Badania długofalowe "Dunedin"

11. Data: 2018-04-16 11:23:31

Temat: Re: Badania długofalowe "Dunedin"
Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Powołujesz niepotrzebnie byty w rodzaju stwórcy które nic nie wnoszą do twoich
obserwacji i nic nie wyjaśniają.

12. Data: 2018-04-16 11:52:25

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.04.2018 o 11:23, z...@g...com pisze:

> Powołujesz niepotrzebnie byty w rodzaju stwórcy które nic nie wnoszą
> do twoich obserwacji i nic nie wyjaśniają.

A jednak (S)Twórca istnieje ot chociażby pod postacią rodziców. Wszak we
wszystkich formach Życia mamy do czynienia z organizmami pierwotnymi
oraz wtórnymi, z rodzicami oraz ich potomstwem.

Jeżeli przyjmuję/wierzę, że istnieje lub istniał Pierwszy Poruszyciel to
jest to tylko skutek mojej postawy biofilnej i przekonania, że zarówno
moje indywidualne życie jak i życie społeczności ma sens, którym jest
samopoznanie. A stąd już prosta droga do konstatacji, że to nie tylko
ja, ale sam (S)Twórca poszukuje własnej tożsamości doświadczając poprzez
swoje materialne reprezentacje, czyli na przykład nas. I Jego
Świadomość, a więc On sam, ewoluuje wraz z rozwojem coraz to
doskonalszych form materialnego Życia.

Ale rzecz nie nie tylko w tym. Nie zaistniałaby materialna rzeczywistość
gdyby nie Informacja (Energia, Duch, Idea, Logos). Informacja, w
przeciwieństwie do Materii, jest niewidzialna ale niezbędna do tego by
jakakolwiek forma materialna zaistniała: najpierw więc Idea a dopiero
potem materialne wdrożenie. Albo krócej: bez konceptu nie ma produktu.
Materialna Rzeczywistość jest produktem świata Idei, czyli Świadomości
(Ducha). A zatem musiał/o istnieć ktoś/coś co ten proces powstawania
materialnych tworów zainicjował/o. I to jest mój konieczny (S)Twórca.

LeoTar Gnostyk

13. Data: 2018-04-16 12:26:16

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Brzytwę trzeba by zastosować przy założeniu, że istnieje jakaś wyższa świadomość
wzorowana nas ludziach, bo takie założenie nic nie wnosi, nic nie wyjaśnia i nie ma
na nie żadnych dowodów.

Poza tym twoje twierdzenie, że:
"najpierw więc Idea a dopiero
potem materialne wdrożenie. Albo krócej: bez konceptu nie ma produktu. " zakłada coś
na co nie ma żadnych dowodów i jest czystą antropomorfizacją przyrody. Nie ma żadnych
dowodów na celowość procesów przyrodniczych i można się z tym nie zgadzać, ale nie ma
sposobu żeby to udowodnić.

14. Data: 2018-04-16 15:23:53

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.04.2018 o 12:26, z...@g...com pisze:

> Brzytwę trzeba by zastosować przy założeniu, że istnieje jakaś wyższa
> świadomość wzorowana nas ludziach, bo takie założenie nic nie wnosi,
> nic nie wyjaśnia i nie ma na nie żadnych dowodów.

Jak sobie to wyobrażasz by jakaś hipotetyczna Wyższa Świadomość miała
się wzorować na nas, niedoskonałych ludziach? Według mnie, i tak też
rozumiem niektóre wywody Jakuba Krzewickiego, nasz (S)Twórca czyli nasza
Wspólna Świadomość rozwija się współbieżnie wraz z naszymi
indywidualnymi, lokalnymi świadomościami poszczególnych jednostek.
Dzięki językowi i środkom społecznej komunikacji możemy wymieniać między
sobą swoje spostrzeżenia wzbogacając w coraz większym tempie naszą
Wspólną Świadomość. I proces ten narasta lawinowo a równocześnie każdy z
nas, o ile tylko wykazuje taką chęć, może z tych zasobów korzystać
praktycznie bez ograniczeń zmierzając ku akademickiej wszechwiedzy. Ale
ludziom i to jest za mało co oznacza, ni mniej ni więcej, że brak jest
czegoś szczególnego w tym całym systemie wiedzy. Czego może brakować w
tej wspólnej przestrzeni Świadomości? Według mnie brakuje nam tylko
IDENTYFIKACJI nas samych ze (S)Twórcą; a ponieważ wiedzę, również te
identyfikującą nas z innymi, zdobywamy doświadczalnie więc wniosek stąd
taki, że brakuje nam doświadczenia identyfikującego.

