Bądź znów sobą...

1. Data: 2011-10-22 04:24:03

Temat: Bądź znów sobą...
Od: "AW" <o...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Rzeczywistością absolutną i nadrzędną każdej ludzkiej istoty jest wyłącznie jej
własna świadomość.

Zaś wszelkie tzw. "fakty obiektywne" to treści wtórne, przejawiające się w
świadomości w formie arbitralnych splotów pojęć. Być może są one "prawdziwe", a
być może stanowią iluzje podtrzymywane złudzeniami w rodzaju matrix'ów,
doskonale spreparowanych zmysłowych całunów, snów na jawie czy też unormowanych
typów halucynacji.

Jak jest naprawdę jest nie do ustalenia - te kwestie to sfera wiecznie
nieweryfikowalnych domysłów.

Natomiast rzeczą niepodważalnie prawdziwą, niezaprzeczalną i oczywistą jest cała
gama subiektywnych doznań świadomych, stanowiących pierwotne elementy z których
wtórnie dopiero składamy sobie takie czy inne domniemania na temat rzeczywistości.

Własna świadomość jest więc tłem, istotą oraz podstawą dla wszelkiej znanej nam
rzeczywistości. Zaś fakt, że w świetle wpajanych nam odgórnie myślowych
szablonów tego nie rozpoznajemy, stanowi wiodącą ku upadkowi SAMO-NEGACJĘ.

A więc, w tył zwrot!

AW

**************************
...mind over matter
content over form
gist over glitter
exception over norm...
**************************
http://cmncore.org/pol/Lista1.htm

.

2. Data: 2011-10-22 05:56:48

Temat: Re: Bądź znów sobą...
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Paź, 06:24, "AW" <o...@h...com> wrote:

> [...]
> szablonów tego nie rozpoznajemy, stanowi wiodącą ku upadkowi SAMO-NEGACJĘ.

1. Jaką, według Ciebie, korzyść da przeciętnemu człowiekowi
wiadomość, którą mu podajesz w powyższych słowach?

2. Czy wyobrażasz sobie funkcjonowanie współczesnego świata
przy pełnej świadomości powyższego, u wszystkich ludzi?

3. Czym jest ów upadek, o którym mówisz?
Samozagładą?

4. Jak wyobrażasz sobie porozumiewanie się mieszkańców
Ziemi, BEZ użycia owych myślowych szablonów?

5. Dlaczego "w tył" zwrot?
Do jaskiń?

3. Data: 2011-10-22 15:11:34

Od: "K." <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Oct 22, 5:24 am, "AW" <o...@h...com> wrote:

> Jak jest naprawdę jest nie do ustalenia - te kwestie to sfera wiecznie
> nieweryfikowalnych domysłów.

Nie no, czemu. Da się ustalić, i często też jest do ustalenia na
pewnym poziomie ufności. Tak że żaden to problem jest. Wnioskuje się
na podstawie wielu zmiennych po prostu, albo przez eliminację/addycję.
To nie jest jakieś tam wielce mega trudne. Każdy to robi na wlasną
rękę i porównuje z dostępnym materiałem. Bardzo mi się podoba jak
tutejsza grupa osób o nickach 1:1 milczy i obserwuje. To jest
klasyczne, podręcznikowe zachowanie. Naprawdę miło to zaobserwować.

4. Data: 2011-10-22 15:13:10

Od: "K." <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Oct 22, 6:56 am, Hanka <c...@g...com> wrote:

> 1. Jaką, według Ciebie, korzyść da przeciętnemu człowiekowi
> wiadomość, którą mu podajesz w powyższych słowach?

Dla mnie ma wartość materiału do dyskusji na grupie dyskusyjnej, to
wszystko.

5. Data: 2011-10-22 15:55:27

Od: A.L. <l...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 22 Oct 2011 06:24:03 +0200, "AW" <o...@h...com>
wrote:

>Rzeczywistością absolutną i nadrzędną każdej ludzkiej istoty jest wyłącznie jej
>własna świadomość.
> [...]
>A więc, w tył zwrot!

A wiec, do KF!

A.L.

6. Data: 2011-10-22 16:05:51

Od: "K." <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Oct 22, 4:55 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

> A wiec, do KF!
>
> A.L.

a to ty już zrobisz jak zechcesz

7. Data: 2011-10-24 17:06:48

Od: AW <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Paź, 00:56, Hanka <c...@g...com> wrote:

> 1. Jaką, według Ciebie, korzyść da przeciętnemu człowiekowi
> wiadomość, którą mu podajesz w powyższych słowach?

Przeciętny człowiek nie wie, że jako świadomość jest niezniszczalnym
elementem bytu. Dlatego poddaje się uwarunkowaniom otaczającego go
fizycznego świata.

W ten sposób popada w społeczne uzależnienia i staje się poddanym
tych, którzy manipulują jego otoczenie. Nie posiada już żadnych
ideałów ani wizji co do tego jaki powinien być świat.

Akceptuje bezkrytycznie wszelkie trendy, choćby wiodły ku
nieuniknionej zagładzie. Wypełnia sobie czas bzdetami, które
odciągają mu uwagę od rzeczy najistotniejszych. Reaguje jedynie na kij
i marchewkę, jak zwykłe zwierzę.

Gdyby natomiast zdawał sobie sprawę z NADRZĘDNEGO FAKTU, że jako
samoistna świadomość sam definiuje rzeczywistość, wówczas nie
przystawałby na żadne kompromisy, lecz tworzyłby konsekwentnie świat
jako najbardziej optymalną doskonałość.

> 2. Czy wyobrażasz sobie funkcjonowanie współczesnego świata
> przy pełnej świadomości powyższego, u wszystkich ludzi?

