Badanie encefalograficzne

1. Data: 2001-04-19 14:00:38

Temat: Badanie encefalograficzne
Od: "Krzysztof G. Baranowski" <k...@s...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

pare dni temu na potrzeby sportu spadochronowego (orzeczenie o
zdolnosci) mialem robione m.in. badanie jak w temacie. Neurolog
stwierdzil, ze wszystko jest ok - zapis bez zmian.
<cytuje>
Wiek: 21 lat

Opis badania:
Czynnosc podstawowa niskonapieciowa o czestotliwosci alfa i
obecnosci fal beta
RZ zaznaczona
HV nie zmienia zapisu
W zapisie widoczne sa tez liczne artefakty ruchowe galek ocznych.

Orzeczenie:
Zapis niskonapieciowy bez wyraznych cech patologii.
</koniec cytatu>

Wielce ciekawia mnie komentarze zawarte w opisie badania:
1. Co oznacza RZ zaznaczona, bo by bylo gdyby bylo odwrotnie?
2. Podobnie odnosnie HV ?
3. Co to sa te artefakty ruchowe galek ocznych?
4. Co oznacza, ze zapis jest niskonapieciowy i te czestotliwosci
alfa i fale beta.

Czy ktos bylby na tyle uprzejmy i uchylil troche rabka tajemnicy
z tego opisu ?

Z gory dziekuje,
Kris
--
mailto:k...@s...poznan.pl GSM:+48606216220

Minds are like parachutes - the best part of the ride is when
they're not in use.

2. Data: 2001-04-20 16:19:45

Temat: Re: Badanie encefalograficzne
Od: "Wojtek" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krzysztof G. Baranowski" <k...@s...poznan.pl> napisal w
wiadomosci news:Pine.LNX.4.02.10104191555540.400-100000@manjak.
knm.org.pl...
> Wielce ciekawia mnie komentarze zawarte w opisie badania:
> 1. Co oznacza RZ zaznaczona, bo by bylo gdyby bylo odwrotnie?
RZ - rekacja zatrzymania. Zniekniecie lub zatrzymanie czynnosci alfa po
otwarciu oczu. Gdyby bylo odwrotnie to tez dobrze, gorzej, gdyby byla
asymetria miedzypolkulowa (brak rz po jednej przy zachowanej po drugiej
stronie), bo to moze byc patologia.
> 2. Podobnie odnosnie HV ?
HV - hiperwentylacja. To najprostsza proba prowokacyjna. Wynik prawidlowy.
> 3. Co to sa te artefakty ruchowe galek ocznych?
Na zapis czynnosci elektrycznej mozgu nalozyly sie zapisy czynnosci
elektrycznej miesni galkoruchowych, czepca itp.
> 4. Co oznacza, ze zapis jest niskonapieciowy i te czestotliwosci
> alfa i fale beta.
Sa to podstawowe rytmy normalnie dzialajacego mozgu, a ze niskonapieciowe -
taka uroda.

***********************
Wojtek Gocek
n...@p...com
~~~~~
"Jesli w praktyce medycznej za sprawa doswiadczen ustali sie maksymalny
poziom bezpieczenstwa, to szybko znajdzie sie pomyslowy idiota, który
zaproponuje metode jego przekroczenia."
"Nic nie da sie uchronic przed idiotyzmem, idioci sa niezwykle pomyslowi"
~~~~~

ZESPOL TIETZA - szukam info
Rehabilitacja
CZY NIE JESTEM ZA STARA?