeciętnie do organizmu od 7 do 9 kg chemii rocznie."

nie zapomniałaś, zę sama też jesteś chemią?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

2. Data: 2013-06-24 00:11:28

Temat: Wiadro chemii!.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dr Grażyna Pająk: 2 kg chemii z pożywieniem zjadaliśmy rocznie w latach 90
tych, w tej chwili z jedzeniem dostępnym na rynku, dostarczamy przeciętnie
do organizmu od 7 do 9 kg chemii rocznie."

"Jeszcze 100 lat temu mieliśmy do wyboru około 500 produktów do spożycia,
obecnie mamy ich w sklepach ok. 50 tysięcy ale współczesne towary spożywcze
rzadko odpowiadają zapotrzebowaniu naszego organizmu. Jemy coraz więcej
śmieci, a coraz mniej pokarmu."

"O co chodzi z tym ,,wszechobecnym glutenem"?
Obecnie gluten jest obecny w większości produktów dostępnych na rynku - w
sklepach i w gastronomii. Gluten jest białkiem zbożowym występującym w
pszenicy, jęczmieniu, życie i zdarza się, że w owsie, który jest
nieoczyszczony z innych ziaren. Na skutek modyfikacji pszenicy w latach 70
tych, powstała roślina, która tylko z nazwy przypomina swoją poprzedniczkę.
Frakcje glutenu w nowej roślinie zupełnie inaczej działają na organizm
człowieka.

Gluten pszeniczny w naszym organizmie drażni i rozszczelnia jelita, zaburza
pracę wątroby , nasila problemy z celiakią, depresje, choroby psychiczne,
zmiany skórne, astmę, alergie, powoduje szereg zaburzeń
auto-immunologicznych, nasilających różne choroby cywilizacyjne. Dodatkowo
pszenna amylopektyna A ( węglowodan złożony ) podwyższa poziom cukru we
krwi znacznie bardziej niż biały cukier, batoniki, słodkie soki owocowe.

Gluten atakuje Nas w przekąskach, chipsach ziemniaczanych, płatkach
śniadaniowych, ciasteczkach, paluszkach, krakersach, pieczywie, wyrobach
cukierniczych, równie często spotykamy go w jogurtach i przekąskach
mlecznych, wędlinach i wyrobach garmażeryjnych."

"Podstawą zdrowych posiłków jest obecność enzymów, które są bardzo wrażliwe
na obróbkę i niewłaściwe przechowywanie. Przykładowo w lodówce nie
powinniśmy przechowywać żywności w woreczkach foliowych, lepiej wsadzić ją
do szklanej bądź ceramicznej miski i obciągnąć folią spożywczą. Warto
pamiętać, że warzyw i owoców nie powinniśmy gotować przez długi czas i
przechowywać w metalowych garnkach. Do tego lepsze są naczynia emaliowane i
szklane. Pamiętajmy, że do obróbki termicznej najlepszy jest ogień,
parowary, urządzenia wykorzystujące światło halogenowe oraz piece
konwekcyjne i piekarniki elektryczne."

"Od lat wiadomo, że kuchenka mikrofalowa jest szkodliwa. Już w latach 60
tych Rosjanie przeprowadzili bardzo szerokie badania, pokazujące, że
żywność z kuchenki mikrofalowej jest po prostu martwa. W przeciągu kilku
sekund niszczymy w podgrzewanej w ten sposób żywności, wszystkie enzymy i
związki biologicznie czynne. Powstaje duża ilość wolnych rodników i
przetworzonych związków chemicznych. Żeby strawić martwy pokarm, organizm
musi wykorzystać własne enzymy i energię. W efekcie zamiast dostarczać
sobie energię z pożywieniem, zabieramy ją z organizmu, aby strawić to co
zjedliśmy."

http://srodowisko.ekologia.pl/wywiady/Jemy-coraz-wie
cej-smieci-Wywiad-z-biologiem-i-dietetykiem-dr-Grazy
na-Pajak,18289.html
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

3. Data: 2013-06-24 00:58:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Jun 2013 22:08:13 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> nie zapomniałaś, zę sama też jesteś chemią?

