Badanie ginekologiczne

11. Data: 2004-08-13 00:20:37

Temat: Re: Badanie ginekologiczne
Od: "Aska " <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki Ci Vlad bo właśnie pomysłalo mi sie po tej wyliczance badań, ze
> trafialam na konowałów, którzy lekce sobie ważyli swoje obowiazki i moje
> zdrowie:-)
>
> HaNkA

hanka konowałów jest sporo ale prawdziwych lekarzy z powolania to czasem ze
swieca szukać

a co do badan wymmienionych przez Vlada ja nie spotaklam sie jeszcze z lekazem
kt wypisyujac tabletki anty robiłby badania bialka c , bialka s itd

nie mówiac o hormonalnych kt sa przeciez bardzo drogie itd dolizyc limity
etc , chcoiaz nawet jesli pacjent chce zasem zapłacic za badania to nie zawsze
wypisza nawet podstawowe te co wymienilam

12. Data: 2004-08-13 16:25:08

Od: "Ginekologia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Somwhere deep in the matrix, convinced that 13th of August was the real date
Użytkownik "Aska" <a...@o...pl> wrote:
>cut
cut
To jak ma wyglądać opieka nad kobietą stosującą tabletkę antykoncepcyjną i
co zrobić przed jej przepisaniem określone jest w zaleceniach PTG.
Wystarczy poguglać:
http://www.gpsk.am.poznan.pl/ptg/rekomendacjaantykon
.htm

Doprawdy wykonywanie badań układu krzepnięcia nie ma większego sensu. W
trakcie stosowania pigulki ryzyko zakrzepicy rośnie 4-6 x . A wiesz jak
groźna jest pod tym względem ciąża? To ryzyko rośnie 60x !!!
Po co mocz , OB, morfologia? dla ciekawości czy przypadkiem nie ma anemii -
proszę bardzo.
Nabijam się pisząc o badaniach białek C i S. Te oznaczenia wykonuje się b.
rzadko, praktycznie dla celów naukowych. Owszem , wśród tych pacjentek ,
które w trakcie stosowania pigułek miały incydenty zakrzepowe duży odsetek
ma zaburzenia w obrębie ich aktywności ale to nie uzasadnia wykonywania tych
oznaczeń u każdej kobiety stosującej pigułkę.

Co do Jeanine, Evry i innych nowości ( od 2005 będzie w PolsceYasmine) -
leki podlegają tym samym modom co fryzury.
Codziennie przyjmuję minimum 30 kobiet i zakres ich życzeń wobec pigułek
jest b.
szeroki.
- żeby to była nowoczesna pigułka ( cokolwiek to znaczy_)
- żebym na niej zgrubła bo jestem jak szkieletor
- żebym nie przytyła a najlepiej schudła
- żeby mi piersi urosły
-żeby mi piersi nie urosły
- żeby mi pigułka usunęła nadmierne owłosienie ( żadna pigułka nie usunie
nadmiernego owłosienia , najwyżej włos będzie cieńszy, nie będzie rósł tak
szybko i będzie go można w miarę bezboleśnie usunąć)
- proszę mi przepisać to samo co Goździkowej bo ona się na tym świetnie
czuje i jeszcze jej libido wzrosło
- prosze mi przepisać ten plaster co nosi Reni Jussis. To kosztuje 60 zł ???
Czy pan oszalał??!!
etc, itd , itp.

Jeżeli lekarz pisze tylko Stediril za 3 zł bo tani, skuteczne, dobrze
tolerowany to po jakimś czasie okaże się , że przypięto mu etykietkę nieuka
bo co to za dochtor co zna tylko 1-2 preparaty. I czasem na tej zasadzie co
poniektórzy zlecają harmonię badań bez uzasadnionej potrzeby.