> [...]
> krócej: bez konceptu nie ma produktu."
>
> zakłada coś na co nie ma żadnych dowodów i jest czystą

A dlaczegóż by przyroda nie miała być stwarzana pod dyktando
Człowieka-(S)Twórcy? Podaj mi jeden powód który obalał będzie
antropocentryzm? Ja wcale się nie wstydzę tego, że Człowieka stawiam w
samym centrum Wszechświata.

> Nie ma żadnych dowodów na celowość procesów przyrodniczych i można
> się z tym nie zgadzać, ale nie ma sposobu żeby to udowodnić.

A czy moje pragnienie poznania źródła z którego się wywodzę oraz celu
dla którego żyję jest dla Ciebie niczym? Bo dla mnie to ma właśnie dla
mnie sens. Jeżeli Ty nie czujesz tego samego to znaczy, że jeden z nas
jest biofitą a drugi nekrofitą jakby powiedział nieodżałowany Fromm. Kim
się deklarujesz?

LeoTar Gnostyk

15. Data: 2018-04-16 16:08:41

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2018 15:23:54 UTC+2 użytkownik LeoTar Gnostyk
napisał:

> [...]
> Człowieka-(S)Twórcy? Podaj mi jeden powód który obalał będzie
> antropocentryzm? Ja wcale się nie wstydzę tego, że Człowieka stawiam w

Chociażby dlatego, że przyroda doskonale sobie radziła bez ludzi przez parę miliardów
lat, a patrząc na konsekwencje ostatnich kilkuset lat rozwoju ludzkości, to dochodzę
do wniosku, że przyroda by sobie radziła dużo lepiej bez człowieka ani żadnej innej
"rozumnej" istoty.

16. Data: 2018-04-16 18:01:02

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.04.2018 o 16:08, z...@g...com pisze:

> [...]
> kilkuset lat rozwoju ludzkości, to dochodzę do wniosku, że przyroda
> by sobie radziła dużo lepiej bez człowieka ani żadnej innej

Nie wiemy, tak naprawdę, jak radziła sobie przyroda rzekomo bez ludzi
ponieważ nie wiemy czy nie istniejemy od zawsze i czy aby nie było już
kiedyś zagłady podobnej do tej jaką sobie ludzie teraz szykują, po
której z jakichś resztek odradzał się człowiek. W związku z tym nie
wiemy, czy to co odtworzyliśmy na podstawie fragmentarycznych
wykopalisk pokazuje obiektywną historię naszego globu i życia na nim.
Nie wiemy wobec tego, czy aby nie jesteśmy którymś tam cyklem ludzkości,
która po prawie totalnej zagładzie ileś tam razy zaczynała od początku.

A może jest tak jak ja dedukuję, że człowiek jest efektem poszukiwania
przez (S)Twórcę najdoskonalszej formy życia, najbardziej optymalnej
"Skorupy" dla Niego samego. I dlaczego rozpatrujesz proces rozwoju Życia
wyłącznie w aspekcie materialnym, w oderwaniu od jakichkolwiek potrzeb
psychicznych? Dopiero w ujęciu idealistycznym a nie materialnym ujawnia
się cała złożoność i współzależność procesu przemian Świadomości
(S)Twórcy i Człowieka zarazem i czy nie najważniejszym w tym wszystkim
jest Identyfikacja Człowieka i (S)Twórcy? Jeżeli już nie o dowód, że tak
nie jest, to chociaż o zastanowienie nad tak postawioną kwestią poproszę.:)

Ponadto twierdzisz, że (S)Twórca, którego - według mnie -
najdoskonalszym upostaciowieniem jest Człowiek, jest istota bezrozumną?
Coś mi się wydaje, że w swych ocenach chcesz chcesz być lepszy od samego
(S)Twórcy nawet jeśli tym (S)Twórcą miałaby być tylko wywyższana przez
Ciebie przyroda. Wszak nad bezrozumną naturą można się znęcać do woli i
bez żadnych konsekwencji. No i odpadła by konieczność rozwiązania
kompleksu Edypa/Elektry, który - jak rozumiem - jest niewypowiadaną
kością niezgody.:) Czyż to nie jest pycha z Twojej strony?

LeoTar Gnostyk

17. Data: 2018-04-16 18:53:35

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 16 kwietnia 2018 18:01:04 UTC+2 użytkownik LeoTar Gnostyk
napisał:

> [...]
> kiedyś zagłady podobnej do tej jaką sobie ludzie teraz szykują, po
> której z jakichś resztek odradzał się człowiek.

Na temat historii ludzkości jako gatunku mamy jakiś tam niejasny obraz, ale nawet on
przeczy Twoim rewelacjom. Granice poznania są przesuwane. Ostatnio zostały
przesunięte gdyż odnaleziono w Maroko najstarsze czaszki człowieka współczesnego
sprzed 300 tysięcy lat. Wcześniejsze odkrycia były datowane na 100 tysięcy lat. Jak
to ma się do czterech miliardów lat życia na ziemi sam sobie odpowiedz. Najlepiej
rysując to na skali liniowej. Na przykład milion lat to 1 mm. Czyli życie to będzie 4
metry, a człowiek współczesny zajmie na tej miarce 1/3 mm. Czym chcesz zaimponować
przyrodzie?