Świat może funkcjonować w nieskończenie wiele sposobów? Czy nie
sądzisz, że zdając sobie sprawę z istoty własnej natury będziemy
potrafili realizować taki świat, który okaże się w odniesieniu do niej
najbardziej idealny?

Czy nie uważasz, że powstanie lepszy świat, jeśli będziemy podejmować
inicjatywy i realizować ideały, w odróżnieniu od świata który powstaje
gdy reagujemy jedynie na dwa dyrygujące nami bodźce: strach i
chciwość?

* * *
Jeśli sądzisz, że jesteś chwilowym produktem ubocznym pewnych bardziej
esencjonalnych procesów, wówczas z łatwością popadasz w
krótkowzroczność. Masz wówczas wąską perspektywę i koncentrujesz się
na doraźnych uciechach, bez względu na ich dalsze konsekwencje.

Jeśli zaś zdajesz sobie sprawę, że stanowisz byt najbardziej pierwotny
i podstawowy,wówczas najistotniejsze są dla ciebie prawdy
uniwersalne. Obejmujesz rzeczywistość najszerszą perspektywą i
dążysz do doskonałości najszerszym je wymiarze.

> 3. Czym jest ów upadek, o którym mówisz?
> Samozagładą?

Tak, w przenośni można to nazwać samozagładą gatunku. W praktyce
rzecz jest nieco bardziej złożona. Istnieje pradawna elita, która
wprowadza nam globalizm. To są stu procentowi rasiści, którzy mają się
za coś odrębnego od reszty ludzkości. Uważają się za WYBRANYCH
nadludzi.

Mają prężną organizację i bogate doświadczenia od wielu pokoleń. Od
wieków deprymują i utrącają ludzkość poprzez manipulację warunków
społecznych oraz wydarzeń historycznych. Wywołują wojny, rewolucje,
oraz kryzysy ekonomiczne. Dominują większość społeczeństw poprzez
monopol finansowy. Dążą skrycie do absolutnej władzy nad światem, do
zniewolenia i wytępienia większości populacji.

Jeśli wiesz czym jesteś naprawdę, to nie popadniesz w uzależnienia od
światowej finansjery. Nie pozwolisz centralnym bankom aby definiowały
ci świat swoimi posunięciami. Sam będziesz definiował własną
rzeczywistość.

> 4. Jak wyobrażasz sobie porozumiewanie się mieszkańców
> Ziemi, BEZ użycia owych myślowych szablonów?

Jeśli myślowe szablony implikujące samo-negację zostałyby zastąpione
szablonami które uznają pierwotność świadomości w stosunku do wtórnie
przejawiających się w niej treści, wówczas porozumiewanie odbywałoby
się w sposób zwykły i normalny, z tą tylko różnicą, że nie wynikałaby
zeń deprymująca samo-negacja.

> 5. Dlaczego "w tył" zwrot?
> Do jaskiń?

Kiedyś, zanim wypaczona cywilizacja wpoiła nam wtórnie pojęcia o
rzeczywistości, uznawaliśmy za rzeczywistość własne, bezpośrednie
doznania.

Wtórne pojęcia, które przytępiają nasze wrodzone poczucie tożsamości,
są jako takie neutralne, bez względu na ich zawiłość i kompleksowość.
Dlatego nie jesteśmy obecnie w stanie ustosunkowywać się w jasny,
zdecydowany sposób do otaczających nas okoliczności. Dlatego też
łatwo podlegamy manipulacjom i przystajemy na kompromisy.

Jeśli zaś zrobimy "w tył zwrot" i uznamy za rzeczywistość jakości
własnych pierwotnych doznań, wówczas odzyskamy nasz naturalny system
wartości oraz zdolność dokonywania łatwych,jednoznacznych ocen.

AW

.

8. Data: 2011-10-24 20:52:58

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 24 Paź, 19:06, AW <d...@g...com> wrote:

> [...]
> uniwersalne.   Obejmujesz rzeczywistość najszerszą perspektywą i
> dążysz do doskonałości najszerszym je wymiarze.

Tak.
Zarówno dla powyższych słów, jak i dla całego tekstu.

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

9. Data: 2011-10-25 05:49:37

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-24 22:52, Hanka pisze:

> Tak.
> Zarówno dla powyższych słów, jak i dla całego tekstu.
>
> Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

hehe, kaman, Haniu - objac rzeczywistosc najszersza prerspektywa i dazyc
do doskonalosci w najszerszym jej wymiarze po przez redukcje bytu do
najbardziej pierwotnego i podstawowego?
Czym chcesz wobec tego ja objac - na misia?
Albo dazyc - piechota?
Przeciez nawet sam przedpisca nie redukuje swojego belkotu do jaichs
najprostszych i podstawowych bytow logiczny - faktow czy konkretow,
tylko pompuje go ile wlezie zbednymi okresleniami, ktorymi chce zaslonic
jego absurd takim losiom jak ty, liczac (i slusznie) ze sie w nich
pogubia i jemu przyklsna.

10. Data: 2011-10-25 06:31:43

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Paź, 07:49, Lebowski <lebowski@*****.net> wrote:
> [...]
> najbardziej pierwotnego i podstawowego?
> Czym chcesz wobec tego ja objac - na misia?

Mam na to swoj sposob.
Nazywa sie on Bezwymiarowosc.
I tyle na dzien dzisiejszy musi Ci wystarczyc.

Czy mamy cos wspólnego z naszymi rodzicami?
Przemek Dębski, kaman, chodź wypowiedz się
nowy topic, czyli co myślicie o
"Zwątpiłam w jakąkolwiek przyszłość... i w przeszłość."
Re: WHY MUSLIMS BELIEVE THAT ISLAM IS THE TRUTH ????????????