Nie umniejszam wagi cytologii czy usg. Ale czy wiesz, że cytologię można
wykonywać u zdrowej kobiety co 3 lata o ile 2 wcześniejsze badania coroczne
były pr\awidłowe? Bo mam takie babeczki, które chcą robić cytologię co 6
miesięcy. W gabinecie prywatnym ( oto wyłazi ze mnie wstrętny materialista)
proszę bardzo. Ale w ramach ubezpieczenia ?? Polecam wówczas lekturę
rozporządzenia MinZdrawa z 10.07.03. o badaniach profilaktycznych - tam jest
mowa o cytologii co 3 lata a o mammografii nie ma mowy W OGÓLE. ( ale to
inna bajka)
USG piersi , mimo tego , co głoszą ci , którzy z tego żyją, nie jest
badaniem przesiewowym. JEst badaniem subiektywnie ocenianym przez badającego
,zależy w znacznej mierze od jego doświadczenia, sprzętu, stanu ducha i
skupienia uwagi w trakcie badania.
Wyobraź sobie , że jest taki znany w polsce szpital , gdzie dziennie 1 osoba
wykonuje około 60 badań usg gałki ocznej . Czy uważasz, że jakość tych badań
jest adekwatna do rangi szpitala klinicznego ??
No , rozpisałem się.
To na tyle.
pozdrawiam Aske, przełączam się na nasłuch co w psm piszczy
Vlad

13. Data: 2004-08-13 17:24:44

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ginekologia" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

(ciach)
Bardzo rozsądny głos, w dodatku poparty wiedzą i praktyką. Podobnie
odpowiadało mi kilku ginekologów: można zrobić mnóstwo badań, tylko po co?
Ale kilku z nich przyznaje, że się ugina, gdy widzi, że pacjentka będzie
miała lepsze samopoczucie, gdy zrobi "kompleksowe badania" - cokolwiek
miałoby to oznaczać;)

Pozdr. Ewa

14. Data: 2004-08-13 21:04:13

Od: "Aska " <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To jak ma wyglądać opieka nad kobietą stosującą tabletkę antykoncepcyjną i
> co zrobić przed jej przepisaniem określone jest w zaleceniach PTG.
> [...]

ale to akurat wiem, jakie badania przy przepisywaniu tabletek itd

> Doprawdy wykonywanie badań układu krzepnięcia nie ma większego sensu. W
> trakcie stosowania pigulki ryzyko zakrzepicy rośnie 4-6 x . A wiesz jak
> groźna jest pod tym względem ciąża? To ryzyko rośnie 60x !!!

ma sens jesli w rodzinie wstapuja przypadki zapalenia zył dolnych itd , tak
samo odnosnie cholesterolu kt wzrazta przy pigułkach czy tez prób watrobwych -
skoro pigułki obciązaja wątrobe

> Po co mocz , OB, morfologia? dla ciekawości czy przypadkiem nie ma anemii -
> proszę bardzo.

morfologia dawno nie byla robia ( jakies 6 lat wiec sprawdził ) ob czy nie ma
stanu zapalnego itd bo mnie bolało po tej stonie co mam torbielke itd

> [...]
> ma zaburzenia w obrębie ich aktywności ale to nie uzasadnia wykonywania tych
> oznaczeń u każdej kobiety stosującej pigułkę.

a ja ci ironizując odpisałam , toz nikt nie robi tych badan przy wypisywaniu
pigułek

> [...]
> czuje i jeszcze jej libido wzrosło
> - prosze mi przepisać ten plaster co nosi Reni Jussis. To kosztuje 60 zł ???

jedna z pań reklamujacych tak usilnie evre nosi plasterek demo , poza drogie ,
słyszy sie opinie ze si eodklejaja itd poza tym, to lekarz decyduje kt
pigułki przepisac itd ot chociazby ocenijąc fenotyp kobiety

> [...]
> bo co to za dochtor co zna tylko 1-2 preparaty. I czasem na tej zasadzie co
> poniektórzy zlecają harmonię badań bez uzasadnionej potrzeby.

z potrzebą badań bym polemizowala , a co do tańszych leków po tym jak źle
tolerowalam minulet po 3 miesiacach lekarz zmienił mi na microgynon21 (
notabene zeby usunąć torbielke prawego jajnika , po 3 miesiacach zobaczymy co
dalej z tą torbielka) itd i wcale nie uwazam ze skoro zapisał mi te tabletki
to jest niedouczony czy cos w tym stylu , juz lepszy taki niz ci kt dostaja
darmow eopakowania od predstawicieli farmaceutycznych i potem tylko te
tabletki zapisuja itd

> [...]
> miesięcy. W gabinecie prywatnym ( oto wyłazi ze mnie wstrętny materialista)
> proszę bardzo. Ale w ramach ubezpieczenia ??

cytologie w ciagu 25 lat mialam robioną pierwszy raz , bo lekarz zauwazył mała
nadzerke ( notabene czy nadzerka moze sie pojwiac nawet jak sie nie współzyło
jeszcze ??)
czyli jesli ktos przyjdzie do ciebie prywatnie to zrobisz jak rozumiem ta
cytlogie , a tak wogóle czemu lekarze zalecają ja raz na rok ??wszyscy z
jakimi sie spotkałam ??