> No i odpadła by konieczność rozwiązania
> kompleksu Edypa/Elektry, który - jak rozumiem - jest niewypowiadaną
> kością niezgody.:)

Freudowi zawdzięczamy nazwanie podświadomości po imieniu. Aż tyle i tylko tyle, bo
według mnie cała reszta to zwykły bełkot. Wymienione kompleksy mają taką samą wartość
naukową jak twoje hipotezy. Niestety Freud był pierwszy i trudno Ci będzie zająć jego
miejsce.

18. Data: 2018-04-16 19:33:19

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.04.2018 o 18:53, z...@g...com pisze:

> [...]
> mm. Czyli życie to będzie 4 metry, a człowiek współczesny zajmie na
> tej miarce 1/3 mm. Czym chcesz zaimponować przyrodzie?

Czasu nie ma. Są tylko wyróżniające się spośród tła stany Świadomości a
przyporządkowane im znaczniki czasowe służą jedynie uporządkowaniu tych
stanów. I to co wynosisz tutaj do rangi czegoś absolutnie pewnego to
jedynie nieudolne próby naukowców-hochsztaplerów zbudowania jednolitej
teorii by przy okazji zbudować sobie ołtarzyk sławy. Tak naprawdę nic w
tej historii życia na Ziemi nie jest pewne i wszystko to tylko gdybanie.

> Freudowi zawdzięczamy nazwanie podświadomości po imieniu. Aż tyle i
> tylko tyle, bo według mnie cała reszta to zwykły bełkot. Wymienione
> kompleksy mają taką samą wartość naukową jak twoje hipotezy.

Gdyby istotnie było tak jak suponujesz to nie przetaczałyby się one
przez cała historię starożytną, kiedy ludzkość nie goniła jeszcze tak w
piętkę jak to czyni teraz i męska część populacji była bliższa dotarcia
do korzeni konfliktu. Niestety za mało było ekstremalnych doświadczeń, z
których ludzie, głównie mężczyźni, wychodzili żywi i zbyt niedoskonałe
były środki komunikacji by mogli wymieniać między sobą swoje
spostrzeżenia z tych doświadczeń by rozwiązać problem przemocy i uwolnić
się od tej Hydry. Freud tylko cofnął się do tych czasów co było naówczas
fenomenem gdyż nikomu wcześniej nie przyszło to do głowy by tak
postrzegać świat. Ale nie tylko w starożytności można odnaleźć ślady
konfliktu, którego istnieniu Ty chcesz zaprzeczyć. Tyle tylko, że im
bliżej historycznego Oświecenia tym bliżej samobójstwa ludzkości i coraz
większe uzależnienie mężczyzny od hymenu.

> Niestety Freud był pierwszy i trudno Ci będzie zająć jego miejsce.

Nie zamierzam. I tak wyssałem z Niego ile się tylko dało. Co w Jego
teorii jest błędne odrzuciłem a wziąłem to co można odnaleźć w mitach i
wierzeniach ludów z różnych stron świata. A Freud był dla mnie wielkim
nauczycielem podobnie jak Jung, Fromm, Adler, Alice Miller razem z
modliszkami w rodzaju Horney czy Anny Freud. Cenię sobie bardzo tych
ludzi za drogowskazy, które postawili nieświadomie, a które mnie się
udało odczytać. Mnie udało się zjednoczyć w całość doświadczenia tych
wielkich postaci oraz tysięcy mistrzów duchowych i dotarłem do wspólnego
jądra, tego czego im nie udało się odnaleźć gdyż do odnalezienia tego w
naszej nieświadomej przeszłości potrzebne było nawiązanie niczym nie
skrepowanej i uczciwej komunikacji z dzieckiem Bo mnie to dorastająca
córka, ostatnim tchnieniem Wolności, wskazała jądro problemu. To
ZAUFANIE dziecka było i jest dla mnie największą nagrodą, o której nie
jestem w stanie zapomnieć. Dzięki temu doświadczyłem dezintegracji
pozytywnej, zaznałem oświecenia i poznałem gnozę, czyli Prawdę o
relacjach Ducha i Materii.

LeoTar Gnostyk

Uzależnienie od cukru jak heroinowe
Świat potępił żydowski rasizm!
Trzeba uruchomić Narodowy Program Ojciec-Polak.
Czcimy i uwielbiamy tych, którzy robią rzeczy na pokaz
8 rocznica smoleńskiej katastrofy.