Marynata do mięs na grilla

1. Data: 2013-06-18 11:11:01

Temat: Marynata do mięs na grilla
Od: "Grzegorz B." <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

zaproponujcie proszę, jak przygotować marynaty do karkówki, filetów z
kurcząt oraz boczku surowego. Filety i karkówka mają być użyte do
szaszłyków. Chciałbym, żeby mięsko wyszło miękkie, soczyste i pyszne :)

Pozdrawiam
Grzegorz

2. Data: 2013-06-18 11:28:24

Temat: Re: Marynata do mięs na grilla
Od: Trybun <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-18 11:11, Grzegorz B. pisze:
> [...]
> kurcząt oraz boczku surowego. Filety i karkówka mają być użyte do
> szaszłyków. Chciałbym, żeby mięsko wyszło miękkie, soczyste i pyszne :)

Jeżeli naprawdę lubisz smak mięsa i chcesz żeby wyszło "pyszne" to
zrezygnuj całkowicie z tych zabijających smak marynat. Tylko sól, pieprz
i papryka, ew. poświecić kurkumą..

3. Data: 2013-06-18 12:38:49

Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Trybun" <i...@y...com> schrieb im Newsbeitrag

> Jeżeli naprawdę lubisz smak mięsa i chcesz żeby wyszło "pyszne" to
> zrezygnuj całkowicie z tych zabijających smak marynat. Tylko sól, pieprz i
> papryka, ew. poświecić kurkumą..

O, wreszcie madry jakiś i smakosz się odezwał. Zapaćkają to mięso syfem
wszelakim, potem się to na grillu pali i smakuje jak stara podeszwa. Tak jak
kolega mówi, kupić dobre mięso, sól, pieprz i to wszystko. Przyprawiać, jak
już kto lubi, można po grillowaniu, już przy spożyciu. Szaszłyki, jak chcesz
coby się w gębusi rozpływały, to zrób tak:
http://www.wielkiezarcie.com/recipe45674.html

krócej w pierkarniku trzymam i dopiekam na grillu.

4. Data: 2013-06-18 13:25:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Jun 2013 11:28:24 +0200, Trybun napisał(a):

> Jeżeli naprawdę lubisz smak mięsa i chcesz żeby wyszło "pyszne" to
> zrezygnuj całkowicie z tych zabijających smak marynat.

Marynowanie mięs w zalewie przed przyrządzeniem jest starym jak świat
sposobem zmiękczania i nadawania mięsu lepszych walorów organoleptycznych.
Skraca czas obróbki cieplnej i dodaje szlachetnosci twardszemu mięsu lub
mięsu bardziej pospolitych gatunków. Szczególnie w warunkach "glillowych"
jest to wskazane - zabezpiecza mięso przed psuciem oraz pozwala na szybsze
przyrządzenie (długie grillowanie mięsa nie jest wskazane - mięso
twardnieje, wysycha, przypalają się tłuszcze tworząc szkodliwe rakotwórcze
związki).
Szukaj pod hasłem "bejcowanie mięsa".
http://www.winiary.pl/kulipedia.aspx/slownik-kulinar
ny/haslo/52/bejca
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

5. Data: 2013-06-18 13:27:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Jun 2013 13:25:33 +0200, Ikselka napisał(a):

> "glillowych"

grillowych

6. Data: 2013-06-18 13:53:51

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> kurcząt oraz boczku surowego. Filety i karkówka mają być użyte do
> szaszłyków. Chciałbym, żeby mięsko wyszło miękkie, soczyste i pyszne :)

Zobacz ten przepis:
http://gotowaniecieszy.blox.pl/2010/08/Karkowka-z-gr
illa-w-marynacie.html
i nie idź tą drogą, bo tam wszystko jest, mix smaków i koncepcji, bałagan.
Zrób marynatę z podstawowym składnikiem smakowym: np. czosnek, albo
cebula, albo wino, albo miód, albo majeranek, albo rozmaryn, albo
cytrusy... co lubisz. Podstawa to oliwa i ocet/wino, a dodatek smakowy
wg uznania. Karczek marynuj w tym kilka h w lodówce, czas zależy od
wielkości.
Filetów nie marynuj, posmaruj czym chcesz dla smaku chwilę przed
grillowaniem. Same są suche z grilla, zawiń w folię, albo lepiej, zrób
szaszłyki z czymś soczystym (np.ananas, warzywa) lub bardziej tłustym.

7. Data: 2013-06-18 14:13:55

Od: "Grzegorz B." <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za zabranie głosu. Każda wypowiedź dała mi do
myślenia :) Mam jeszcze czas do piątku i myślę, że przygotuję dwa
rodzaje marynat prostych, nieprzekombinowanych.

Pozdrawiam
Grzegorz

8. Data: 2013-06-18 15:50:28

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-18 13:25, Ikselka pisze:

> [...]
> przyrządzenie (długie grillowanie mięsa nie jest wskazane - mięso
> twardnieje, wysycha, przypalają się tłuszcze tworząc szkodliwe rakotwórcze

Wszystko się zgadza - stare jak świat, tylko proszę zwrócić uwagę na to
że dzisiaj żyjemy w XXI wieku. Wszyscy mamy lodówki, a więc nie musimy
niczym zabijać smrodu peklowanego mięsa. Tak - smrodu. Pamiętam za młodu
gdy od czasu do czasu wyjeżdżaliśmy na wieś, i pamiętam odór mięsa
trzymanego w beczkach, przez chłopów... smród był wręcz powalający. I to
ten odorek się zabijało różnymi marynatami, bądź sosami.. Tak samo
stracił sens zmiękczania marynatami mięsa, bo dzisiaj to mięso jest
głównie z młodych zwierząt... Jadnym słowem - dzisiaj mamy szansę jak
nigdy wcześniej cieszyć się smakiem mięsa, nie zabijając jego
rzeczywistego smaku. Moim zdaniem nie warto mordować zwierząt po to
żeby smak mięsa z niego zabijać aromatem czosnku czy wina.

9. Data: 2013-06-18 15:52:44

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-18 12:38, Kukus Minipalus pisze:

> [...]
> zrób tak:
> http://www.wielkiezarcie.com/recipe45674.html
>
> krócej w pierkarniku trzymam i dopiekam na grillu.

I taki sam zapach, nie pieczonego mięsa, a starej, aromatyzowanej opony
się rozchodzi.

10. Data: 2013-06-18 16:01:11

Od: Sara <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

To co piszesz, ma sens w odniesieniu do bardzo dobrego mięsa, np.
argentyńskiej wołowiny, czy mięsa z hiszpańskich czarnych świnek.
Takiego steku lub kotleta nie należy niczym profanować.
Ale to, co bywa na ogół w naszych sklepach wiele nie straci, albo wręcz
przeciwnie, zyska po zabejcowaniu.
Nie wiem, czym dysponuje wątkotwórca, można spróbować część mięsa
zabejcować, a część zostawić goło - i zdecydować po skosztowaniu, które
lepsze.

keks bez proszku
ogorki kiszone
Znacie sposób na ręczny makaron "kształtowy" ?
Jak zabijamy witaminy - najczęstsze błędy kulinarne
Kiełbasa własnego wyrobu