> [...]
> mowa o cytologii co 3 lata a o mammografii nie ma mowy W OGÓLE. ( ale to

Ministerstwo zdrowia chce oszczędzac , wprowadza limity itd nawet u głupiego
stomatologa ciagle słysze ze limit wuyczerpany wiec musze siła rzeczy chodzić
prywatnie, nie mówiac o tym z epłacąc skladki musiałam kiedyś leząc w szpitalu
sama wykupywac lleki bo szpital nie mial , limity itd

> [...]
> wykonuje około 60 badań usg gałki ocznej . Czy uważasz, że jakość tych badań
> jest adekwatna do rangi szpitala klinicznego ??

sugerujesz ze 60 badan w cigu dnia to za duzo dla jednej osoby ?? i jak to sie
ma do rangi szpitala??

> pozdrawiam Aske, przełączam się na nasłuch co w psm piszczy
> Vlad

pozdrawiam takze

15. Data: 2004-08-14 07:06:50

Od: "Ginekologia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aska " <a...@o...pl> napisała >

> [...]
mała
> nadzerke ( notabene czy nadzerka moze sie pojwiac nawet jak sie nie

Może się pojawić.

> czyli jesli ktos przyjdzie do ciebie prywatnie to zrobisz jak rozumiem ta
> cytlogie , a tak wogóle czemu lekarze zalecają ja raz na rok ??wszyscy z
> jakimi sie spotkałam ??

PTG przedstawiło zalecenia jak w linku ( raz na 3 lata jeżeli poprzednie 2
coroczne były prawidłowe)
American Med. Ass. ma identyczne zalecenia.
Amer. Tow Gin i Poł zaleca coroczne badania.
Proces powstawania zmiany nowotworowej w nowotworach nabłonkowych nie trwa
rok a znacznie dłużej , stąd nie jest konieczne wykonywanie badań co rok.

> [...]
szpitalu
> sama wykupywac lleki bo szpital nie mial , limity itd

Boshe, jak to któryś stomatolog przeczyta.... Głupia stomatologia.....
Dziewczyno , piękny uśmiech jest wart pieniędzy .
"W konstytucji nigdzie nie jest zapisane ,że wszyscy mają mieć piękny
garnitur uzębienia" jak mawia zaprzyjaźniona stomat.

> sugerujesz ze 60 badan w cigu dnia to za duzo dla jednej osoby ?? i jak to
sie
> ma do rangi szpitala??

Tak, to jest za dużo. A ma to się do rangi tak , że należy zapewnić
odpowiednią jakość badania. Jak mam ciurkiem zrobić 10 usg położniczych to
wierz, że to jest obciążenie dla oczu i wymaga skupienia . Dla przeciętnego
absolwenta zawodówy to oczywiście nie jest praca , bo co ten dochtor robi ,
przeca on sie wgapia w monitor. Nie chciałbym być 60. pacjentem w ciągu dnia
dla tego gościa co robi te badania , bo po prostu on tego dobrze nie zrobi.
Podobnie nie chciałbym być operowany przez chirurga , który dyżuruje piąty
dzień z rzędu.
To tyle, dziś relaks i odpoczynek od kompa.
Vlad

16. Data: 2004-08-14 10:42:24

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rok a znacznie dłużej , stąd nie jest konieczne wykonywanie badań co rok.

ok nie odpowiedziałes na pytanie ale mozliwe ze takie własnie zalecenia są, z
doswiadczenia tylko wiem ze czasem ilu lekarzy tyle inny zaleceń, lekarz nic z
tą nadzerką nie chce robić, bo jest mała itd

> [...]
> "W konstytucji nigdzie nie jest zapisane ,że wszyscy mają mieć piękny
> garnitur uzębienia" jak mawia zaprzyjaźniona stomat.

oj nie powiedziałam ze nie jest wat tylko wkurz amnie ze mi mo plceni askladek
za wszytsko musze placic bo limity itd tylko wtym sensie bylo to napisane

