Badanie cytologiczne i usuwanie nadżerki

1. Data: 2003-08-25 20:19:53

Temat: Badanie cytologiczne i usuwanie nadżerki
Od: Wiewióra. <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Wcześniejszy post skłonił mnie do zapytania na forum grupy o technikę
pobierania materiału do badań cytologicznych.
Przeczytałam w opracowaniach, iż gdy materiał pobierany jest na "patyczek z
wacikiem" to takie badania dają ok.40% wyników błędnie negatywnych i badanie
takie należy traktować jako niebyłe. Powinien być używany specjalny
przyrząd. Zadzwoniłam do kilku gabinetów ginekologicznych
prywatnych/spółdzielczych w Łodzi i jeśli udało mi się już uzyskać
informacje o metodzie to brzmiała ona: tak, pobieramy na wacik. Co o tym
sądzicie?

I drugie pytanie, sprowokowane pytaniem mojej koleżanki.
Usuwanie "nadżerki" na szyjce macicy z NFZ w Łodzi można wykonać tylko
metodą elektrokoagulacji. W prywatnych gabinetach za sporą opłatą robi się
kriokoagulację. Prywatni lekarze uświadamiali koleżankę, iż
elektrokoagulacji nie wolno robić, bo to stara i szkodliwa metoda. Koleżanka
ma problemy finansowe ale zdrowie najważniejsze. Jakie jest Wasze zdanie -
czy "wypalenie" faktycznie jest takie szkodliwe, choć stosowano je od lat?

Będę wdzięczna za rozjaśnienie mi powyższych zagadnień przez specjalistów.

Wiewióra
l...@p...onet.pl
pisząc na priva z adresu usuń .spam.

2. Data: 2003-08-26 17:46:11

Temat: Re: Badanie cytologiczne i usuwanie nadżerki
Od: vlad <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiewióra. wrote:

> Przeczytałam w opracowaniach, iż gdy materiał pobierany jest na "patyczek z
> wacikiem" to takie badania dają ok.40% wyników błędnie negatywnych i badanie
> takie należy traktować jako niebyłe.

Czy mozesz podac zrodlo tej opinii?

> [...]
> prywatnych/spółdzielczych w Łodzi i jeśli udało mi się już uzyskać
> informacje o metodzie to brzmiała ona: tak, pobieramy na wacik. Co o tym

Szpatulka Ayre lub cytobrush sa kilkakrotnie drozsze niz patyczek z
wacikiem - i tu jest pies pogrzebany.

> W prywatnych gabinetach za sporą opłatą robi się
> kriokoagulację.
O , to ile kosztuje krio?

> Prywatni lekarze uświadamiali koleżankę, iż
> elektrokoagulacji nie wolno robić, bo to stara i szkodliwa metoda.

Przy krio mozna kontrolowac wizualnie jak gleboko postepuje niszczenie
tkanki, czego nie mozna okreslic w elektrokoagulacji.

Vlad

wyniki cytologii
Nadmierna potliwosc dloni. Jak sie pozbyc?
Pilnie potrzebuje
BIOPSJA
[chirurgia] okolice rzepki - wazne !!