"Chemia" to skrót myślowy na określenie "produktów syntezy chemicznej" -
zapominasz?

4. Data: 2013-06-24 09:22:26

Od: LeonKame <k...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Za dużo czytasz przetworzonych smieci, zajrzyj czasem do fachowego
opracowania jakiegos naukowca co nie zerznal swojej pracy od innych i
jej nie upiekszył.

Jaka to zmiana w 70 latach odmieniła ten gluten obecny od setek tysiecy
lat w naszym pozywieniu?

5. Data: 2013-06-24 10:27:23

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Mon, 24 Jun 2013 00:58:09 +0200 osobnik zwany Ikselka
napisał:

> "Chemia" to skrót myślowy na określenie "produktów syntezy chemicznej" -
> zapominasz?

procesy syntezy chemicznej zachodzą w twoim organiźmie nonstop. nawet jak
umrzesz.

6. Data: 2013-06-24 11:15:21

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Dnia pięknego Mon, 24 Jun 2013 11:15:49 +0200 osobnik zwany Ikselka
napisał:

> Normalny człowiek raczej nie zjada produktów własnej hmmm... syntezy,
> ale jeśli Ty lubisz, to Twoja sprawa - no ale moze warto byłoby coś z
> tym zrobić :->

znowu kompromitujesz się nieznajomości podstaw biologii i chemii.
Bez tych procesów byłabyś już dawno martwa.

7. Data: 2013-06-24 11:15:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2013-06-24 11:29:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jun 2013 09:22:26 +0200, LeonKame napisał(a):

> Jaka to zmiana w 70 latach odmieniła ten gluten obecny od setek tysiecy
> lat w naszym pozywieniu?

Przeczytaj uwaznie i ze zrozumieniem:

[...]

FRAKCJE GLUTENU - czyli po prostu gluten. Gluten to grupa frakcji
białkowych. Pszenica pod wpływem genetycznego udoskonalania ma obecnie
wielokrotnie więcej ziaren w kłosie oraz krótsze źdźbła, ale była
przekształcana także w kierunku zwiększenia wartości odżywczej tych ziaren
- obecnie zawiera wielokrotnie więcej glutenu w stosunku do starych odmian,
a pierwotne odmiany miały go jeszcze mniej ni z te stare, to tak na
marginesie. Na tym właśnie polega ta jej zmiana, no ale skąd TY masz o tym
wiedzieć, jesteś laikiem jak widać po wypowiedzi.
Tak więc najprościej wytłumaczę: jako konsument jesz wielokrotnie więcej
glutenu, nie tylko z powodu większej jego zawartości w mące, ale i
"przemycany" w innych produktach. To się sumuje. Efekt? - działanie
WIELOKROTNIE WIĘKSZEJ ilosci glutenu jest inne, niż WIELOKROTNIE MNIEJSZEJ.
To chyba jasne nawet dla laika.

Reszta tutaj:

http://www.dietabezglutenowa.pl/poradnik/gluten.htm

9. Data: 2013-06-24 11:32:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Jun 2013 09:15:21 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> znowu kompromitujesz się nieznajomości podstaw biologii i chemii.
> Bez tych procesów byłabyś już dawno martwa.

Jak napisałam, nie zjadam własnych produktów syntezy chemicznej (a artykuł
był właśnie o KONSUMPCJI), ale powtarzam i radzę Tobie: kaprofagię się
leczy.

10. Data: 2013-06-24 11:42:38

Od: Zansibar <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-24 11:32, Ikselka pisze:

> Jak napisałam, nie zjadam własnych produktów syntezy chemicznej (a artykuł
> był właśnie o KONSUMPCJI), ale powtarzam i radzę Tobie: kaprofagię się
> leczy.

Tyle tylko, że niestrawione resztki przemiany materii nie są efektem
syntezy ;-)

sos tajski, ale który
Marynata do mięs na grilla
keks bez proszku
ogorki kiszone
Znacie sposób na ręczny makaron "kształtowy" ?