keks bez proszku

1. Data: 2013-06-15 18:52:25

Temat: keks bez proszku
Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zna ktoś dobry przepis na keks, ale bez użycia proszku?
Ten popularny i w internecie z socjalistycznej Kuchni Polskiej znam, to
jest biszkopt z bakaliami, a mnie chodzi o coś cięższego.
Witam się przy okazji, Sara

2. Data: 2013-06-15 20:18:30

Temat: Re: keks bez proszku
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-06-15 18:52, obywatel Sara uprzejmie donosi:
> [...]
> Ten popularny i w internecie z socjalistycznej Kuchni Polskiej znam, to
> jest biszkopt z bakaliami, a mnie chodzi o coś cięższego.

Z takim obciążeniem coś go ruszyć musi. jak Ci nie pasuje proszek, bazuj
na sodce.

3. Data: 2013-06-15 20:31:43

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-15 20:18, Qrczak pisze:

> Z takim obciążeniem coś go ruszyć musi. jak Ci nie pasuje proszek, bazuj
> na sodce.

I w proszku, i w sodzie jest to samo częściowo, czyli wodorowęglan sodu,
którego amator keksa nie może, bo ma po nim zgagę. Więc niestety sodka
odpada. Zastanawiam się, czy odrobina drożdży będzie bluźnierstwem?
Czyli coś jak ciasto drożdżowe, a nawalić bakalii jak do keksa. Duże
szanse na zakalec.

4. Data: 2013-06-15 21:00:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Jun 2013 20:31:43 +0200, Sara napisał(a):

> I w proszku, i w sodzie jest to samo częściowo, czyli wodorowęglan sodu,

Biszkopt z jajek ubitych na parze. Bakalie oprószyć mąką ziemniaczaną i
delikatnie wmieszać na końcu. Mąka nie tortowa, tylko np "poznańska" albo
inna grubsza.
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

5. Data: 2013-06-15 21:07:22

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-15 21:00, Ikselka pisze:

> Biszkopt z jajek ubitych na parze. Bakalie oprószyć mąką ziemniaczaną i
> delikatnie wmieszać na końcu. Mąka nie tortowa, tylko np "poznańska" albo
> inna grubsza.
No właśnie nie chcę bazy z biszkoptu, to ta wersja z Kuchni Polskiej i z
internetu, od której odżegnałam się na początku, chcę z odrobiną, choć z
pół kostki, masła. I zastanawiam się nad drożdżami w połączeniu z
ubitymi, jak na biszkopt, białkami. Czyli połączenie ciasta drożdżowego
z biszkoptowym, a w tym masa bakalii.
Czy są tutaj eksperymentatorzy?

6. Data: 2013-06-15 21:18:40

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zna ktoś dobry przepis na keks, ale bez użycia proszku?
> Ten popularny i w internecie z socjalistycznej Kuchni Polskiej znam, to
> jest biszkopt z bakaliami, a mnie chodzi o coś cięższego.

W socjalizmie do mąki dodawali proszku, i łatwiej ciasta wyłaziły.
Był np. pszepis na ciasto z rabarbarem bez proszku, a wyłaziło jak
proszkowe.
Teraz jest inna mąka.
A co do tego bicia jaj na paże na biszkopt , to się nie daj.
Narobisz się i i tak nie wyjdzie. Dosyp proszku i już.
Nie taki diabeł straszny. Proszek to pszede wszystki soda,
używana jako lekarstwo na pewne shożenia gastryczne.
Nie ma co się tak bardzo go bać.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

7. Data: 2013-06-15 21:21:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Jun 2013 21:07:22 +0200, Sara napisał(a):

> I zastanawiam się nad drożdżami w połączeniu z
> ubitymi, jak na biszkopt, białkami. Czyli połączenie ciasta drożdżowego
> z biszkoptowym, a w tym masa bakalii.

To raczej się nie uda ale mozesz próbować - drożdżowe ciasto NIE MOŻE być
zbyt słodkie, bo nie wyrośnie. A keks jest bardzo słodki.

8. Data: 2013-06-15 21:26:57

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-15 21:18, Stokrotka pisze:

> [...]
> Nie taki diabeł straszny. Proszek to pszede wszystki soda,
> używana jako lekarstwo na pewne shożenia gastryczne.

Operujmy konkretami, pytałam o keks BEZ proszku.
Biszkopt umiem robić i nie boję się (nie ma czego), robi się go bez
proszku, ale jest za suchy w tym konkretnym przypadku. Chcę dodać masła,
a wtedy nawet solidnie ubite białka nie uniosą ciasta, dlatego
zastanawiam się nad drożdżami dodatkowo.

> Nie ma co się tak bardzo go bać.

Proszku, który najczęściej dodaje się do keksa (czy tam sody) nie chcę
nie z irracjonalnego lęku przed nim, lecz bo osoba, dla której zrobię to
ciasto, nie toleruje go.

9. Data: 2013-06-15 21:29:41

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-15 21:21, Ikselka pisze:

> To raczej się nie uda ale mozesz próbować - drożdżowe ciasto NIE MOŻE być
> zbyt słodkie, bo nie wyrośnie. A keks jest bardzo słodki.

Słodkie są bakalie w nim, a samo ciasto niekoniecznie być musi.

10. Data: 2013-06-15 21:31:19

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszku, który najczęściej dodaje się do keksa (czy tam sody) nie chcę
> nie z irracjonalnego lęku przed nim, lecz bo osoba, dla której zrobię to
> ciasto, nie toleruje go.

To nie h sobie sama piecze keks, jak jej twuj nie smakuje.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

ogorki kiszone
Znacie sposób na ręczny makaron "kształtowy" ?
Jak zabijamy witaminy - najczęstsze błędy kulinarne
Kiełbasa własnego wyrobu
Rukola...