> [...]
> Podobnie nie chciałbym być operowany przez chirurga , który dyżuruje piąty

ok tak sądzialam ze to o to chodzi, rzeczywiście po któryms z kolei badaniu
usg czlwoiek moze miec dość patrzenia w monitor itd

> To tyle, dziś relaks i odpoczynek od kompa.
> Vlad

zatem milego relaksu i odpoczywania od kompa

17. Data: 2004-08-15 13:40:30

Od: Vlad <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aska wrote:

> ok nie odpowiedziałes na pytanie ale mozliwe ze takie własnie zalecenia są,
Jeżeli przychodzi do gabinetu prywatnego pacjentka , której wykonywałem
przez kolejne 2 lata cytologie i jej wynik był prawidłow, tarcza szyjki
jest czysta a pacjetnka nie ma czynników ryzyka infekcji HPV to nie
pobieram , chyba że pacjentka sobie tego wyraźnie życzy.
> doswiadczenia tylko wiem ze czasem ilu lekarzy tyle inny zaleceń, lekarz nic z
> tą nadzerką nie chce robić, bo jest mała itd

Poczytaj w archiwum grupy - nie każdą zmiane na szyjce od razu się
usuwa, często wystarczy włączenie leczenia przeciwzapalnego

> oj nie powiedziałam ze nie jest wat tylko wkurz amnie ze mi mo plceni askladek
> za wszytsko musze placic bo limity itd tylko wtym sensie bylo to napisane

No to cię wkurzę jeszcze bardziej . Dziłania NFZ przypominają działania
akwizytora, który zaprasza ( no, tu klienci nie mają wyjścia) do
skorzystania ze smacznych obiadów w znakomitej restauracji za
nieprawdopodobnie niską cenę. Klient przychodzi a tu ...... bar mleczny:
kolejka, nie ma kelnera we fraku , sztućce aluminiowe , jedzenie byle
jak podane i bez smaku. Tak wygląda ochrona zdrowia przy tym poziomie
finansowania jaki mamy w kraju.
Na marginesie- w Wkl. Brytanii kilkumiesięczny czas oczekiwania na
wizytę u specjalisty jest normą, jeżeli chcesz iść poza systemem to za
wizytę można zapłacić i paręset funtów.
Przeczytaj post casusa o finansowaniu porad specjalist. - tak właśnie
wyglądają kokosowe zarobki na kontrakcie z NFZ. W ginekologii ,
przynajmniej na Śląsku, NFZ płaci za niektóre procedury mniej niż za
porady przypisane do tych procedur.

No, to tyle, teraz na rowerek .
Vlad

18. Data: 2004-08-15 19:10:05

Od: "Aska " <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poczytaj w archiwum grupy - nie każdą zmiane na szyjce od razu się
> usuwa, często wystarczy włączenie leczenia przeciwzapalnego

niom własnie on mi kaał przyjść za pól roku heh zadnego nawet leczenia przeciw
zapalnego ech......bo nała itd ...

> [...]
> wyglądają kokosowe zarobki na kontrakcie z NFZ. W ginekologii ,
> przynajmniej na Śląsku,  NFZ płaci za niektóre procedury mniej niż za

oj wiem jak działa polska słuzba zdrowia tylko gdybym dajmy na to czekała po
pól roku na wizyte u ginekologa w sytuacji gdy cos sie dzieje heheheh aj jest
jak jest i tyle

> No, to tyle, teraz na rowerek .
> Vlad

ja z rowerku wróciłam własnie dobra sprawa na odstresowanie się :)

Aska

19. Data: 2004-08-15 20:01:47

Od: "Aska" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poczytaj w archiwum grupy - nie każdą zmiane na szyjce od razu się
> usuwa, często wystarczy włączenie leczenia przeciwzapalnego

hmm........lekarz nic przeciw zapalnego nie wypisał bo mala itd, zrobi tylko
cytologię a przeciwzapalne to chodzi np o Gynalgin, Clotrimazolum,
lactovaginal,abothyl itd ???tak z ciekawosci pytanie bo nie sądzę ze jakies
antybiotyki??

pozdrawiam

Aska

konflikt serologiczny
[ZAWAŁ MÓZGU] - Da się to jakoś wyleczyć?
DOBRY chirurg plastyczny potrzebny!
Termin waznosci skierowania na badania krwi/moczu
lato i zatoki